Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر مطالعات منظومه های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۹۵ درصدی در دست انجام است.

وی اضافه کرد: تمامی بخش ها در کمیته برنامه ریزی استان به تصویب رسیده و این طرح هم اکنون به عنوان نمونه کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم تهیه شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد یک‌هزارو ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد خواهد شد که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای هفت هزار و ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

وی اظهار داشت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با توجه به مطالعات موصوف، تعداد ۹۵۶ پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، ظرفیت ها و محدودیت های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می شود، اضافه کرد: شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح است.

خواجه ای توسعه فعالیت های اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستایی را از اهداف اصلی این طرح ذکر کرد که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه، فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده است و می توان گفت در فعالیت های این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر باعث اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است که اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

برچسب‌ها طارم بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طارم بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی طارم بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان اخبار کنکور برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است

مسعود اکبری باقرآباد معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور ادامه داد: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود