Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:06:02 GMT

فلسطین خواستار برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۲۱۲

فلسطین خواستار برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه شد

به گزارش ایرنا، سفیر فلسطین در مسکو روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس با اشاره به درخواست روسیه برای برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه به منظور بررسی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت: ما معتقدیم که موضع کنونی روسیه (در مناقشه فلسطین) سازنده است و این موضع را نه فقط حفظ بلکه باید توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باید در کوتاهترین زمان نشست گروه صلح خاورمیانه را در سطح وزیران در مسکو یا در مکان دیگری برگزار کرد. این امر برای توقف خشونت‌ها ضروری است. 

سفیر فلسطین خاطرنشان کرد: واشنگتن هنوز در مورد برگزاری این نشست واکنشی نشان نداده است. 

گروه چهار میانجی گران بین‌المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. 

 نوفال با بیان اینکه فلسطین موضع روسیه را عالی ارزیابی می‌کند، گفت: ما در تماس دائم هستیم و به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل (در مورد مساله فلسطین) توجه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط بسیار دشوار قرار داریم، اظهار داشت: ما همواره اعلام کردیم که مساله اورشلیم (بیت المقدس) بسیار مهم است و اگر جامعه جهانی بر مواضع خود پایبند نباشد مسائل بیشتری بروز می‌کند و در زمان حاضر شاهد وضعیت پیچیده‌ای هستیم.  

پیش تر سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه خواستار برگزاری فوری نشست گروه چهار صلح خاورمیانه برای بررسی وضع سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو گفت: نشست گروه چهار میانجی گران بین‌المللی خاورمیانه در سطح وزیران خارجه باید برای (بررسی وضعیت مناقشه فلسطین و اسراییل) هرچه زودتر برگزار شود. 

لاوروف گفت: امروز ما به این تفاهم رسیدیم که مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط کنونی برگزاری فوری نشست گروه چهار میانجی گران خاورمیانه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد سرگئی لاوروف رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد سرگئی لاوروف روسیه سازمان ملل متحد سرگئی لاوروف رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی صلح خاورمیانه سازمان ملل گروه چهار نشست گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ضیافت اندیشه که با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و قرآنی، مسئولان کانون‌های مساجد و تعدادی از مسئولان کوهدشت برگزار شد، گفت: در این نشست صمیمی، اصحاب هنر و رسانه، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مختلف بیان می کنند که این نقطه نظرات با توجه به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» برای تدوین سیاست‌های فرهنگ و هنر در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

در این نشست همچنین برای پیگیری و حل مسائل و مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان کوهدشت قول مساعد داده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد