Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب اولین تماس خود را از رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شنبه محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اولین تماس تلفنی را از  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش در کاخ سفید دریافت کرد.

خبرگزاری "وفا" فلسطین گزارش داد که در این تماس دو طرف آخرین تحولات و وقایع فعلی در غزه و اراضی فلسطینی را مورد بحث قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

عباس، بایدن را در جریان حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در قدس، غزه و کرانه باختری که به شهادت و زخمی شدن فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌های آن‌ها در غزه و کرانه باختری شده و حمله به نمازگزاران در مسجد مبارک الاقصی" و رخدادهای محله شیخ جراح قرار داد.

عباس همچنین خواستار مداخله دولت آمریکا برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل به فلسطین شد و گفت که برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل و برقراری آرامش تماس‌های گسترده‌ای برقرار کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد تنها با زمانی که اشغالگری‌های اسرائیل در کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی پایان یابد، امنیت و ثبات حاصل خواهد شد.

وی بر آمادگی طرف فلسطینی برای همکاری با کمیته چهارجانبه به منظور دستیابی به صلح بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی و همکاری با دولت آمریکا برای تقویت روابط دو جانبه و رفع موانع موجود بر سر راه آنها تأکید کرد.

عباس همچنین تأکید کرد که به محض پایبندی اسرائیل به توافق نامه‌های مربوط به برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، روند انتخابات از سرگرفته می‌شود."

بایدن نیز بر لزوم دستیابی به آرامش و کاهش خشونت در منطقه تأکید کرد.

وی بر پایبندی ایالات متحده به راه حل "دو کشوری" و اهمیت امید دادن به مردم فلسطین برای دستیابی به صلح" تأکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که دولتش با هرگونه اقدامات یک جانبه مانند اقدامات اسکان صهیونیست‌ها و همچنین با تخلیه اجباری فلسطینیان از خانه‌هایشان در شیخ جراح و قدس شرقی مخالف است و بر ضرورت حفظ وضع موجود تأکید دارد.

وی همچنین به ارائه کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین، مردم فلسطین و آژانس آنروا متعهد شد.

این نخستین تماس بایدن با عباس از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • گاف جدید بایدن: به اسرائیلی‌ها گفتم به حیفا حمله نکنید!+ فیلم
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی