Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد رضانژاد رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت ضرورت توجه به معضل اعتیاد، سو مصرف مواد مخدر را از جمله بارزترین وبدترین نوع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت:اعتیاد به راحتی می‌تواند سلامت فرد، بنیان خانواده وبه طور کلی جوامع انسانی را دچار مخاطره کند.

او با اشاره به آمار سازمان‌های بهداشتی جهانی در رابطه با کاهش ۵۰ درصدی کارایی فرد بر اثر اعتیادافزود: بسیاری از انحرافات ومعضلات اجتماعی از قبیل خودکشی، خشونت‌های خانگی، بروز وتشدید اختلات روانی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و همچنین بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله ایدز وهپاتیت که اثرات مخربی در سیستم ایمنی وفیزیکی بدن می‌گذارد متاثر از اعتیاد است.

رضانژاد با بیان اینکه کاهش آسیب اعتیاد یکی از سیاست‌های کلان سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: برنامه‌های دفتر پیشگیری ودرمان اعتیاد بهزیستی در سه بخش پیشگیری، درمان وبازتوانی وکاهش آسیب اعتیاد متمرکز است.

او برای اجرای برنامه‌های درمان وبازتوانی معتادان به فعالیت مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد تحت نظارت بهزیستی در سطح کشور اشاره کرده و افزود: درحال حاضردر سطح شهرستان جیرفت ۲ مرکز اقامتی ویژه آقایان ازسال‌های ۹۸ و ۹۲ با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در هرمرکز مشغول به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه نظارت وبازرسی بر عملکرد مراکزمطابق با دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی به صورت دوره‌ای صورت می‌پذیرد بیان کرد:  تخطی از دستورالعمل ها از هر نظر تخلف  وبا آن برخورد خواهد شد.

رضا نژاد از ابطال مجوز یک مرکز اقامتی دراین شهرستان طی پارسال خبر داد.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف مواد مخدر آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوساینتیست، یک اصلاح در طراحی توربین‌ها با الهام از بال‌های کرکس آند می‌تواند انرژی تولیدشده توسط توربین‌های بادی را افزایش دهد.

تاکنون ویژگی‌های بال پرندگان که معمولا در بال‌های هواپیما استفاده می‌شوند، روی پره‌های توربین غول‌پیکر مورد استفاده در تولید برق، آزمایش نشده بودند.

خشایار رهنمای بهمبری در این‌باره گفت: جمع‌آوری داده‌های تجربی روی توربین‌های بادی مجهز به بال به‌دلیل اندازه آنها بسیار دشوار است. گروه تحقیقاتی بهمبری بال‌هایی را با الهام از سنگین‌ترین پرنده جهان، طراحی کردند. این پرنده می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را با وجود وزنی بالغ بر ۱۵ کیلوگرم طی کند.

بیشتر بخوانید:

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از جریان هوا از طریق یک توربین نشان داد که این بال‌ها به‌طور متوسط ۱۰درصد نیروی کشش را کاهش و بازده را افزایش می‌دهند. به گفته بهمبری،‌ این بال‌ها باعث می وشند توربین‌ها با به حداقل رساندن مقاومت، انرژی بیشتری جذب کنند.

یکی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به نام پیتر ماژوسکی نیز معتقد است یافته‌های این محقق ایرانی از لحاظ مهندسی و آیرودینامیکی منطقی است، اما مقاوم‌سازی توربین ها ممکن است چندان عملی نباشد هرچند برای توربین های جدید افزودن این مدل بال‌ها باعث بهبود عملکرد می شود.

کد خبر 846736 برچسب‌ها آب برق تکنولوژی (فناوری) انرژی نو

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه