Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@02:09:06 GMT

رسمی؛ انصراف کره‌شمالی قطعی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۸۵۴

رسمی؛ انصراف کره‌شمالی قطعی شد

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد که رسماً دیگر کره شمالی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر حضور نخواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه" طی روزهای گذشته اخبار گوناگونی درباره انصراف تیم ملی فوتبال کره شمالی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به گوش می‌رسید، اخباری که سرانجام صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای روی آن صحه گذاشت و تایید کرد که دیگر کره شمالی در تورنمنت مقدماتی جام جهانی 2022 قطر حضور نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کره شمالی که با 8 امتیاز در گروه H قرار داشت و از شانس بالایی هم برای صعود به مرحله بعدی برخوردار بود، به دلیل مسائل کرونایی ترجیح داد تا از ادامه مسابقات انصراف دهد؛ نکته حائز اهمیت این‌که هنوز AFC از تصمیم خود برای گروه H  با توجه به انصراف کره شمالی پرده بر نداشته است، تصمیم مهمی که می‌تواند علیه ایران شود!

 

چرا که پیش از این در نقل قولی غیررسمی اعلام شده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد نتیجه سه مسابقه باقیمانده کره شمالی در مرحله مقدماتی را به سود دیگر تیم‌ها رقم بزند که در این صورت به شدت برای صعود تیم ملی فوتبال ایران پیچیده خواهد شد، چرا که با حذف نتایج کره‌شمالی از گروه،شانس ایران برای صعود بعنوان بهترین تیم دوم کاهش خواهد یافت چون احتمالا همه نتایج  تیمهای آخر گروه‌ها حذف می‌شود که در این صورت با حذف کامبوج از گروه ایران کار تیم دوم گروه ما سخت می‌شود.

 

براساس قوانین مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، 8 تیم برتر سرگروه در کنار 4 تیم برتر دوم جواز صعود از مرحله اول را به دست می‌آورند و سپس در دو گروه 6 تیمی برای کسب سهمیه جام جهانی تلاش می‌کنند؛ شاگردان دراگان اسکوچیچ امید زیادی به جبران نتایج ضعیف گذشته در منامه بحرین دارند تا ایران هم یکی از 12 صعودکننده به مرحله بعدی باشد. البته که می‌تواند تصمیم AFC درباره کره شمالی و نتایج دیدارهای او در گروه H، تاثیر مهمی در مسیر صعود ملی‌پوشان داشته باشد.

تیم ملی کره شمالی کره شمالی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی کره شمالی کره شمالی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز یک شنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در گروه‌های A و B مشخص شود.

گروه A

در گروه A از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های میانمار و چین به مصاف هم خواهند رفت و تایلند میزبان با ویتنام حساس‌ترین بازی این گروه را انجام خواهند داد.

در این گروه تایلند با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعود را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرده است و ویتنام با ۴ امتیاز دوم است. میانمار با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و چین هم بدون کسب امتیاز شانسی برای صعود ندارد.

ویتنام برای آنکه بتواند راهی مرحله حذفی شود باید در دیدار برابر تیم قدرتمند تایلند موفق به کسب حداقل یک امتیاز شود و حتی در صورتی که به برتری برسد می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود. از سوی دیگر اگر ویتنام در این دیدار شکست بخورد و میانمار موفق به شکست چین شود در این صورت تیم‌های ویتنام (تفاضل گل مثبت یک) و میانمار (تفاضل گل منفی ۵) هم امتیاز می‌شوند و برای تعیین تیم دوم صعود کننده کار به تفاضل گل کشیده می‌شود.

گروه B

در گروه B هم از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ملی عراق و استرالیا با هم دیدار می‌کنند و ازبکستان و عربستان هم به مصاف هم می‌روند.

در این گروه ازبکستان با ۶ امتیاز صدرنشین است. عراق و عربستان با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند و استرالیا بدون کسب امتیاز شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست داده است.

ازبکستان هرچند صعودش روی کاغذ قطعی نشده است اما تنها در صورتی از دور رقابت‌ها کنار می‌رود که در تقابل با عربستان با اختلاف گل بالا شکست بخورد و در سوی دیگر هم عراق بتواند با تفاضل گل زیادی استرالیا را شکست دهد که به نظر نمی‌رسد این اتفاقات رقم بخورد و تقابل اصلی برای صعود از گروه را تیم‌های عراق و عربستان انجام خواهند داد.

کد خبر 6083984

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام زمان دو دیدار بعدی شاگردان قلعه‌نویی
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌ های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • صعود شرقی‌های قاره‌کهن به مرحله یک‌چهارم نهایی
  • ازبکستان به یک‌چهارم رسید/ حذف عربستان و صعود عراق به مرحله حذفی
  • صعود ازبکستان و عراق به جمع ۸ تیم برتر فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان
  • صعود فوتسال ایران به یک‌چهارم قطعی شد
  • صعود به یک‌چهارم قطعی شد
  • دختران سکان از صعود به فینال ۲۰۰ متر آزاد بازماندند