Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه امروز در جریان تجمع حمایت از ملت فلسطین در دوحه پایتخت قطر سخنرانی کرد.

مهمترین بخش‎های سخنان وی به‌شرح زیر است:

ـ هم‌اکنون یک نبرد قهرمانانه و شرافتمندانه در کل سرزمین فلسطین از شمال تا جنوب در جریان است.

ـ قدس و مسجد الاقصی پایه و اساس نبرد با دشمن صهیونیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون و محور اصلی نبرد با پروژه صهیونیسم در سرزمین فلسطین، قدس بوده و خواهد بود و همچنان عاملی الهام‌بخش برای نسل‌های آینده و شعله‌ورکننده انتفاضه خواهد بود.

ـ دشمن صهیونیستی در قدس و محله شیخ‌جراح دست به فساد و جنایت زد و گمان می‌کرد می‌تواند طرح‌های خود را پیش ببرد و مسجد الاقصی را تخریب کند و ساکنان محله شیخ‌جراح را بیرون براند یا طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را عملی کند.

ـ بارها به اشغالگران هشدار دادیم، نه‌فقط با حرف، بلکه از طریق انتفاضه‌های پی‌درپی و با مقاومت و مبارزه، به دشمن گفتیم با آتش بازی نکند، چرا که مسجد الاقصی باور، دین و عقیده ما و علت اصلی خیزش و انتفاضه ملت فلسطین است.

ـ به دشمن هشدار دادیم که دستان کثیف خود را از قدس و مسجد الاقصی و محله شیخ‌جراح بردارد، من به نتانیاهو اخطار دادم که با آتش بازی نکند.

ـ تجاوزات دشمن علیه قدس، خیزش ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948، کرانه باختری و غزه را در پی دارد. ملت فلسطین و امت برای دفاع از میراث نبوت در سرزمین فلسطین یعنی قدس و مسجد الاقصی به‌پا خاستند.

ـ به شما اطمینان می‌دهم دشمن صهیونیستی که همیشه به‌دنبال تغییر آثار و نشانه‌های قدس و مسجد الاقصی بوده و هست، مقابل ملتی بزرگ و قدرتمند قرار دارد که از کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 دست خالی راهی قدس شده است تا از مسجد الاقصی دفاع کند.

ـ به‌یاری خداوند قادر به آزادسازی قدس و تاریخ‌سازی در این شهر خواهیم بود. وقتی نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی مقاومت غزه را به یاری طلبیدند، ما سریعاً این ندا را پاسخ گفتیم.

ـ رهبران مقاومت هشدار صریح و روشنی به دشمن دادند که اگر سریعاً از تجاوزات در حق قدس و شیخ‌جراح عقب ننشیند، قطعاً مقاومت ساکت نخواهد نشست، مقاومت اعلام کرد که اشغالگران حق تعدی به مسجد الاقصی را ندارند.

ـ مقاومت طی سال‌های گذشته می‌دانست که لحظه رویارویی با دشمن فرا می‌رسد و احتمال تعرض به قدس و مسجد الاقصی وجود دارد، برخی می‌گفتند که اگر دشمن یکی از رهبران حماس را ترور کند، جنگ در خواهد گرفت اما ما امروز می‌گوییم که مقاومت در غزه یک ذخیره راهبردی برای قدس و کل سرزمین فلسطین است.

ـ آتش موشک‌های قسام تل‌آویو و کل اراضی اشغالی را به لرزه درآورد، ما هیچ خواسته‌ای در مورد غزه نداریم و اساس این نبرد قدس، مسجد الاقصی و محله شیخ‌جراح، حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به‌پایتختی قدس در کل این سرزمین است.

ـ مقاومت کوتاه‌ترین راه به‌سمت آزادی قدس است و غزه امروز امروز قدم در این نبرد گذاشته و همچون دژی مستحکم برای قدس است.

ـ اساس و عنوان نبرد کنونی ما قدس است و خواهد بود، قدس شعله‌ورکننده هر انتفاضه‌ای در فلسطین است.

ـ از مردم قطر به‌خاطر همبستگی با ملت فلسطین و تجدید بیعت با قدس و مسجد الاقصی و گردان‌های قسام و فرمانده آن محمد ضیف تقدیر و تشکر می‌کنم.

ـ دشمن غزه را بمباران کرد و تعدادی از برج‌های مسکونی را تخریب و ویران کرد و دست به کشتارهای زیادی زد و گمان می‌کرد که این‌گونه می‌تواند جلوی مقاومت و مردم غزه را بگیرد، اما کاملاً در اشتباه بود.

ـ امروز تکلیف نهایی جنگ با دشمن صهیونیستی که علیه قدس دست به تجاوز زده است، در میدان نبرد مشخص خواهد شد.

ـ مقاومت هرگز عقب نمی‌نشیند و همچون سپری حمایتی برای قدس و مسجد الاقصی خواهد بود.

ـ غزه که 15 سال است تحت محاصره قرار دارد، امروز در سرتاسر اراضی اشغالی ممنوعیت رفت‌وآمد برقرار می‌کند.

ـ بخش عمده آنچه گروه‌های مقاومت و گردان‌های قسام در اختیار دارند، هنوز رونمایی نشده است.

ـ قدس ملت فلسطین و ملت‌های اسلامی و عربی را با یکدیگر متحد کرد.

ـ امروز مرزهای جغرافیایی در داخل فلسطین تاریخی برداشته شده و فلسطین یکپارچه از رأس الناقوره تا ام‌رشراش علیه اشغالگران به‌پا خاسته است.

ـ دشمن گمان می‌کرد که ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی 1948 هویت اصلی خود را فراموش کرده‌اند، اما امروز می‌بینیم که آن‌ها حامی و مدافع مسجد الاقصی هستند و علیه اشغالگران به‌پا خاسته‌اند.

ـ فلسطینیان ساکن اللد، رمله، رهط، حیفا، کرمل و صفد نظریه همزیستی مسالمت‌آمیز با اشغالگران را زیر پا له کردند.

ـ کرانه باختری معهد شهید یحیی عیاش امروز به‌پا خاسته است و انتفاضه پشت انتفاضه را شاهد هستیم.

ـ نسلی که پس از معاهده اسلو در کرانه باختری متولد شده، همان نسلی است که اکنون در حال حراست از قدس و مسجد الاقصی است و در مناطق مختلف با اشغالگران درگیر شده است.

ـ از امیر و ملت قطر به‌خاطر حمایت از ملت فلسطین تشکر می‌کنم.

ـ دفاع از قدس وظیفه همه ماست، هر کس می‌تواند به هر شیوه‌ای چه سیاسی یا مالی یا رسانه‌ای به یاری آن بشتابد، پس بسم الله، دست به کار شود.

کد خبر 601302 برچسب‌ها فلسطین - حماس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فلسطین حماس قدس و مسجد الاقصی دشمن صهیونیستی سرزمین فلسطین محله شیخ جراح مسجد الاقصی کرانه باختری ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید

معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت برای سومین بار پروژه «خاورمیانه جدید» آمریکا را ناکام گذاشت و از بین برد، تاکید کرد که ما با استفاده از حداقل قدرت خود توانستیم همه اهدافمان را در تقابل کنونی با دشمن اشغالگر محقق سازیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین نزدیک است تاکید کرد که مقاومت اسلامی با استفاده از حداقل قدرت خود توانست قواعد خود را به دشمن تحمیل کند.

شیخ نعیم قاسم در جریان یک نشست سیاسی که توسط انجمن علمای مسلمان در بیروت برگزار شد گفت که مسیر رژیم اشغالگر صهیونیستی توحش و ظلم بوده و نابودی آن نزدیک است. اما مسیر فلسطین، جهاد و شهادت و صبر بوده و پیروزی آن نزدیک است.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد که اسرائیل بدون حمایت جهان استکباری نمی‌تواند دوام بیاورد. اکنون 2 چیز می‌تواند جنگ غزه را متوقف کند: آمریکا و انتخابات آن و وحدت و همبستگی استثنائی در جهان با مردم فلسطین در برابر اسرائیل.

وی با اشاره به شکست همه پروژه‌های دشمن آمریکایی-صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه اظهار داشت که پروژه «خاور میانه جدید» ( که آمریکا طراحی کرده بود) برای اولین بار در جنگ جولای 2006 (میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی) و برای دومین بار در سوریه (اشاره به جنگ جهانی تروریسم علیه سوریه) و این بار در غزه نابود شد و از بین رفت.

معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت که ما در این رویارویی با دشمن صهیونیستی قواعدی را وضع کردیم که از طریق آن همه اهداف خود را محقق ساختیم از جمله: حمایت از مردم غزه، مشغول کردن دشمن در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و آواره شدن شهرک‌نشینان صهیونیست و وارد شدن خسارت‌های سنگین به اشغالگران، تثبیت معادله بازدارندگی مقاومت با استفاده حداقلی از قدرتی که داریم و ...

وی در پایان تصریح کرد که همه این اهداف با فداکاری‌های زیاد محقق شد.

شیخ نعیم قاسم: برای هر سناریویی مقابل صهیونیست‌ها آماده‌ایمگفت‌وگوی شیخ نعیم قاسم با اسماعیل هنیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • برادرزاده اسماعیل هنیه کشته شد
  • برادرزاده اسماعیل هنیه نیز به شهادت رسید + فیلم
  • ببینید | برادرزاده اسماعیل هنیه نیز به شهادت رسید
  • برادرزاده هنیه هم به شهادت رسید + فیلم
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • شهادت نزدیکان «اسماعیل هنیه» در حملات اسرائیلی به نوار غزه
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید