Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:34:22 GMT

علائم عجیب سرطان ریه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۳۴۸

علائم عجیب سرطان ریه را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرطان ریه یکی از شایع‌ترین و جدی‌ترین انواع سرطان بوده و یکی از شایع‌ترین علائم آن، سرفه‌های مداوم است.

اما علائم سرطان ریه غالباً ظاهر نمی‌شود تا زمانی که به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابد. متعاقباً بیماران به برخی علائمی دچار می‌شوند که ممکن است فکر نکنند ناشی از این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به برخی از این علام عجیب اشاره می‌شود.

پشت درد

پشت درد یا درد در ناحیه شانه و کتف علامت بسیار شایع سرطان ریه است که معمولاً توسط نوع خاصی از سرطان ریه ایجاد می‌شود که به عنوان تومور Pancoast شناخته می‌شود.

این تومور‌های سرطانی در قسمت فوقانی ریه‌ها رشد می‌کنند و متعاقباً به دنده‌ها، اعصاب یا ستون فقرات گسترش می‌یابند.

یبوست

حدود ۱۵ درصد از کل بیماران مبتلا به سرطان ریه دارای میزان بسیار زیاد کلسیم در بدن خود هستند که منجر به معده درد یا حالت تهوع می‌شود و بیماران اغلب از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنند.

یبوست یکی از علائم تجمع کلسیم در بدن بوده و ممکن است با سرطان ریه در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید

دوست و دشمن‌های ریه را بشناسید

مشکل در حفظ تعادل

سرطان ریه می‌تواند بر روی سیستم عصبی که برای حفظ تعادل ضروری است تأثیر بگذارد.

سلول‌های کوچک سرطان ریه ممکن است به سیستم ایمنی بدن اعلام کنند که به سیستم عصبی حمله کند، و این می‌تواند به نوبه خود بر عملکرد عضلات تأثیر بگذارد.

ممکن است ایستادن بعد نشستن دشوار باشد یا ممکن است فرد احساس ناپایداری کند.

ورم صورت

برخی از بیماران سرطان ریه ممکن است دریابند که صورت، گردن یا بازو‌های شأن بیش از حد طبیعی پف کرده است. علت آن انسداد عروق خونی توسط تومور است که خون دیگر جایی برای رفتن ندارد. در نتیجه صورت به خاطر وجود مایعات اضافی شروع به پف کردن می‌کند.

در برخی از بیماران هم پوست قفسه سینه به رنگ قرمز آبی در می‌آید.

منبع:مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان ریه علایم سرطان ریه دانستنی های پزشکی سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  وزیر بهداشت در سفر به سمنان و بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت : این یکی از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در این دولت انجام شد و به مرحله بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته در حوزه سرطان وارد این مرکز شده و درحال نصب است افزود: اعتبار این مرکز ۴۵ میلیارد تومان بوده و ۱۱۰ میلیارد تومان دیگر هم در این دولت تخصیص اعتبار شده است.
وزیر بهداشت گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است و با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وزیر بهداشت همچنین در خصوص ارائه خدمات این مرکز گفت: علاوه بر سمنان، استان‌های دیگر هم میتوانند از خدمات لازم در این‌مرکز و درمان بیماری سرطان بهره‌مند شوند.
وی به اجرای پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح افرادی که مشکوک به بیماری سرطان‌هستند غربالگری و خدمات درمان برای آنان ارائه میشود.
دکتر عین اللهی از برنامه ریزی برای درمان رایگان سرطان در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دارو‌های بیماران سرطانی دارو‌های خاص محسوب و گران قیمت هستند در قالب این طرح دولت این دارو‌ها را در مراکز خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی
  • توصیه‌ به زنان در آستانه سن یائسگی
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟