Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:25:09 GMT

نماینده شیراز در مجلس: شورا محل سهم‌خواهی نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۹۷۶

نماینده شیراز در مجلس: شورا محل سهم‌خواهی نیست

جعفر قادری، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه شورا یک مجموعه تخصصی است بنابراین باید افرادی وارد میدان شوند که در کنار صلاحیت‌های عمومی از جمله تعهد، پاک دستی، سلامت نفس و مردم‌داری، در زمینه‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی نیز دارای تخصص، تجربه و کارایی باشند.
او ادامه داد: مردم باید در انتخابات آتی با چشم باز و آگاهی نسبت به انتخاب افراد توانمند اقدام کنند و اداره امور شهر را به کسانی واگذار کنند که صلاحیت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شوراها در کشور بیش از اینکه شورای شهر باشند شورای شهرداری هستند و از آنجا که بحث مدیریت واحد شهری در کشور عملیاتی نشده بنابراین زمینه برای ورود شوراها به همه حوزه‌ها برای ایفای نقش نیز فراهم نیست.
او گفت: حوزه کاری شهرداری هم که عمران، معماری، شهرسازی و تا حدودی نیز بهداشت و درمان و فرهنگی است و فردی که می‌خواهد در شورا ورود کند باید در یکی از این حوزه‌ها تخصص داشته باشد تا بتواند ارائه طریق و اظهار نظر کند به ویژه در شهرهایی مانند کلانشهر شیراز که اعتبارات شهرداری که بیش از اعتبارات عمرانی استان است و بنابراین کسی که می‌خواهد به این حوزه ورود کند باید حداقل‌های تخصصی را داشته باشد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که حوزه کاری شهرداری مربوط به شهر است، یک عضو شورا باید بتواند با مسئولان محلی، استانی و ملی نیز ارتباط برقرار کند و بتواند همانند یک کانال ارتباطی بین مردم و مسئولان و مسئولان و شهرداری عمل کند و از ظرفیت ملی در جهت توسعه شهر استفاده کند و نگاه و نگرش خوبی نیز نسبت به سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد و بتواند سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را برای انجام سرمایه‌گذاری جذب کند.
قادری افزود: ضرورت دارد که اعضای شورا نگاهی کاملا باز نسبت به سرمایه‌گذاری داشته باشند و زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: حتی اگر در شورای شهر شیراز افرادی توانمند و مسلط به حوزه سرمایه‌گذاری و دارای ارتباط کاری با سرمایه‌گذاران داشته باشیم می‌توانیم از حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف خارج از شهر هم استفاده کنیم، این سرمایه‌گذاران چنانچه مورد تکریم و احترام واقع شوند زمینه برای جذب سرمایه‌های آنها در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی هم فراهم خواهد شد.

 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر زرقان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز فارس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر زرقان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز فارس اخبار کنکور سرمایه گذاران سرمایه گذاری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان

ایسنا/زنجان با نزدیک شدن به ۲۱ اردیبهشت‌ ماه زمان برگزاری انتخابات دور دوم‌ مجلس شورای اسلامی، تنور انتخابات در برخی استان‌ها از جمله زنجان گرم‌ می‌شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در کشور با حضور باشکوه مردم برگزار شد و با برگزاری این انتخابات در برخی حوزه‌ها، نماینده‌ها مشخص شدند و در برخی حوزه‌های انتخاباتی نیز انتخابات به دور دوم کشیده شد. از استان زنجان مردم حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده برای انتخاب نماینده حوزه خود پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

با نزدیک شدن به ۲۱ اردیبهشت ماه از اکنون شاهد گرم‌ شدن تنور انتخاب‌ها هستیم به‌طوری که طرفداران نامزدها دوباره گفت‌وگو و بحث‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند و برخی کاندیداها نیز حضور پررنگی بین مردم دارند.

چه کسانی از زنجان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند؟

در انتخابات ۱۱ اسفند ماه در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به‌عنوان منتخب مردم شناخته شد. سیدجمال طاهری نیز با ۲۰ هزار و ۴۵۷ رأی در رده دوم قرار گرفت. همچنین در حوزه ماه‌نشان و ایجرود نیز تکلیف آرا مشخص شد و سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رأی و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به‌عنوان منتخب مردم منطقه شناخته شد و نفر دوم امیر نظری با ۱۱ هزار ۹۴۴ رأی و ۳۰ درصد آرا نفر دوم شد.

همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده هیچ‌کدام از کاندیداها واجد رأی برای راه‌یابی به مجلس نشدند که به همین دلیل دو نفر از کاندیداها که بالاترین رأی را کسب کردند و وارد مرحله دوم شدند که سعید رفیعی ۱۶ هزار  ۹۴۹ رأی و کسب ۱۸.۲۶ درصد آرا و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رأی و ۱۵.۵۸ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نیز مصطفی طاهری با کسب ۲۷.۲۵ درصد آرا به‌عنوان منتخب به مجلس راه یافت و نبی‌الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رأی و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رأی به مرحله دوم راه یافتند.

۲۱ اردیبهشت ماه موعد برگزاری انتخابات

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ملاک رأی آوردن در مرحله دوم انتخابات میان‌دوره‌ای، کسب اکثریت نسبی به هر میزان است، یعنی در مرحله دوم نفرات برتر با کسب هر تعداد رأی می‌توانند راهی بهارستان شوند.

چرا انتخابات به دور دوم کشیده شد؟

به موجب ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اگر در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا به دست نیاید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد، یعنی از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به‌دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی که تعداد نامزدهای باقی‌مانده کمتر از دو برابر باشد، تمام آن‌ها در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

چه افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی دهند؟

کسانی که در مرحله اول انتخابات رأی نداده باشند، در مرحله دوم می‌توانند رأی دهند و کسانی که در مرحله اول رأی داده‌اند فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رأی دهند.

به موجب تبصره ۴ ماده ۱۰ اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «همه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.»

براساس تبصره ۵ همین ماده «در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه‌های انتخابیه هر دوره مجلس نیز کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند و یا در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند.»

از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در زنجان‌ چه خبر؟

در رابطه با آخرین اقدامات انجام‌شده برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در زنجان، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: این مرحله از انتخابات در دو حوزه انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده برای راهیابی دو نماینده دیگر از استان به مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه همه شرایط در این دو حوزه برای فرآیند رأی‌گیری مهیاست، اظهار کرد: انتخابات در این دو حوزه مانند دور قبل نیمه‌الکترونیکی خواهد بود و تغییری در تعداد و محل شعب نخواهیم داشت.

او افزود: هیأت استانی بررسی تبلیغات نیز فعالیت خود را در راستای رصد فعالیت‌های انتخاباتی و همچنین برنامه‌ریزی لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغی به‌ویژه تهیه و پخش فیلم‌های تبلیغاتی و برنامه‌های مناظره نامزدها از شبکه استانی اشراق آغاز کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • تعیین تکلیف چهره‌ی دروازه کازرون عملیاتی شود
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • درخواست عضو شورای شهر برای تعیین تکلیف دروازه کازرون و دائره‌المعارف چند زبانه شیراز
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو