Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مهدی آبادی مخترع جوان کرمانی گفت: دستگاه "اتو استریل" نمونه خارجی ندارد اما متاسفانه مسئولان در تولید این دستگاه حمایتهای خود را دریغ می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ خودش را علیرضا مهدی آبادی معرفی کرد، جوانی که ۱۹ سال از عمرش را گذرانده و قرار است طعم ۲۰ سالگی را نیز بچشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خودش در حوزه پزشکی دستگاهی را اختراع کرده است، دستگاهی که به گفته خودش بر اساس نیاز سنجی جامعه و در شرایط کنونی و وجود ویروس منحوس کرونا  که نیاز به ضدعفونی وسایل است، ایجاد کرده است.

این مخترع جوان عنوان کرد: قبل از اختراع دستگاه در حال ساخت یک پهباد بودم وقتی شرایط بد کرونا را شاهد بودم تصمیم به ساخت دستگاهی کردم تا بتواند کمک حال مردم باشد از این رو این ایده به ذهنم خطور کرد تا به حال کسی آن را نساخته باشد.

او در گفتگو با خبرنگار ما این دستگاه را اتو استریل خواند و گفت: این دستگاه با اشعه کار می کند و نحوه استفاده از آن نیز مکانیکی است به این معنا که دیگر نیاز به استفاده از دست و یا پدال نیست بلکه با سنسور کار می کند و نیاز به مواد الکلی نیز ندارد.

مهدی آبادی در ادامه به ویژگی های این دستگاه اشاره کرد و توضیح داد: این دستگاه دارای ۵ ویژگی از جمله ضدعفونی کردن وسایل، دست و … است.

این مخترع جوان عنوان کرد: کاربرد این دستگاه بیشتر برای ارگان های دولتی است، با عبور وسایل از زیر این دستگاه به صورت خودکار تمامی وسایل از جمله گوشی تلفن همراه، کلید، کیف و … ضدعفونی می شود.

وی بیان کرد: این دستگاه را طی ۱۸ روز در دوران کرونا ساخته شد و تمامی اجزای آن ایرانی است حتی این دستگاه نیاز به یک سنسور خاصی داشت که در ایران نبود اما با تلاش ، سنسور را نیزنیز خودم ساختم.

مهدی آبادی با بیان این که مدل خارجی این دستگاه وجود ندارد، ادامه داد: می توان این دستگاه را تغییر کوچکی داد و در کاربری دیگری از جمله کشاورزی و برای از بین بردن افلاتوکسین پسته از آن استفاده کرد البته باید گفت این دستگاه می تواند در کنار طرحی که از جهادکشاورزی است قرار بگیرد و این طرح را کامل کند.

این مخترع جوان ابراز کرد: نیاز به حامی و اسپانسر داریم تا بتوانیم این دستگاه را تولید کرده و روانه بازار کنیم.

وی با گلایه از مسئولان گفت: می توان این محصول را تولید کرد اما به شرط آن که مسئولان تیم ما را حمایت کنند اما متاسفانه ما هیچ حمایتی نشده ایم و هنوز نتوانسته ایم که این دستگاه را ثبت اختراع کنیم.

مهدی آبادی همچنین از ایده ای صحبت کرد که با در میان گذاشتن به مسئولان، منتفی شده و متذکر شد: ایده ساخت اتومبیل های بدون سرنشین را به مسئولان دادم اما مسئولان با بیان این که توجیح اقتصادی ندارد آن را رد کردند در حالیکه در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس چنین اتومبیل هایی آن هم با قیمت های میلیاردی مورد استفاده قرار می گیرند.

این مخترع جوان عنوان کرد: ماشین های بدون سرنشین را به دلیل هزینه بالا و عدم توان مالی نتوانستم به اختراع برسانم و تنها در سطح ایده مانده است اگر چه که این اطمینان را دارم می توانم این دستگاه با حمایت مالی و در زمانی معین به ساخت برسانم.

وی به کاربرد ماشین های بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: از این دستگاه می توان در رستوران ها و برای جابجایی مسافر بهره برداری کرد تنها کافی است که مسیر به آن داده شود.

علیرضا در پایان از برنامه های آینده اش سخن گفت و بیان کرد: در حال حاضر در تلاشم تا پروژکتوری نسوز ایجاد کنم چرا که پروژکتورهای کنونی که در بازارهستند با وجود قیمت بالایی که دارند اما بعد از چند ماه می سوزند اکنون با تیم خود به دنبال این هستیم تا از طریق برنامه نویسی و سنسور ها مانع سوختن پروژکتورها شویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مخترع جوان مهدی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نزدیک به ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «سپهر خلجی» امروز _چهارشنبه پنجم ادیبهشت_ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام بزرگی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در سریلانکاه انجام شد که به پایان رسیده است. از رئیس جمهور دعوت کردند که برای افتتاح این پروژه حضور داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: قریب ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است. علاوه براینکه این پروژه‌ها اثرات خوبی در سریلانکا داشته، در این شرایطی تلاش می‌کنند نشان بدهند جمهوری اسلامی ایران تحریم است، ما کیلومترها دور تر از خاک خودمان توانستیم یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله این اقدام زمینه‌ای برای کارهای بیشتر در آن منطقه می‌شود و نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ما خواهد بود که می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. یکی زمانی در گذشته، یعنی قبل از انقلاب این قبیل کارها در کشور ما را کارشناسان خارجی انجام می‌دادند. الان بحمدلله با توان کارشناسان جوان ما اتفاقاتی افتاده که در همین صنعت سدسازی در داخل، با ظرفیت‌های داخلی و به اتکا دانشمندان و متخصصان انجام می‌دهیم و الان هم برای کشورهای دیگر این پروژه را اجرا می‌کنیم.

خلجی افزود: این تنها مربوط به سدسازی است؛ در حوزه‌های دیگر مانند راه‌سازی، پل‌سازی و مسیرهای ریلی، متخصصان ما توانمندی بسیار بالایی دارند که همین‌ها نمونه‌ای است تا بتوانیم به سایر کشورهایی که به این تخصص‌ها نیاز دارند، خدمات بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت به منظور تحقق شعار سال، تصریح کرد: هفته پیش در جلسه هیأت اعلام شد که پیرو شعار سال که رهبر انقلاب فرمودند و دولت به عنوان مجری موظف است اوامر و دستورات ایشان را عملیاتی کند، دولت بسته‌ای را آماده کرده که به تصویب اعضای هیأت دولت رسید. در این بسته سهم همه دستگاه‌های اقتصادی و غیراقتصادی در تحقق این شعار مشخص شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان داشت: در این آیین‌نامه مشخص شده که همه این دستگاه‌ها تا پایان سال باید چه کارهایی انجام دهند تا شعار سال محقق شود که متن آن به زودی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تا قبل از اردیبهشت ماه بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کارگروه‌های مربوطه را تشکیل داد. به دلیل اینکه همه دستگاه‌ها در این مسأله دخیل هستند، ظرفیت‌ها باید سنجیده و نظرات دریافت می‌شد. کار بزرگی انجام شد و تا آخر فروردین دستورالعمل اجرایی تحقق شعار سال با مشخص کردن وظیفه همه دستگاه‌ها تهیه شد.

خلجی ابراز امیدواری کرد، طبق همین برنامه که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، کار دنبال شود و در پایان سال بتوانیم گزارشی از میزان تحقق شعاری که رهبری فرمودند و دولت موظف بود پیگیری کند، ارائه کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مهم‌ترین تدابیر این بسته، گفت: همه دستگاه‌ها یک بخشی از کار را به عهده گرفتند. برخی از دستگاه‌ها مثل وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نفت در ارتباط با شعار سال وظیفه بیشتری دارند. لذا همه اینها مهم است و ما باید مسیری را طی کنیم که عنوان «جهش» در آن معنا پیدا کند. یعنی یک رشد معمولی نیست.

وی اظهار کرد: این اقدامات عنوانی ندارد و برای هر دستگاهی یک سلسله اقداماتی طراحی و تدبیر شده و همه آنها مهم است و اگر همه آنها اتفاق بیفتد ما شاهد جهش تولید خواهیم بود. امید است با همین اقدامات بتوانیم در جهت اجرای دستورات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال گام رو به جلویی برداریم.

کد خبر 747550

دیگر خبرها

  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند