Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:44:21 GMT

ورزش کردن غواص هندوستانی در اعماق دریا!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۴۶۶

ورزش کردن غواص هندوستانی در اعماق دریا!

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مربی غواص هندوستانی به منظور جلب توجه همگانی به اهمیت تناسب اندام و آمادگی بدنی در دوران شیوع کرونا دست به اقدامی جالب زد. «آراویند» که غواص آموزش دیده است و مدت ۲۰ سال است در سواحل چنای و پودوچری به فعالیت‌های غواصی می‌پردازد چند حرکت بدنسازی را در ز یر آب دریا انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آراویند با تجهیزات محافظ چشم ۱۴ متر در زیر آب دریا شیرجه رفت و سپس در کف دریا شروع به انجام چند حرکت بدنسازی کرد. او در این باره به یکی از رسانه‌های محلی هند گفت: «مردم باید هر روز به مدت ۴۵ دقیقه تمرین‌های ورزشی و تنفسی انجام دهند، زیرا این کار برای تقویت بدن و ریه‌ها ضروری است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.»

بیشتر بخوانید

ثبت رکورد حل بیشترین مکعب روبیک در زیر آب!

او افزود: «استفاده از ماسک و شستن دست‌ها در فواصل مکرر به منظور مهار این ویروس مرگبار کاملا ضروری است، اما باید تمرکز خود را روی تمرینات بدنی نیز حفظ کرد تا بدن و ذهن قوی بماند.»

آراویند در توضیح علت ورزش کردن خود در زیر آب نیز گفت: «اگر کسی بتواند زیر آب ورزش کند، می‌تواند این کار را روی زمین نیز به خوبی انجام دهد.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدنسازی و پرورش اندام ترویج ورزش فناوری جدید زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آقازاده‌های ایرانی تا شاعر هندوستانی / اینجا سال به وقت فرهنگ و ادب تحویل شد

نوبت به نیمه ماه رمضان و دیداری رسید که نه تنها برای مدعوین، بلکه برای تک تک هنردوستان این مملکت ارزشمند است، دیداری دیرینه که سال‌های سال در نیمه ماه مبارک برقرار است و باید نشست و درباره ثانیه به ثانیه آنچه که در این دیدار گذشته و بیان شده نوشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوبت به نیمه ماه رمضان و دیداری رسید که نه تنها برای مدعوین، بلکه برای تک تک هنردوستان این مملکت ارزشمند است، دیداری دیرینه که سال‌های سال در نیمه ماه مبارک برقرار است و نه تنها از دید من خبرنگار، که به دید بسیاری می‌توان جذاب‌ترین سوژه‌ها را از آن درآورد.

از حوالی ساعت ۲٠ عکس و فیلم‌ها، یکی یکی منتشر می‌شود و همه ما، از طریق این تلفن همراه‌ها، سهمی در این دیدار متفاوت داریم، سهمی حتی به اندازه شنیدن و لذت بردن؛ فیلم‌ها یک به یک می‌آید و این تنوع در موضوعات و شاعران تحسین برانگیز است؛ از ندیم سرسوی از هندوستان که این‌طور می‌خواند:

آرزوی وصل یار از هجر بیزارم نکرد
آتشم من، باد و آب و خاک گلزارم نکرد
آب حیوان نیز بر من هیچ تأثیری نداشت
خضر هم از خواب مرگ‌آلود بیدارم نکرد
سرخوشم از لذت تکرار ذکر یا حبیب!
روح عیارم، اسیر دام اغیارم نکرد

تا شعرخوانی طنز سعید سلیمان‌پور در وصف آقازاده‌ها:

ای نوزده ساله قره العین
ای گنده شده به طرفه العین
ای صورت و سیرت تو مطلوب
به به به به به به به این ژن خوب
این دشت و دمن چو تنگت آمد
عزمی به سوی فرنگت آمد
اکنون سبز است جایت آری
چون کارت اقامتی که داری
دلسوخت از این مشقت تو
ای من به فدای غربت تو

و در ادامه شعرخوانی ندا نوروزی و توصیف رهبر انقلاب از چنین اشعاری:

با غم روزگار سر می‌کرد
پدرم مثل کوه محکم بود
زندگی را برای ما می‌خواست
سهمش از روزگار خوش کم بود

رهبر انقلاب: مهم این است که در شعرهای خانم‌ها که گاهی نگاه می‌کنم، شعرهای خانوادگی زیاد است. خانم‌هایی که برای همسرشان شعر گفتند، برای پدرشان شعر گفتند، برای فرزندشان شعر گفتند، برای برادر شهیدشان شعر گفتند، این خیلی رایج شده. بسیار کار خوبی است.

غزه و مردم مظلوم آن نیز از این دیدار بی‌بهره نبودند و علی سلیمیان در این باره این‌طور خواند:

اگر مکر خدا مکر است خواهی دید ای شیطان!
یهودا می‌شود مصلوب و عیسی زنده می‌ماند
فرو می‌پاشد آری هیبت پوشالی صهیون
کماکان غیرت طوفان الاقصی زنده می‌ماند
شهادت را نمی‌فهمند کورند و نمی‌بینند
فلسطین دم به دم می‌میرد اما زنده می‌ماند
به قعر گور خواهد برد ابلیس آرزویش را
بر اوج قله‌ها «انا فتحنا» زنده می‌ماند

و رهبر انقلاب نیز بیان کردند: باید یک نهضتی برای ترجمه انجام بگیرد. اگر همین غزل در غزه ترجمه شود یک غوغایی بر پا خواهد کرد. این لحن و بیان و احساس منتقل شود. آن مردم و مبارزین به این طور قوت قلب دادن‌ها احتیاج دارند.

همه ساله حضور شاعران جوان نیز در این دیدار از نقاط امیدآفرین ادبیات کشور است و حامد طونی از شاعران جوان کشورمان در محضر رهبر انقلاب این‌طور خواند:

بی‌خواب پی هم‌نفسی می‌گردد
بی‌تاب پی دادرسی می‌گردد
انگار که هر شب آسمان ماه به دست
تا صبح به دنبال کسی می‌گردد

در کنار این شعرخوانی‌ها، از دیگر نقاط قابل توجه این دیدار، سلام‌های متفاوتی بود که توسط حامد عسکری به محضر رهبر انقلاب رسیده شد و جالب‌تر از آن پاسخ ایشان به این سلام‌ها بود:

و در میان این شعرخوانی‌ها، نوبت به شعری رسید که هزاران بار گوش دادن آن هم کم است و حالا نوبت آن است که شاگردان از کلام استاد بهره‌ای ببرند:

هرچند این دیدار، دیدار شاعران با رهبر انقلاب است اما رهبر معظم انقلاب با دقت و ظریف‌بینی همیشگی خود دیگر اهالی فرهنگ و هنر را نیز از این دیدار سراسر خیر بی‌بهره نگذاشتند؛ از نقش رسانه‌ها در میدان نبرد کنونی که خود رزقی برای شروع سال بود: «یکی اینکه شعر «رسانه» است. امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند این‌ها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند و دل‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد هر هدفی موفّق‌تر خواهد بود.»

این دیدار، دیدار شاعران بود اما در نقطه به نقطه آن، توجه رهبر انقلاب به فرهنگ و هنر ایرانی به چشم می‌خورد؛ از تک تک جملاتی که میان حاضران رد و بدل می‌شود تا قاب عکسی که هنر دست رضا بدرالسماء نگارگر اصفهانی است:

باید نشست و درباره ثانیه به ثانیه آنچه که در این دیدار گذشته و بیان شده نوشت، دیداری که به نوعی سال تحویل شاعران و اهالی فرهنگ و ادب کشور به حساب می‌آید و خود را برای رسیدن به قله در مسیر فرهنگ کشور آماده می‌کنند.

کد خبر 739254

دیگر خبرها

  • ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم
  • ببینید | آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد
  • فیلم/ آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد
  • آرزوی بانوی شاعر هندوستانی در دیدار با رهبر انقلاب برآورده شد + فیلم
  • (ویدیو) کشف شبح کوسه در اعماق دریا
  • کشف حیرت‌انگیز شبح کوسه در اعماق دریا (فیلم)
  • ویدیو/ کشف شبح کوسه در اعماق دریا
  • از آقازاده‌های ایرانی تا شاعر هندوستانی / اینجا سال به وقت فرهنگ و ادب تحویل شد
  • شعرخوانی شاعر هندوستانی در دیدار رمضانی با رهبرانقلاب
  • ۱۰ گونه از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات اعماق دریا + تصاویر