Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به کاهشی شدن روند بیماری در کشور، گفت: با وجود کاهش حدود 15 درصدی بار بیماری در هفته اخیر، اما وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس معیارهای درمان قرمز است.   دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس معیارهای درمان قرمز است، گفت: البته در هفته اخیر حدود  ۱۵ درصد کاهش بار بیماری را شاهد بودیم و در بخش بیماران سرپایی هم روند کاهشی داریم که این موضوع خبر خوبی است زیرا سبب می‌شود در روزهای آتی تعداد موارد بستری هم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: تعداد بستری‌های ما از روز پنجشنبه ( ۲۳ اردیبهشت) تا جمعه ( ۲۴ اردیبهشت) ۱۰۹۱ نفر بوده است که نسبت به روز قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است. موارد بستری سرپایی در حوزه درمان ۶۳۰۰ نفر و در حوزه بهداشت ۱۵۰۰ نفر بوده است. تعداد کل بستری‌ها نیز ۷۱۳۰ نفر است که کماکان بالا است‌. آخرین آمار مرگ و میر کرونایی در تهران از پنجشنبه تا جمعه نیز ۸۴ نفر گزارش شده است.   توکلی درباره شرایط بیماری در روزهای آتی، تاکید کرد: شرایط به شکل مختصری آرام می‌شود، اما اگر رعایت پروتکل‌ها به دقت صورت نگیرد و محدودیت‌ها به درستی اجرا نشود، در ۲ هفته آینده امکان اینکه روند کاهشی بیماری تدریجی شود، وجود دارد. اگر با روند مشخص و درستی پیش برویم ظرف دو هفته آینده کاهش بار بیماری بیشتر خواهد شد.   وی درباره علت کاهشی شدن روند آمار بیماری، بیان کرد: این موضوع وابسته به سیر اپیدمی بیماری است و به موضوعات دیگر مرتبط نیست، همه جای دنیا چنین است. وقتی اپیدمی موج ایجاد و فشار زیادی ایجاد می‌کند، زنجیره انتقال ویروس افزایش می‌یابد و سپس به مرور روند کاهشی می‌شود.   وی درباره احتمال بروز موج پنجم بیماری، گفت: این احتمال با وجود بروز گونه‌های جهش یافته بیماری کاملا محتمل است.   توکلی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در وزارت کشور و عدم رعایت فاصله اجتماعی میان خبرنگاران و عکاسان، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل در روزهای اخیر مشاهده می‌شود. از سوی دیگر در جلسه ستاد استانی پیرامون برگزاری انتخابات موضوعاتی مطرح می‌شود و قطعا پیشنهادات مشخصی خواهیم داشت، قاعدتا با توجه به تعدد مراکز و صندوق‌های رای‌گیری، امکان رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌ها وجود خواهد داشت.‌   وی درباره وضعیت تامین دارو و درمان بیماران، افزود: کماکان مصرف داروی رمدسیویر  به دلیل فراگیری استفاده در کلینیک‌های سرپایی بالا است. در حال حاضر روندی را دنبال می‌کنیم که فقط در بیمارستان‌ها از این دارو استفاده شود. از طرفی با کاهش موج بیماری مشکل کمبود مقطعی این دارو هم رفع شده است. از نظر اکسیژن رسانی و تعداد تخت‌ هم در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد. بیماران همچنین از طریق سامانه ۶۰۷۰ در استان تهران جایابی می‌شوند و به نزدیک ترین مرکز درمانی از محل سکونت که تخت خالی داشته باشد، ارجاع داده می‌شوند.   معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به نزدیکی برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم، تصریح کرد: استاندارهای لازم به مراکز ابلاغ شده است و هیات‌های نظارتی بهداشتی هم روند اجرای پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند و والدین و دانش‌آموزان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.  بیشتر بخوانید: پلیس: ممنوعیت سفر بین شهری و منع تردد شبانه تهران ادامه دارد موج پنجم کرونا در راه است؟ رنگ‌ بندی کرونایی در کشور / فقط 3 شهرستان قرمز (تصویر) لینک کوتاه: asriran.com/003I2i

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه در شهر درگهان

رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از کشف و معدوم‌سازی ۹۲۹۰ گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته در یکی از سردخانه‌های شهر درگهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور عظیم‌زاده اردبیلی اظهار کرد: نیروهای بازرسی فعال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم شامل بازرسان کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها و بازرسان شبکه بهداشت و درمان در بازدیدهای میدانی و براساس گزارش‌های مردمی در شهر درگهان، موفق به کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ تاریخ گذشته شدند.

وی افزود: این واحد متخلف به دلیل نگهداری گوشت قرمز و مرغ در شرایط غیربهداشتی با دستور مقام قضائی و قاضی کشیک شهرستان پلمب شد و برای امحا و معدوم‌سازی آن اقدامات لازم صورت گرفت.

رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین یک واحد صنفی رستوران در روستای کووه‌ای و یک رستوران در شهر درگهان به دلیل تأمین مواد غذایی خود از یک مجموعه متخلف با اخذ دستور قضائی تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.

به گفته عظیم‌زاده اردبیلی، مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم انتظار دارد تا دستگاه قضائی در صورت مشاهده تخلف، برخورد قاطع و بازدارنده در چارچوب قوانین را به سبب ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تاکنون در قالب کمیته‌های مختلف در سطح جزیره و به صورت شبانه‌روزی در حال بررسی فعالیت صنوف مختلف هستند و در این مدت چندین واحد متخلف تعطیل و مواد غیربهداشتی آنان هم امحا شده است.

کد خبر 739582

دیگر خبرها

  • هشدار مهم دامپزشکی درباره ماهی قرمز
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه در شهر درگهان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس