Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@20:37:00 GMT

آقای کریمی، اول اندیشه وانگهی گفتار

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۶۹۸

آقای کریمی، اول اندیشه وانگهی گفتار

چند شب پیش، برنامه «خندوانه» برای برنامه شب عید فطر خود میزبان «خداداد عزیزی» و «فیروز کریمی» بود. در بخشی از این برنامه که در این یکی دو روزه در فضای مجازی دست به دست شد، مجری برنامه از خداداد عزیزی می‌خواهد که نام سه نویسنده ایرانی را بگوید و خداداد عزیزی با تعجب می‌گوید: سه تا نویسنده ایرانی! نویسنده ایرانی از کجا پیدا کنم! و هنوز خداداد عزیزی درحال فکر کردن درباره نام بردن از سه نویسنده ایرانی است که فیروز کریمی که انگار از او سؤال شده است! با تمسخر می‌گوید: «نویسنده‌های ایرانی بیکارن! اونا بیکارن می‌شینن، می‌نویسن ما به اونا کار نداریم!» و در این میان رامبد جوان که انگار سال‌هاست نخندیده ولو می‌شود روی صندلی‌اش تا به دُر و گهرریزان فیروز کریمی بخندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دست به دست شدن این ماجرا و هشتگ نویسنده بیکار البته رامبد جوان عذرخواهی کرد اما برای من ماجرای عذرخواهی «جوان» چیزی دیگر است. حتی به عنوان کسی که خواننده آثار نویسندگان بزرگ این مملکت هستم که از قرن‌ها پیش شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است، خواستم به این جملات فکر نکنم اما ذهنم درگیر این نکته شد که به کجا رسیده‌ایم که یک مربی فوتبال برای خوشمزگی در برنامه‌ای در تلویزیون ملی ما نویسنده بودن را مسخره می‌کند. فراموش نکنیم که زمانی امام خمینی(ره) گفته بود: «اهمیت رادیو- تلویزیون بیشتر از همه است. این دستگاه‌ها دستگاه‌های تربیتی است؛ باید تمام اقشار ملت با این دستگاه‌ها تربیت بشوند؛ یک دانشگاه عمومی است...».

فیروز کریمی یا هر کس دیگری می‌تواند در خلوت خود نویسنده و یا هر گروه دیگری را مسخره کند که به تربیت خودش و نگاهش برمی‌گردد اما باید بداند متأسفانه فردی مثل او به علت فوتبالیست بودن و زیاد دیده شدن در تلویزیون، الگوی نوجوانان و حتی کودکان ماست پس باید این ضرب‌المثل را آویزه گوشش کند که حضرت سعدی که او هم برای ما در کنار اشعارش فراوان نوشته است تا راه و رسم زندگی درست را بیاموزیم فرموده است:

اول اندیشه وانگهی گفتار

پای بست آمده است و پس دیوار

و نکته آخر به آقای کریمی باید یادآور شد: ایران را به نویسندگان، شاعران بزرگ و ادبیات و فرهنگی می‌شناسند که پس از گذشت قرن‌ها همچنان فخر ما ایرانی‌ها هستند پس لطفاً بعد از این نیازی نیست هر چه در ذهنتان می‌گذرد را به زبان بیاورید که حضرت سعدی این را هم فرموده است که:

سخندان پرورده پیر کهن

بیندیشد آنگه بگوید سخن

مزن تا توانی به گفتار دم

نکو گوی گر دیر گویی چه غم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اندیشه اظهار جنجالی نویسنده ایرانی خداداد عزیزی فیروز کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ضیافت اندیشه که با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و قرآنی، مسئولان کانون‌های مساجد و تعدادی از مسئولان کوهدشت برگزار شد، گفت: در این نشست صمیمی، اصحاب هنر و رسانه، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مختلف بیان می کنند که این نقطه نظرات با توجه به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» برای تدوین سیاست‌های فرهنگ و هنر در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

در این نشست همچنین برای پیگیری و حل مسائل و مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان کوهدشت قول مساعد داده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نباید از وجه رسانه‌ای شعر غفلت کنیم
  • شعرخوانی محمود کریمی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • مساجد و حسینیه‌ها پایگاه اصلی شروع راهپیمایی امسال روز قدس در یزد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • عکس | علی کریمی به مونیخ آلمان رفت
  • ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان؛ اندیشه‌های قلعه‌نویی برای صعود
  • آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم
  • شرح دعای سحر| چگونه دعا کنیم که مستجاب شود؟