Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از نامزدهای انتخاباتی مسئولان طراز اولی هستند که در دوره مسئولیت خود گوش شنوا و چشم بینایی برای دیدن و شنیدن درد و دل مردم و رفع مشکلات آن‌ها نداشتند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین اتفاقات پیش روی مردم کشور در سال جاری محسوب می‌شود و این اتفاق مهم روزها پای بسیاری از تشنگان خدمت و قدرت را به وزارت کشور باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آرایشگر ماهر و حرفه‌ای گرفته تا پزشک زیبایی و جراحی، همه و همه پا به پای سیاستمداران مشهور و به نام در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند.

احساس تکلیف اولین اولویت کاندیدای حاضر شده در وزارت کشور است که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می‌کنند و خیلی از افرادی که با این عنوان پای کار آمده‌اند همان‌هایی هستند که طی ۸ سال اخیر در دولت صاحب منصب و قدرت بوده‌اند.

بسیاری از نامزدهای انتخاباتی مسئولان طراز اولی هستند که در دوره مسئولیت خود گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات معیشتی و رفاهی مردم و چشم بینایی برای دیدن معضلات جامعه نداشتند و حالا در دقیقه نود با بغض و ناراحتی از غصه‌ای حرف می‌زنند که بخاطر مردم به دل دارند.

وعده‌های انتخاباتی این روزهای اغلب کاندیدای حاضر در وزارت کشور آنقدر پر زرق و برق است که با آن می‌خواهند حنای بی‌رنگشان در اعتماد مردمی را رنگی دوباره بدهند اما بصیرت و آگاهی این روزهای مردم نسبت به گذشته بسیار تغییر و افزایش پیدا کرده است.

کارتن خوابها و کودکان کار و سایر بی‌خانمان‌ها جامعه هدف تبلیغاتی بسیاری از کاندیدای دوره فعلی و دوره‌های قبلی بوده و هستند اما هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی گذشته تا کنون در خصوص این افراد آسیب دیده محقق نشده است.

 

نمایش دلسوزی کاندیدای انتخابات با طرح مسائل اجتماعی!

پیمان خادم فعال اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: اغلب کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای اخیر شعارهای خوش رنگ و لعابی را با مضمون حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده سر داده‌‌اند و نمایشی بزرگ را از وعده‌های انتخاباتی در حوزه اجتماعی به راه انداخته‌اند.

وی اضافه کرد: صورت خوبی ندارد که مسئولان حوزه‌های مختلف کاری تنها در ایام منتهی به انتخابات و اتفاقاتی از این دست سراغ اقشار آسیب‌پذیر می‌آیند و در سایر موارد این گروه جزو فراموش شده ترین گروه جامعه به شمار می‌روند.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: زنان و مردان آسیب دیده و همچنین کودکان کار و خیابان در معرض آسیب جزو گروههای نیازمند توجه مسئولان در حوزه اجتماعی محسوب می‌شوند و با روند فعلی مدیریت کشور در این حوزه نمیتوان امید چندانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت.

 

وعده‌های بی‌پشتوانه و سوری مردم!

خادم اعتیاد، کارتن خوابی و بی‌خانمانی را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی و از عواقب معضلاتی چون فقر و بیکاری برشمرد و گفت: حرکات نمایشی و وعده‌های انتخاباتی خوش آب و رنگ چاره کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی نیست و مسئولان با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توانند با بهره‌مندی از ظرفیت قابل توجه خیریه‌های فعال در حوزه کاهش آسیب در این مسیر قدم بردارند.

وی اضافه کرد: وعده‌های انتخاباتی مواردی هستند که در آنها نامزدها صرفا به بیان آرمان ها می پردازند و اکثرا فاقد پشتوانه عملی و اجرایی هستند و یا به عبارت مشهور خرشان که از پل بگذرد یادشان می‌رود چه قولی داده بودند.

این فعال اجتماعی افزود: اقتصاد ایران با وجود همه تغییر و تحولات و پیشرفتها در طی این چهل سال پس از انقلاب همچنان در بسیاری از موارد، از مشکلات ساختاری رنج می برد و در حال حاضر فقر و فساد و بیکاری امان مردم را بریده است و این شرایطی که نامزدها را واداشته است تا بجای ارائه برنامه و راهکارهای اقتصادی با هدف برون رفت از وضعیت فعلی، در طرح شعارهای بی پشتوانه و عامه پسند اقدام کنند.

خادم یادآور شد: افزایش میزان یارانه ها و چند برابر کردن درآمد کشور و ریشه کن کردن فقر و فساد و جلوگیری از اختلاس ملتی واحد و حقوق مساوری با یکدیگر از جمله شعارهای کاندیدای انتخابات است که در آن با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند و این مسائل به جز در موردی که مردم در انتخاب اصلح و فردی باوجدان داشته باشند در نهایت تاثیری در روند زندگی اقشار ضعیف ندارد و تنها نسیمی گذرا در چله تابستان است که خیلی کوتاه و موقت می‌وزد.

در مجموع کاندیدایی که در نهایت تایید صلاحیت می‌شوند باید موضع و برنامه‌های کاربردی را برای کشور و رهایی آن از رکود فعلی و مشکلات متعددی که مردم با آن روبرو هستند ارائه و اجرایی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 آسیب های اجتماعی اعتیاد کودکان کار وعده های انتخاباتی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان

استاندار کردستان، گفت: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج  ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، اظهار داشت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان دارد. 

وی با بیان اینکه مطالبات مطرح شده این نشست را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرده و در یک جلسه کاری در شورای شهر براساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت، افزود: امیدواریم با پیگیری این مسائل، شاهد تحولات خوبی در توسعه عمران شهری در مرکز استان باشیم. 

استاندار کردستان گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. 

وی بیان کرد: مردم کردستان خصوصیات خاصی دارند که منحصر به فرد و اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. کردستانی‌ها حتی قدر کوچکترین قدم‌هایی که برایشان برداشته می‌شود می‌دانند و این نشان از بزرگی آنها است. 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده، ولی مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. 

وی بیان کرد: موضوع بیکاری در استان آنقدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد.  همچنین رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای 31 استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد 1400 جزو سه یا چهار استانی بوده که 68 درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، در دی ماه سال گذشته، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان بوده با 6دهم درصد منفی و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. 

وی افزود: نتایج این پژوهش معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. این وضعیت در شرایطی بوجود آمده که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. 

احداث پارکینگ طبقاتی جدید در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه کار کردن در شهرداری با توجه به گستردگی فعالیت و وظایف‌ آن بی‌نهایت سخت است، اظهار کرد: 400 وظیفه از سوی وزارت کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، کمبود منابع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، فضای اجتماعی و سیاسی همه و همه به نحوی موجب شده که کار در این مجموعه طاقت‌فرسا باشد. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و 560 هزار متر مربع آسفالت و بیش از 180 هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج انجام شد، گفت: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری کمپ ماده 16 را که تقریباً 14 سال قانون آن بر زمین مانده بود، راه‌اندازی شد.

شهردار سنندج افزود: در سال گذشته شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و افتتاح چندین پروژه متعدد از پارک‌های بزرگ مقیاس تا پروژه‌های مرتبط با رفع مشکل ترافیکی در شهر سنندج بودیم که این روند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت. 

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک 36 هکتاری پیرچنار در فصل عمران امسال خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته چندین پارک بزرگ مقیاس در سطح سنندج بهر‌ه‌برداری شد و در کنار آن در قالب پویش سنه سبز نیز اتفاقات خوبی در حوزه توسعه سرانه فضای سبز در شهر صورت گرفت. 

رشیدی رونمایی از 6 هزار میلیارد پروژه‌ها سرمایه‌گذاری، مجتمع فرهنگی شهدا و شهرداری الکترونیک را از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج در سال جاری ذکر و اعلام کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای عید سعید فطر، هفته سنه، 22 گولان و غیره تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد. 

وی بیان کرد: شهرداری سنندج 800 میلیارد تومان از ادارات طلب دارد که 240 میلیارد آن در کمیسیون ماده 77 تائید و قطعی شده است که بازگشت این میزان سرمایه در قالب تهاتر و اوراق و غیره مطمئناً در کنار سایر منابع می‌تواند تأثیر بیشتری در عمران شهری داشته باشد. 

شهردار سنندج با اشاره به اینکه کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در مساحت 3 هزار مترمربع روبه‌روی پارک شهدا به زودی انجام می‌شود، افزود: ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در رفع مشکل ترافیک به ویژه در هسته مرکز شهر سنندج دارد در این راستا نیازمند اعتبارات ملی و جهشی هستیم. 

راه برای کار کردن در سنندج زیاد است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: خدمات دولت در استان چشم‌گیر بوده و یکی از ویژگی‌های اصلی دولت سیزدهم مردمی بودن است هر کس به مردم تکیه کند پیروز خواهد بود. 

عزت الله رضایی با بیان اینکه در خدمت مردم بودن برای همه ما افتخار است، گفت: شورای شهر با رویکرد جدید آمده که بتواند خدمات دولت را بیشتر نشان و مردم تغییرات را احساس کنند که خوشبختانه تا حدودی توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم اما راه برای کار زیاد است. 

تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟