Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه سلطان چاه سر شهرستان مهدیشهر خبر داد. محمد شریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در گفت‌وگو با میزان از قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه سلطان چاه سر شهرستان مهدیشهر خبر داد و عنوان کرد: در پی گزارشات واصله مبنی بر تصرفات و تغییرکاربری‌های غیرمجاز در اراضی شهرستان مهدیشهر موسوم به سلطان چاه سر، موضوع در دستور کار شورای حفاظت اراضی استان سمنان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های شورای حفاظت اراضی استان سمنان و حساسیت ویژه دستگاه قضایی، مشخص شد که حدود ۱۰ هکتار از تصرفات صورت گرفته به صورت غیرمجاز بوده و ساخت و ساز‌های غیرمجاز از جمله ساختن ویلا، کاشت درخت و ایجاد استخر‌ها در آن محل صورت گرفته و حدود ۶ هکتار از اراضی در منطقه مذکور تحت تصرف افراد به صورت غیرمجاز از طریق دیوارکشی قرار گرفته بود.   بیشتر بخوانید: آزادسازی ۱۸۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی در شهریار وی اظهار کرد: پس از بازدید‌های صورت گرفته از محل در معیت رئیس دادگستری مهدیشهر و سایر مسئولان مربوطه، دستورات لازم در خصوص اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادر شد که نهایتا منجر به تخریب بنا‌های غیرمجاز شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان سمنان تغییر کاربری قلع و قمع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان سمنان تغییر کاربری قلع و قمع ساخت و ساز های غیرمجاز شهرستان مهدیشهر استان سمنان قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر

تصرف حریم رودخانه ولیدر و پول گرفتن از آنان برای اجازه ورود به حریم رودخانه به قدری جدی شده که دادستان زنجان به این موضوع ورود کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، روستای "ولیدر" یک روستا در شهرستان طارم و در دهستان چورزق قرار دارد. این روستا به همراه روستای شیت به دلیل خوش آب و هوا بودن جزو روستاهای گردشگری طارم محسوب می‌شوند. روستای ولیدر دارای بافت روستایی گل و گیاه شبیه ماسوله است که در دامنه کوه قرار گرفته و آب هوای معتدلی نسبت به مرکز شهرستان یعنی آب بر دارد.

برخی طبیعت‌گردان و دغدغه‌مندان محیط زیست از وضعیتی که در روستای ولیدر حاکم است ناراحت هستند. آن‌ها معتقدند که بستر و حریم رودخانه فصلی ولیدر به طرف شیت، کاملاً توسط روستاییان تصرف و بسترخواری شده و امکان ورود به رودخانه وجود ندارد. اگر گردشگری هم تمایل دارد به حریم رودخانه برود باید با پرداخت 200 تا 300 هزار تومان به تصرف کنندگان حق ورود به حریم رودخانه را داشته باشد.

همین موضوع سبب شد که خبرنگار تسنیم این موضوع را از اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان پیگیری کند؛ باقری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم گفت: متأسفانه کسانی که آنجا قرار دارند و راه مردم را می‌بندند و از آن‌ها ورودی دریافت می‌کنند حاشیه‌ساز شده و این اقدامشان غیرقانونی است.

وی ادامه داد: تصرف آن‌ها در بستر رودخانه غیرقانونی نیست چرا که طبق قانون، دولت این اجازه را به ما داده است که بستر غیرفعال رودخانه را برای کشت محصول در قالب اجاره یک ساله اعطا کنیم و البته مسئولیت سیل و حوادث طبیعی هم با خود اجاره‌کنندگان است؛ این موضوع را قانون‌گذار به ما اجازه داده است .و البته این موضوع در خصوص بستر فعال صدق نمی‌کند و قانون‌گذار فقط بستر غیرفعال را اجازه داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: بستر رودخانه فقط به اجاره کنندگان اجاره یکساله داده شده بنابراین آن‌ها حق مالکیت آنجا را ندارند که از ورود مردم به کنار رودخانه جلوگیری کنند. البته چند مورد تصرف غیرقانونی صورت گرفته بود که با آن افراد در این زمینه برخوردهای لازم صورت گرفت.

از سوی دیگر احمدی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم در پاسخ به سؤال خبرنگار گفت: بحث برش درخت در حریم رودخانه ولیدر رخ نداده است و البته چند موردی انجام شده که برای آنان پرونده تشکیل دادیم. البته یک مورد تولید ذغال غیرقانونی در شهرستان طارم وجود داشت که آن جا را پلمپ کردیم.

وی گفت: اکثر درختان اطراف این رودخانه چنار است و چنار هم به درد مصرف ذغال برای مصرف کنندگان ندارد. موضوع قاچاق چوب اکثراً در منطقه حفاظت شده روستای ولیدر رخ می‌دهد که محیط زیست باید در این زمینه اظهار نظر کند ولی در اطراف رودخانه ولیدر، از بین رفتن درخت به آن صورت ، انجام نشده است.

ورود دادستانی زنجان

اما سوی دیگر بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم گفت: موضوع روستای ولیدر به رئیس دادگستری شهرستان طارم ارجاع داده شده و این مسئول، موضوع مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: با کسانی که قانون را زیرپا بگذارند و یا دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی و ترک فعل کرده باشند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد. حفظ و نگهداری محیط زیست جزو اولویت‌های ماست و اجازه نخواهیم داد برخی قانون‌شکنان و فرصت طلبان، از این فرصت استفاده کنند و با تخریب محیط زیست، به منافع شخصی خود برسند.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در حالی اعلام کرد که طبق قانون، بستر رودخانه‌ها را اجاره می‌دهد که نمایندگان مجلس در اسفند 1401، با اجاره بستر رودخانه‌ها از سوی شرکت‌های آب منطقه‌ای برای استفاده‌های گردشگری و ایجاد حوضچه‌های آبزی‌پروری مخالفت کردند زیرا امکان بروز سیل را افزایش می‌دهد و برای مردم پایین‌دست نیز مشکل ایجاد می‌کند.

تصاویر زیر که از سوی گردشگران گرفته شده به خوبی نشان می‌دهد که اهالی این روستا با اجاره کردن و غیرقانونی تصرف کردن حریم رودخانه، با فنس‌کشی مانع ورود گردشگران به حریم رودخانه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر