Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، احمد نادری در جمع خبرنگاران با اعلام آمار آخرین وضعیت بررسی صلاحیت های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها در شهر تهران گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت داوطلبان در شهر تهران، ۹۰درصد افراد تایید صلاحیت شده و امکان ورود به عرصه رقابت برای شورای شهر تهران دارند.

وی با تشریح روند بررسی شکایات توسط هیات نظارت شهر تهران افزود: از مجموع ۲۶۰۰ داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، در مرحله اول بررسی‌ها مجموعا تعداد ۴۸۲ نفر توسط هیات اجرایی و هیات نظارت رد صلاحیت شدند که پس از اعلام شکایات این تعداد از افراد و ارایه مدارک تکمیلی، طی بررسی مجدد در مرحله دوم توسط هیات نظارت شهر تهران، تعداد ۲۰۰ نفر از این افراد تایید صلاحیت شده و به عرصه رقابت انتخاباتی بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری با ابراز خرسندی از افزایش تعداد تایید صلاحیت‌ها پس از مرحله دوم بررسی هیات نظارت در شهر تهران اظهار داشت: با آگاه‌سازی مناسب و اطلاع رسانی همگانی که برای داوطلبان در شهر تهران صورت گرفت، بسیاری از افراد نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام کردند و عوامل اجرایی هیات نظارت نیز با وسواس فزاینده نسبت به حق الناس تک تک داوطلبان، جزییات کامل وضعیت هر فرد را مورد بررسی دقیق قرار داده و همین امر موجب افزایش آمار تاییدصلاحیت‌ها نسبت به مرحله اول بررسی ها گردید.

وی افزود: خدا را شاهد میگیریم که طی ۱۰ روز اخیر، همکاران من در هیات‌های نظارت استان تهران بصورت شبانه روزی فعالیت کردند و با بررسی جز به جز مدارک و استعلامات، پرونده یکایک داوطلبانی را که ثبت شکایت کرده بودند بررسی شد و نتیجه این دقت نظر و وسواس در حق الناس توسط اعضای هیات‌های نظارت منجر به این شد که در شهر تهران تعداد زیادی از افرادی  که در مرحله اول به دلایل مختلفی ازجمله نقص در مدارک، عدم استعفا از پست‌ها و مسئولیت‌های رسمی که باید طبق قانون از آن کناره گیری می‌کردند و سایر دلایل طبق مفاد قانون انتخابات شوراها، پرونده‌شان مورد بازنگری قرار گرفته و تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیات نظارت استان تهران تصریح کرد: با توجه به حساسیت حداکثری که نسبت به حقوق کلیه داوطلبان در قانون انتخابات لحاظ شده است، فرصت دیگر برای کلیه داوطلبانی که طی دو مرحله قبلی صلاحیت آنها تایید نشده است وجود دارد تا با مراجعه به فرمانداری نسبت به اعلام شکایت مجدد و درخواست بازنگری در پرونده خود را ثبت کنند.

وی در پایان گفت: کلیه داوطلبانی که می‌خواهند وضعیت آنها برای نوبت سوم مورد بررسی قرار گیرد، می‌توانند از فردا مورخ ۲۶اردیبهشت‌ماه به مدت ۴ روز نسبت به ثبت درخواست و اعلام شکایت خود اقدام کنند. این مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها طی مدت ۱۴ روز پس از پایان مهلت قانونی اعلام شکایات صورت می‌گیرد و نتیجه نهایی وضعیت این افراد در مورخ ۱۶خردادماه اعلام می‌شود.
انتهای پیام

منبع: الف

کلیدواژه: تایید صلاحیت شهر تهران هیات نظارت صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم

یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان در دفتر مرکزی این شورا برگزار و حاضرین در مورد سیاست‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تصمیم گیری کردند.

منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد که فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.

متکی گفت: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

شورای وحدت در مرحله اول انتخابات در تهران و سایر حوزه‌ها فهرست خود را ارائه کرده بود. این شورا پس از اعلام نتایج در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۹۰ نفر از منتخبان در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری