Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسن زاده یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره ها شامل آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، بومی سازی مهارت های زندگی ، بلوغ و نوجوانی و حمایت های روانی – اجتماعی  در بلایای طبیعی و انسان ساخت ( طرح محب) هستند.

وی گفت: اداره بهزیستی خوزستان در راستای  ضرورت گسترش برنامه های پیشگیرانه، افزایش توانایی های روانشناختی فردی و ارتقای بهداشت روان در بین آحاد جامعه و به منظور حفظ سلامت  سرمایه‌های انسانی برای کارشناسان شهرستان ها ادارات مربوطه ، مراکز مشاوره عمومی ، تخصصی ، سلامت روان ، پرسنل صدای مشاور ۱۴۸۰،  کارشناسان مراقبت ازخانواده (سامانه تصمیم) و تیم های گروه های فوریتی طرح محب ، دوره های آموزشی توسط اساتید خبره متخصص و با تجربه واعضای هیئت های علمی دانشگاه ها و مدرسین بهزیستی استان برگزار می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری اولین دوره  آموزشی (آموزش  پیش از ازدواج) با هدف آموزش  به همه نوجوانان و جوانان و ارتقاء توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر ، تشکیل خانواده و پیشگیری از بروز اختلاف بین زوجین از مهم ترین اهداف آموزش پیش از ازدواج است که  طی روز گذشته و امروز برگزار می شود.

حسن زاده ادامه داد: دومین دوره آموزشی (زندگی خانواده) ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه  و با هدف پشگیری از طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری، بی بند و باری جنسی و رفتارهای اعتیادی ،تحکیم و گسترش اخلاق در خانواده ،ارتقای مهارت های ارتباطی سالم ، ارتقای مدیریت منابع مالی ،ارتقای مهارت های فرزند پروری ،ارتقای توانمندی افراد برای تنظیم و ایفای نقش های خانوادگی ،بهبود روابط جنسی زن و شوهربرگزار می شود .

معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: برگزاری سومین دوره آموزشی بومی مهارت های زندگی اول و دوم خرداد ماه  و با هدف مهارتهای زندگی بر اساس رویکرد جدید به منظور ارتقاءسطح بهداشت روان و به روز رسانی اطلاعات و دانش وتاکید بر  مهارت های ارتباطی، مهارت جرأت مند ی ومدیریت خشم می باشد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آموزشی خدمات مشاوره ایی و حمایت های روانی – اجتماعی در بلایای  طبیعی و انسان ساخت طرح محب درسوم و چهارم خرداد ماه گفت: سر فصل های دوره آموزشی طرح محب شامل : بحران  (بلایای طبیعی ) ، مدیریت بحران، آسیب پذیری، حمایت های روانی اجتماعی، تیم فوریتی محب و نیروهای داوطلب ،توانمند سازی مردم، توانمند سازی داوطلبان متخصص، نقش تسهیلگری  در زمان بحران، نقش رواشناس و مشاور در زمان بحران، مشاوره سوگ است .

حسن زاده با اشاره به سرفصل های پنجمین دوره آموزشی بلوغ و نوجوانی بیان کرد: دیدگاه های مختلف روانشناسی رشد  در مورد مراحل نوجوانی  و بلوغ ، پیشگیری از رفتارهای ناسازگارانه ، پیشگیری از درماندگی آموخته شده در نوجوانان دختر و پسر، تقسیم بندی رفتارها و واکنش های دوران نوجوانی ناشی از در معرض قرارگیری تغییرات دوران بلوغ ،نحوه آماده سازی نوجوان جهت همسر گزینی و چالش های مرتبط با آن شامل این دوره می شود که هشتم و نهم خرداد ماه برگزار می شود.

معاونت امورتوسعه پیشگیری استان گفت: پنج دوره یادشده بصورت غیرحضوری  و از طریق  لینک https://vc۱.abriclass.comlbehzisti-kh  در ساعت ۹ الی ۱۲ برگزارمی شوند.

برچسب‌ها خوزستان اهواز سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز سازمان بهزیستی کشور خوزستان اهواز سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور دوره آموزشی طرح محب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم بر ارتقای شاخص آموزش و پرورش استان و رتبه کنکور دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم (هشتم تا چهاردهم اردیبهشت) اظهار کرد: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی شود و معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان ضرورت دارد تا از فناوری‌های ارتباطی جدید از جمله برنامه شاد استفاده شود.

وی درباره کمبود‌ها در برخی مدارس استثنایی استان خوزستان افزود: به منظور اجرای عدالت آموزشی این‌کمبود‌ها باید برای دانش‌آموزان استثنایی رفع شود.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند