Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@11:45:09 GMT

چهره هاش شاخص ثبت نام کننده ریاست جمهوری در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۸۲۵

چهره هاش شاخص ثبت نام کننده ریاست جمهوری در یک نگاه

به گزارش صدای ایران، ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح شنبه در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده‌اند.

ساعت ۱۸:۰۰ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت، زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و درهای وزارت کشور به روی داوطلبان بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرحله از فرایند انتخابات از روز شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه به‌مدت ۵ روز آغاز شد و ساعت ۱۸ امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید.

در سه روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون  سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری و حسن سبحانی در انتخابات ثبت نام کرده اند.

در چهارمین روز ثبت‌نام‌، «فریدون عباسی و سید مصطفی تاجزاده» سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند که به ستاد انتخابات کشور رفتند و در انتخابات نام نویسی کردند.

امروز چهره‌های شاخص و صاحب نام از جمله علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، سید ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی، محسن رضایی، عزت الله ضرغامی، مسعود پزشکیان و عباس آخوندی با مراجعه به وزارت کشور، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند.

پس از پایان ثبت نام ها، شورای نگهبان قانون اساسی از صبح فردا ۲۶ اردیبهشت تا عصر ۳۰ اردیبهشت به مدت ۵ روز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات را بررسی و احراز خواهد کرد. با پایان مرحله احراز صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان، اسامی تایید صلاحیت شده روزهای پنجم و ششم خرداد از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد تا مردم نامزدهای نهایی انتخابات را شناخته و درباره آنها تصمیم گیری کنند.

بعد از آن از صبح روز هفتم خرداد و به مدت ۲۰ روز نامزدهای تایید صلاحیت شده فرصت دارند تا تبلیغات خود را انجام و برنامه هایشان را معرفی کنند. تبلیغات نامزدها عصر ۲۶ خرداد به پایان می رسد و بعد از یک روز منع تبلیغات نهایتا اخذ رای از نخستین ساعات روز ۲۸ خرداد آغاز خواهد شد. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انتخابات چهره های شاخص ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم

کاندیدای ریاست فدراسیون ترای اتلون در مجمع انتخاباتی این فدراسیون به نحوه برگزاری مجمع اعتراض کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خب رگزاری تسنیم، در جریان مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون، مهدی گودرزی یکی از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون هنگام ارائه برنامه خود در مجمع اعلام کرد که مجمع به دلیل این که از زمان ثبت‌نام کاندیداها بیش از یک سال سپری شده، غیرقانونی است که این مسئله با واکنش اسبقیان رئیس مجمع مواجه شد‌.

وی پیش از شروع صحبت‌های خود به نامنی که پیش از این سرپرستی فدراسیون سخ گانه (ترای اتلون) را برعهده داشت، درخواست کرد که اعضای هیئت رئیسه خود را معرفی کند که در پاسخ، اسبقیان به گودرزی گفت: این مجمع انتخاباتی است و نباید مسائل شخصی را در آن دخیل کنید.

گودرزی افزود: به خاطر احترامی که به مجمع دارم، در انتخابات حضور پیدا کردم، اما پیگیر اعتراض خود خواهم بود.

گودرزی به رعایت نشدن مواد اساسنامه در زمان نامنی اعتراض و خاطرنشان کرد: نامنی زمانی که سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت، مواد اساسنامه را رعایت نکرده و شناختی به اعضای هیئت رئیسه نداشت.

اسبقیان رئیس مجمع هم در واکنش به این کاندیدا گفت:  انتخابات با حضور محمود خسروی وفا که نماینده کمیته ملی المپیک است و احمد نامنی که سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی است، به طور قانونی حضور دارد و مشکلی برای برگزاری وجود ندارد. اگر اعتراضی به برگزاری مجمع دارید، بعد از جلسه اعتراض خود را به من اعلام کنید، فعلا اجازه دهید که مجمع برگزار شود.

در این انتخابات، 6 کاندیدا حمید براتی، محمد کاظم حججی، محمد نصیری، مهدی گودرزی، علی‌اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری برای تصدی پست ریاست فدراسیون رقابت می کنند.

اسبقیان گفت: به دلیل اینکه شاهد برگزاری مجمع قانونی وسالمی باشیم، به نفع هیچ یک از کاندیداها در رای گیری شرکت نکرده و رای نمی‌دهم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی