Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@01:14:10 GMT

شکل‌گیری یک فیلم سینمایی از دل «رز»

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۱۷۵

شکل‌گیری یک فیلم سینمایی از دل «رز»

عباس عبدالله‌زاده از آماده‌سازی نمایشی عاشقانه و موزیکال به نام «رز» خبر داد و عنوان کرد قرار است از دل این اثر نمایشی یک فیلم سینمایی نیز شکل بگیرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عباس عبدالله‌زاده نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیتش گفت: قصد دارم نیمه دوم سال نمایشی را با عنوان «رُز» روی صحنه ببرم که نوشته خودم است و اثری عاشقانه و موزیکال با رگه‌هایی از کمدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این اثر نمایشی ۳۰ بازیگر دارد و در حال حاضر تمرین‌ها به صورت محدود و هفته‌ای یک جلسه انجام می‌گیرد. تا بهبود نیافتن شرایط بیماری کرونا و سرعت نگرفتن مراحل واکسیناسیون تمرین‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت آفیش تعداد کمی از بازیگران در هر جلسه از تمرین صورت می‌گیرد.

عبدالله‌زاده درباره بازیگران نمایش توضیح داد: فعلاً بازیگران نمایش از گروهی جوان تشکیل شده‌اند، اما با پیشرفت تمرین‌ها ممکن است بازیگران شاخص تری نیز به کار اضافه شوند.

کارگردان نمایش «اکوان دیو» یادآور شد: همچنین قرار است از دل این نمایش یک فیلم سینمایی نیز شکل بگیرد که البته داستان و فیلمنامه‌ای مجزا دارد، اما حول و حوش اتفاقاتی است که بازیگران نمایش درگیرش هستند. این پروژه و اینکه بتوانم از دل یک تئاتر، فیلمی سینمایی بیرون بیاورم یکی از جاه طلبی‌های من است که امیدوارم بتوانم آن را عملی کنم.

وی در پایان عنوان کرد: نمایش «رز» دارای یک اتفاق ویژه است که داستانِ فیلمنامه فیلم سینمایی را می‌سازد. این فیلم سینمایی یک لوکیشن ویژه دارد و بیشتر اتفاقات آن در یک سالن تئاتر می‌گذرد.

عبدالله زاده علاوه بر کارگردانی تئاتر، نویسندگی نمایش مختلفی از جمله «هام»، «اپرای ۹۰»، «مصائب یک رقصنده پاپتی»، «مم و زین»، هامان کشان»، «سوکاریس» و… را برعهده داشته که تعدادی از این آثار به کارگردانی خودش روی صحنه رفته‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عباس عبدالله زاده فیلم های سینمایی سینما و تئاتر فیلم سینمایی عبدالله زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • نگاهی به فیلم سینمایی آسمان غرب/روایت ارتشی از جنگ
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها