Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: تولید هیچ کدام از واحدها نباید به دلیل برق کاهش یابد و با پشتیبانی لازم، برق واحدهای تولیدی و صنعتی به میزان مورد نیاز تامین می‌شود.

فریدون همتی شب گذشته(۲۵ اردیبهشت ماه) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به سیاست‌های عملیاتی استان در راستای پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌ از تولید، عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف برق در استان، مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در حال ایجاد بود که با تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تولید هیچ کدام از واحدها نباید به دلیل برق کاهش یابد و با پشتیبانی لازم، برق واحدهای تولیدی و صنعتی به میزان مورد نیاز تامین می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۱ هزار تن تولید محصولات مختلف با مصرف هزار و ۱۱۵ مگاوات برق در استان صورت می‌گیرد و حمایت و پشتیبانی از تولید به صورت جدی انجام خواهد شد.

همتی تصریح کرد: واحدهای تولیدی در صورت داشتن امکانات برق اضطراری از آنها استفاده کنند و همچنین برنامه‌ریزی ها را به گونه‌ای تنظیم کنند که از مدت زمان ساعت ۱۳ تا ۱۸ که پیک مصرف برق محسوب می‌شود، برای بارگیری و تزریق مواد استفاده شود تا صرفه‌جویی در مصرف برق هم صورت گیرد.

وی گفت: مردم استان هرمزگان، همان طور که در فصل زمستان همکاری داشتند، با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و اوج مصرف برق، همکاری لازم را برای صرفه‌جویی داشته باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در این زمینه باید فرهنگ سازی مناسب به ویژه توسط صداوسیما و رسانه‌ها نیز انجام شود تا با کاهش مصرف غیرضروری، برق مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی، بدون دغدغه تامین شود.

همتی با بیان اینکه برای تامین برق شهرک صنعتی طولا در شهرستان قشم در این نشست تصمیم گیری شد، به برنامه تامین گاز شهرک صنعتی خلیج فارس در بندرعباس اشاره و اظهار کرد: واحدهای  صنعتی و تولیدی این شهرک، سالانه بیش از ۹ میلیون لیتر سوخت گازوئیل مصرف می‌کنند که با گازرسانی، علاوه بر اثرات خوب زیست محیطی، کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت و شرکت گاز استان باید به سرعت برنامه گازرسانی به این شهرک را عملیاتی کند.

وی همچنین با اشاره به گزارش شرکت توزیع برق، اضافه کرد: گزارش حجم مصرف بی‌رویه برق، نشان دهنده فعالیت غیرقانونی دستگاه‌های رمز ارز در برخی شهرستان‌ها است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: فعالیت غیرقانونی در این زمینه و مصرف اضافه برق ناشی از دستگاه‌های رمز ارز، از طریق بررسی میزان مصرف برق، شناسایی می‌شود و هر مشترکی نسبت به سال های گذشته افزایش مصرف بی‌رویه داشته باشد، سریعا شناسایی و از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای برخورد جدی اقدام خواهد شد و کارگروهی نیز در استانداری تشکیل و این موارد را پیگیری خواهد کرد.

همتی عنوان کرد: افرادی که قصد استفاده از رمز ارزها را دارند، باید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مجوز قانونی دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا استاندار هرمزگان واحدهای تولیدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا روز سه‌شنبه، اظهار کرد: با شناسایی این مراکز غیرمجاز بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی در حوزه استحفاظی شرکت توزیع برق تبریز صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه برق یکی از امکانات ارزشمند و گرانبها است، گفت: با تلاش همکاران صنعت برق و در فرآیندی پیچیده این انرژی به دست مشترکان می‌رسد و در این راستا بروز برخی مشکلات موجب اخلال در این فرایند خواهد شد که یکی از این موضوعات بحث ورود مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارز به شبکه توزیع نیروی برق است.

وی ادامه داد: فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بالای انرژی برق موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه و آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: به منظور مقابله با این موضوع این شرکت اقدامات قابل توجهی را انجام داده و سال گذشته ۵۳ مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز در مناطق زیر پوشش کشف شده است.

کد خبر 6063197

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی