Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سالاری رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شهرسازی همانطور که از نامش مشخص است به معنی گسترش شهر و رسیدگی به آسیب‌های شهری است. به همین دلیل در این دوره حدود ۱۸ باغ به مساحت ۱۰۳ هزار متر مربع مورد تملک قرار گرفت و آنها  را به باغ یا فضای عمومی برای شهروندان تبدیل کردیم تا در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درختکاری‌های بسیار زیادی تحت نظر متخصصان انجام شده و می‌توان گفت که بیش از ۳ هزار درخت تنها در خیابان ولیعصر کاشته شدند که در نوع خود اقدام بسیار مهم و ارزشمندی است.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: آمار‌های سازمان بوستان‌های شهرداری تهران حاکی از آن است که میزان قطع درختان در دوره پنجم نسبت به به دوره قبل ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سالاری گفت: همچنین حدود ۹۱ بوستان به مساحت ۱۸۲ هکتار در تهران ایجاد و بهره‌برداری شد تا شهروندان عزیز در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید

شکل‌گیری پایگاه میراث شهری خیابان ولیعصر/ ۲۷ خانه موزه، تملک، مرمت و احیا شد اهتمام شورای شهر جهت افزایش شفافیت و مشارکت/ انضباط بخشی به حوزه شهرسازی در دوره پنجم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرسازی و معماری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی، بهبود سامانه‌ها و وضعیت حمل‌ونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوش‌مصنوعی در اختیار قرار می‌دهد، مشکلات خدمات حمل‌ونقل را کاهش دهد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند به‌طور دائم ترافیک را هوشمندانه کنترل می‌کند، اما حجم زیاد وسایل نقلیه موجب می‌شود این خدمات کمتر به چشم آید؛ البته اصفهان با وجود این‌که از این نظر به وضعیت مطلوبی نرسیده است در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است، افزود: انتظار می‌رود مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی، بهبود سامانه‌ها و وضعیت حمل‌ونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوش‌مصنوعی در اختیار قرار می‌دهد، مشکلات خدمات حمل‌ونقل را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره فعالیت شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: خدمات این شرکت با زمان‌بندی دقیق و فاصله‌های مشخص صورت می‌گیرد تا شهروندان طبق این زمان‌بندی برنامه‌ریزی کنند، همچنین این نهاد در تلاش است فاصله رسیدن قطارها به هر ایستگاه را کمتر کند و به شهروندان خدمات بهتری ارائه دهد.

قربانی با اشاره به سامانه‌های هوشمند گفت: شهر اصفهان از جمله شهرهای مجهز به فناوری هوشمند است؛ هرچند این تجهیزات نیاز به تکامل دارد، اما به نوبه خود توانسته بخشی از این خدمات را فراهم کند که از جمله آن‌ها نصب AVL روی تمام اتوبوس‌های شرکت واحد است که مکان و مسیر اتوبوس را به‌صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد، همچنین وجود سامانه برای هر وسیله حمل‌ونقل عمومی موجب شده است شهروندان زمان‌بندی مناسبی برای خود در نظر گیرند و کمتر برای وسایل حمل‌ونقل عمومی معطل بمانند.

وی ادامه داد: موضوع حمل‌ونقل عمومی از مسائل مهم هر شهری است؛ این موضوع توسط شهروندان و مجموعه مدیریت شهری از نظر چگونگی خدمات بهتر، روزانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر 743900

دیگر خبرها

  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است