Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعتراضات مکرر بازیکنان سرخآبی به داور و درگیری بازیکنان در پایان بازی موجب شد تا در  شهرآورد ۹۵ شاهد اتفاق سیاه در مستطیل سبز فوتبال ایران باشیم. اتفاقی که ادامه برخی از ناهنجاری‌های فوتبالی است که از زمین فوتبال به سکوها و در نهایت به کف خیابان‌ها سرایت پیدا کند.

«امان‌الله قرایی‌مقدم» جامعه‌شناس و کارشناس حوزه رفتارشناسی با واکاوی رفتار بازیکنان در زمین فوتبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای بررسی یک رفتار باید به گذشته بازگردیم، گذشته‌ای که شاکله اصلی شخصیت فرد در آن شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت در برخی از مواقع موجب شکل‌گیری رفتارهایی خواهد شد که منجر به ناهنجاری ورزشی می‌شود. همانگونه که گفتم برای تبیین این رفتار باید نگاهی به گذشته، جایگاه و موقعیتی کنشگران داشته باشیم. برخی از بازیکنان در یک شرایط سخت پرورش یافته و اکنون در سطح بالایی از رفاه هستند و این موجب دوگانگی شخصیتی خواهد شد. البته رفاه زیاد نمی‌تواند شخصیت بنیادی فرد را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد بلکه بن‌مایه‌های شخصیتی افراد در بدترین حالت ظهور و بروز پیدا می‌کند.  

این رفتارشناس حوزه اجتماعی ادامه داد: البته شخصیت بازیکن به تنهایی در رفتارهای وی تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه فوتبال یک ورزش گروهی است که هیجان آن نیز بر رفتار افراد تاثیر زیادی خواهد داشت. عِرق تیم، تلاش برای رسیدن به پیروزی و گریز از شکست از دیگر دلایلی است که موجب خواهد شد تا شاهد برخی درگیری‌ها در زمین فوتبال باشیم و این تنها به ایران مربوط نیست بلکه در کشورهای صاحب فوتبال نیز شاهد آن هستیم.  

قرایی‌مقدم با اشاره به اعتراض مکرر بازیکنان به داور نیز گفت: برخی تصور می‌کنند که با داد و بیداد یا اعمال خشونت بر تصمیم قاضی تاثیر خواهند گذاشت و این یک رفتار ناپسند است که ریشه در برخی اتفاقات جامعه دارد. بازیکنان ما نیز از بستر این جامعه برخواستند اما واقعیتی که وجود دارد آن است که قانون‌مداری بهترین روش برای ایجاد نظم است و نظم موجود در  زمین فوتبال از الزامات رسیدن به نتیجه به شمار می‌رود.

مدرس جامعه شناسی در ادامه صحبت‌های خود گذری بر فرهنگ‌سازی زد و افزود: فرهنگ اقیانوسی بی‌پایان است که باید آن را در بخش‌های مختلف مورد واکاوی قرار دهیم. نمی‌توانیم بگوییم فرهنگ سازی و اقدام عملی انجام ندهیم. اقدام عملی در حوزه فرهنگ سازی در ورزش می‌تواند به بسیاری از ناهنجاری‌ها پایان دهد اما چگونه این اقدامات را پیاده کنیم مهم است. برای ایجاد نظم در محیط ورزشی کارگروه‌هایی لازم است که بتواند ابتدا ریشه این مشکلات را بیان کند، بعد برای درمان آن نسخه بپیچد. ناهنجاری‌های ورزشی را نمی‌شود با شعار حل کرد.

شهرآورد تهران روز جمعه (۲۴ اردیبهشت) برگزار  و تیم فوتبال پرسپولیس تهران موفق شد با تک گل «عیسی آل‌کثیر استقلال را شکست دهد.   

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال امان الله قرایی مقدم شهرآورد پروندهٔ خبری لحظه به لحظه همراه با شهرآورد ۹۵ پایتخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال شهرآورد اخبار کنکور ناهنجاری ها زمین فوتبال قرایی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در این دیدار گفت: ورزش استان در بخشی از حوزه‌ها دچار مشکلات و چالش‌هایی است که راه حل برون‌رفت از آنها در درون این مجموعه‌های ورزشی قرار دارد.

وی افزود: مجموعه ورزش استان به یک برنامه درازمدت ماندگار نیاز دارد و تنها اعتبار و بودجه نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند.

استاندارخراسان رضوی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مدیریت استان جبران عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه ورزش است، گفت: در حوزه ورزش کمبود سرانه‌های ورزشی یکی از مشکلات است که باید جبران شود.

نظری افزود: مدیریت استان در حوزه ورزش سعی کرده به موضوع تامین زیرساخت‌ها ورود کند که در همین راستا سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تیم فوتسال فرش‌آرا مشهد تنها نماینده خراسان رضوی در لیگ برت فوتسال است که امسال در رقابت های لیگ برتر فوتسال با کسب ۳۵ امتیاز در رده هفتم جدول ۱۴ تیمی لیگ برتر فوتسال قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • حمله پوچتینو به بازیکنان: دفعه بعد اخراجتان می‌کنم
  • واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏
  • خداحافظی خمس با بازیکنان تراکتور
  • دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • بیانیه تند ذوب‌ آهن علیه فحاشی‌های تیم کاله آمل؛ از نشان دادن برخی تصاویر شرمساریم!
  • بیانیه باشگاه ذوب‌آهن علیه فحاشی در لیگ بسکتبال کشور
  • واکنش هنرمندان به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل ؛| از المیرا شریفی‌مقدم تا ایوب آقاخانی | تصاویر
  • وقتی «ننه قمر» و «اسکندر» آینه رفتار می‌شوند
  • ‍ فرهنگ ایثار و شهادت در رفتار و اشعار عطار قابل الگوپذیری است