Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@03:47:42 GMT

2544 مورد کودک آزاری در ایران / پزشکی قانونی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۲۳۱

2544 مورد کودک آزاری در ایران / پزشکی قانونی اعلام کرد

رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره آمار نزاع و درگیری نیز گفت: در مجموع آمار پرونده‌های نزاع در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش نیم درصد را داشته است و در این زمینه از ۵۸۲ هزار و ۵۶۷ مورد پرونده در سال ۹۸ به ۵۸۵ هزار و ۳۷۴ مورد در سال ۹۹ رسید.

به گزارش رکنا، در این بین آمار کودک آزاری نیز با افزایش سه درصدی به دو هزار و ۵۴۴ مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار همسر آزاری نیز ۸۰ هزار و ۱۶۷ مورد بوده است. آنچه ما اعلام می‌کنیم مربوط به آمار مراجعات است.

آنچه خودم در برخی از مقالات علمی و بین‌المللی مطالعه کردم حاکی از آن بود که شرایط قرنطینه در دوران کرونا منجر به افزایش برخی خشونت‌ها از جمله همسرآزاری شده است.

مسجدی آرانی در خصوص آمار قصور پزشکی هم تصریح کرد: قصور پزشکی در بخش زنان با رشد ۱۵ درصدی، دندانپزشکی با کاهش ۰.۹ درصد و جراحی عمومی با ۶.۱ درصد افزایش روبه‌رو بوده‌ایم و در مجموع قصور پزشکی ۲.۲ کاهش داشته است.

وی همچنین مجموع آمار قربانیان سوء مصرف مواد مخدر را ۴۶۳۷ نفر در سال ۹۹ بیان کرد که در مقایسه با ۴۴۷۲ نفر که در سال ۹۸ جان خود را از دست دادند، افزایشی ۳.۶ درصدی داشته است.

مسجدی درباره آمار معاینات روانپزشکی نیز گفت: در سال ۹۸، ۶۲ هزار و ۵۰۱ نفر و در سال ۹۹، ۶۴ هزار و ۴۸۷ نفر مورد معاینات روانپزشکی قرار گرفتند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کودک آزاری کرونا اخبار حوادث کودک آزاری کرونا سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس حوادث ایران قیمت طلاق همسرش پرونده فضای مجازی تهران بازیگر سینما و تلویزیون سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران آمار معاینات انجام شده نزاع، سال گذشته در استان را ۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر (۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

علی عباسی افزود: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با عدد ۳ هزار ۱۳۱، بابل با عدد ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۹۵۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان سوادکوه با عدد ۳۷۱ نفر ثبت شده است.

او گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار ۴، مرداد با هزار و ۸۳۴ و تیر با هزار و ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و بهمن ماه با هزار و ۳۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: میتوان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران