Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:54:31 GMT

کلاهبرداران مجازی در کمین سرمایه‌های واقعی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۸۱۹

کلاهبرداران مجازی در کمین سرمایه‌های واقعی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با رفتن سرمایه‌ها به سمت تبادلات فضای مجازی کلاهبرداران هم حضورشان پررنگ شده و به نام صرافی سرمایه‌های افراد را جذب کرده و یا از کیف پولشان مبالغی را به سرقت می‌برند.

از جمله سرمایه‌هایی که در فضای مجازی در معرض خطرند در حوزه‌های پر ریسک هستند که با پر رنگ شدن ارز دیجیتال مردم هم با سودای سود بیشتر به این سمت کشیده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ آنقی رئیس پلیس فتای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ازفعال شدن بیش از پیش کلاهبرداران در فضای مجازی و در حوزه ارز دیجیتال و خدمات درمانی خبر داد.
سرهنگ آنقی افزود: از آنجایی که اقبال مردم در سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال و بنگاه‌های اقتصادی افزایش یافته لذا کلاهبرداران هم حضورشان پررنگ شده و با نام صرافی‌های غیر معتبر سرمایه‌های افراد را جذب کرده و یا از کیف پولشان مبالغی را به سرقت می‌برند.

او اضافه کرد: سودجویان و کلاهبرداران همچنین در حوزه دفترچه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی هم ورود کرده‌اند و با تماس تلفنی اقدام به اغفال مردم می‌کنند و از صدور کارت بیمه خبر می‌دهند و از طریق اعلام سایت‌های جعلی و یا دادن شماره حساب از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی به مردم هشدار داد و گفت: مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشید، بدون آگاهی در فضای مجازی ورود نکنند و خبر‌ها را از طریق صدا و سیما پایگاه‌های اطلاع رسانی معتبر دنبال کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارز دیجیتال کلاهبرداری اینترنتی پلیس استان مرکزی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور با هدف صیانت از فرهنگ و خانواده ایرانی اسلامی و حفظ عفاف و حجاب در کشور آغاز شده است و یکی از سوژه های پر تکرار و پر واکنش کاربران در فضای مجازی هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • شوخی گلزار با مردم
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است