Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@06:46:33 GMT

تظاهرات حمایت از فلسطین از اروپا تا مغرب عربی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۷۶۸۱

تظاهرات حمایت از فلسطین از اروپا تا مغرب عربی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اردنی‌ها امروز برای هفتمین روز متوالی با تحصن نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» پایتخت اردن حملات اسرائیل علیه قدس و غزه را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی با سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین خواستار اخراج سفیر تل‌آویو از امان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدها اردنی نیز صبح امروز برای دومین روز متوالی در نزدیکی مرز کشورشان با کرانه باختری در منطقه الکرامه هم مرز با منطقه جنوب الاغوار در کرانه باختری تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با سر دادن شعار خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی به قدس و نوار غزه شدند.

برلین پایتخت آلمان هم عصر امروز برای دومین روز متوالی شاهد برپایی تظاهرات هزاران نفر از شهروندان آلمانی در حمایت از ملت فلسطین و مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی بود.

 

هزاران آلمانی امروز در منطقه کروزبرگ  برلین جمع شده و به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد یوم النکبه تظاهرات کردند.

منطقه نوکلن برلین نیز امروز شاهد برپایی تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین بود که  به درگیری‌های پراکنده بین معترضین و پلیس منجر شد.

در شهر آرهوس دانمارک نیز امروز تظاهراتی مشابه در حمایت از ملت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

هزاران شهروند لندنی روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

صدها نفر از شهروندان تونسی نیز امروز در پایتخت این کشور در حمایت از قدس و غزه در برابر دشمن صهیونیستی تجمع کردند.

 

شرکت‌کنندگان در این تجمع در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، خواستار جرم شمردن عادی سازی روابط تونس با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی این کشور شدند.

شهر «رباط» پایتخت مغرب نیز امروز شاهد برپایی تظاهرات صدها نفراز مردم این کشور در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه  امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: برلین پاریس تونس تظاهرات رژیم صهیونیستی ملت فلسطین نیز امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!

بامداد ۲۶ فروردین، ۱۳ روز بعد از حمله ۱۳ فروردین اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه، سرزمین‌های اشغالی شاهد غرش موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بودند.

پس از حمله ایران به اسرائیل اعلام شد که ۱۰ کشور به کمک این رژیم رفته بودند تا بتوانند جلوی موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را بگیرند؛ امری که در آن موفق نبودند.

پس از پایان حمله مشخص شد که برخی کشور‌های منطقه مثل اردن که یک کشور عربی و مسلمان است به کمک صهیونیست‌ها شتافته است پس از آن خبر‌هایی هم از کمک عربستان سعودی منتشر شد که بعدا تکذیب شد.

أیمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در گفتگو با سی ان ان اذعان کرده که کشورش شماری از پهپاد‌های پرتاب شده از سوی ایران به سمت اراضی اشغالی را رهگیری کرده است.

برخی از منابع خبری نوشتند که مشارکت اردن برای دفاع از رژیم اشغالگر قدس تاثیر منفی بر امنیت این کشور گذاشت، چون رهگیری برخی از موشک‌ها باعث سقوط قطعات عظیم بر فراز مناطق مسکونی در امان پایتخت این کشور شده است.

ملک حسین پدر عبدالله دوم پادشاه فعلی اردن که دوستی با صدام دیکتاتور معدوم عراق را در پیش گرفته بود عمرش قد نداد تا ببیند رفیق شفیقش چگونه توسط آمریکایی‌ها سرنگون شد، اما پسرش با اینکه سرنگونی صدام را دید همچنان از رفتار آمریکایی‌ها در منطقه درس عبرت نگرفته و برای حفظ خود به فرمان آمریکا به کمک اسرائیل رفته است.

این در حالی است که اردن اقدام خاصی برای مردم مظلوم غزه که هفت ماه است زیر وحشیانه‌ترین حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند، نکرده است.

اسرائیل به دنبال یارکشی در منطقه است

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمایت اردن از اسرائیل گفت: با توجه به عملیات روانی و سیاسی که دارد شکل می‌گیرد اسرائیل به‌دنبال این است که بخشی از کشور‌های منطقه را همراه خود کند مثل اردن که کار بسیار زشتی انجام داد، چون ما داریم از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی امروز درگیر این جنگ است تمام کانون این موضوع به دفاع ملت مظلوم فلسطین برمی‌گردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: باید کشور‌های عربی محور دفاع از فلسطین می‌بودند، چون بحث حمایت از مردم مظلوم مسلمان است و باید هر هزینه‌ای که داشته باشد هزینه آن را بدهیم، اما کشوری مثل عربستان و کشور‌های عربی منطقه باید از حمله ایران به اسرائیل استقبال و حمایت می‌کردند و اگر خودشان جرات ندارند و عرضه مقابله با رژیم صهیونیستی را ندارند حداقل باید از جمهوری اسلامی که قدرت و شجاعتش را دارد حمایت کنند.

حیدری افزود: اینکه برخی کشور‌های عربی گاهی اوقات توسط غرب تطمیع سیاسی می‌شوند و پنهانی با یکدیگر همکاری می‌کنند باید برای مسلمانان آشکار شود کمااینکه رژیم صهیونیستی مورد تنفر تمام مردم دنیاست.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس با بیان اینکه از نظر منطقه‌ای رژیم صهیونیستی کار اشتباهی کرد، گفت: باید دو موضوع را در کنار هم ببینیم یکی اینکه اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند کمااینکه این موضوع همچنان قابل ارزیابی است و صحت و سقم آن مشخص نیست.

وی با اشاره به تهدید کابینه امنیتی اسرائیل برای حمله به ایران اظهار کرد: آمادگی ما برای پاسخ متقابل بسیار بالاست لذا بهتر است دست به اقدامی علیه ایران نزنند، چون پاسخ محکمتری دریافت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: آمریکا در عین اینکه به اسرائیل می‌گوید دست به اقدامی علیه ایران نزند، اما به‌طور تمام قد از این رژیم حمایت می‌کند و در حمله ایران به اسرائیل پدافند هوایی و سیستم‌های راداری خود را در اختیار اسرائیل قرار داده بود و حمایت‌های نظامی و کمک‌هایی که به صهیونیست‌ها کرده اثبات می‌کند آمریکا در کنارش است.

رژیم صهیونیستی که همواره به‌دنبال یارکشی برای خود در منطقه برای مواجهه با ایران بوده است سعی می‌کند از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای خود متحد درست کند تا بتواند از پایگاه‌های این کشور‌ها برای مقاصد شوم خود علیه ایران استفاده کند.

طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل برای اردن

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از حمله ایران به اسرائیل موج انزجار در جهان اسلام از اردنی‌ها بیشتر شد. اردن مثل خیلی از کشور‌های عربی به این موضوع پی خواهد برد که با طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل نمی‌تواند کاری به پیش ببرد و قطعا آن روز خواهد رسید.

مالکی افزود: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

وی تاکید کرد: اگر کشور‌های حوزه خلیج فارس پایگاه‌هایشان را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند ایران به آن پاسخ می‌دهد یعنی از هر پایگاهی که بخواهند علیه ایران حمله‌ای صورت بدهند همان پایگاه را خواهیم زد و آن کشور ضرر خواهد کرد.

حمایت پرهزینه

حمایت اردن از اسرائیل برای خود اسرائیلی‌ها هم قفل بود، چون نیمی از جمعیت اردن را فلسطینی‌تبار‌ها تشکیل می‌دهند و این امر باعث می‌شود که این کشور در خصوص فلسطین سیاست‌های خاصی را داشته باشد گرچه اردن در جنگ غزه حمایت خاصی از مردم فلسطین انجام نداده است و به رساندن مواد غذایی اکتفا کرده است که این موضوع باعث اعتراض فلسطینی‌تبار‌های ساکن در اردن شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرده که اقدام اردن برای دفاع از اسرائیل و درگیر شدن با ایران تعجب‌برانگیز است چراکه در ظاهر روابط سرد است، اما حمله ایران اتحاد واقعی آنها با ما را آشکار کرد و جنگنده‌های اردنی از اسرائیل دفاع کردند.

هاآرتص دیگر رسانه اسرائیلی هم نوشته است کشور‌های عربی که در برابر حمله ایران در کنارآمریکا و اسرائیل قرار گرفتند، حالا با پیامد عمل خود مواجه‌اند.

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با حمایت همه‌جانبه از اسرائیل در برابر حمله ایران نشان داد که متحد اصلی رژیم صهیونیسی در بین کشور‌های عربی است و از آنجا که در کشور‌های عربی مردم رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند چهره خائنانه وی برای همگان آشکار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • شادی مردم دیارسرفه های مقدس از حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی
  • تجمع مردم اردستان در حمایت از حمله موشکی به رژیم صهیونیستی
  • تجمع مردم پاکستان درحمایت از مردم غزه و حمله ایران به اسرائیل