Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@21:44:06 GMT

طرح «به روستا بر می‌گردم» اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۲۷۲

طرح «به روستا بر می‌گردم» اجرایی می‌شود

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حتما بارها شنیده اید که خیلی از هموطنان روستایی به دلیل بیکاری و امید به ساختن زندگی بهتر از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند.

او با بیان اینکه این افراد در نهایت به مشاغل کاذب و ناپایدار روی می‌آورند و مشکلاتشان چند برابر می‌شود، گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تصمیم دارد کمک کند این دسته از هم وطنان با بازگشت به روستا زندگی خود را دوباره همانجا بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی گفت: در طرح به روستا بر می‌گردم روستائیانی که به شهر‌ها مهاجرت کردند می‌توانند با کمک تسهیلات ویژه بنیاد برکت و استفاده از مهارت‌ها و امکاناتی که دارند در شغل مناسب در روستای خود مشغول به کار و درآمدزایی شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این افراد می‌توانند با شماره گیری #۸۹۰۰* و نصب اپلیکیشن تلفن همراه برکت از شرایط طرح به روستا برمی گردم مطلع و از امکان آغاز یک زندگی مناسب در روستا بهره‌مند شوند.

او بیان کرد: با اجرای این پویش، مهاجرت معکوس ۲۰ هزار نفر از حاشیه شهر‌ها به روستا‌های مادری برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی میان دانش آموزان نیازمند درخواست رئیس ستاد اجرایی از وزارت بهداشت/ امکان صادرات واکسن را برای مردم منطقه فراهم کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجرت به روستا پرداخت تسهیلات بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد

علی حسین افراخته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت با اشاره به مناسبت دهه تاسیس بنیاد مسکن گفت: این میزان اعتبار در قالب طرح‌های هادی، بازسازی و بهسازی، ساخت پل، سنگفرش، جدول گذاری، بیس ریزی و آسفالت هزینه شد.

وی بیان کرد: ۱۱۲ هزار مترمربع از معابر روستایی باشت پارسال با ۲ هزار تن قیر رایگان آسفالت شد.

وی تصریح کرد: زیر سازی و آسفالت ۱۹ روستا در مناطق مختلف این شهرستان در سال گذشته انجام شده است.

افراخته ابراز کرد: این روستا‌ها شامل پزین، کوشک ظفری، چهار راه گشین، سرابیز، ده کهنه، ده بزرگ، نارک موسی، سلطان آباد و... است که آسفالت این میزان معابر با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: معابر ۳۰ درصد از روستا‌های شهرستان باشت نیاز به زیر سازی و آسفالت دارد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی آسفالت معابر مناطق روستایی باشت براساس یک تفاهم نامه با مشارکت فرمانداری، دهیاری ها، بخشداری مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

افراخته ادامه داد: اجرای سنگ فرش، دیوار حایل، ساخت پل، کانال هدایت سیلاب و زیر سازی و بیس و آسفالت و احداث پارک از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: همچنین در این مدت، کار تهیه و بازنگری طرح هادی ۱۵ روستای این شهرستان انجام شده است.

افراخته با بیان اینکه کار بازنگری روستا‌هایی که افق ۱۰ ساله طرح آنها به اتمام رسیده انجام شده تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های زیرساختی و توسعه کالبدی روستا‌ها کار بازنگری طرح‌های هادی روستایی جزو اولویت‌های نخست است.

وی تاکید کرد: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استاندارد‌های زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی باید حکمرانی را اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی را در کشور اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی در کشور را اصلاح کند
  • ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد
  • تعیین محدوده ۱۵۰ روستا در استان اصفهان
  • ماجرای نخستین مزرعه خورشیدی زنانه در یک روستا