Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:41:15 GMT

ملا عبدالمنان نیازی کشته شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۰۸۷

ملا عبدالمنان نیازی کشته شد

«ملا عبدالمنان نیازی» در منطقه میرداود شهر هرات مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و بر اثر جراحات وارده، کشته شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تحولات جهان اسلام، «ملا منان نیازی» از فرماندهان منشعب شده‌ی از گروه طالبان، بر اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس در شهر هرات کشته شد.

براساس گزارش منابع محلی، ملا عبدالمنان روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت ماه، در منطقه میرداود شهر هرات مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صبح روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه، به علت شدت جراحات کشته شد. 
در این حمله مسلحانه همچنین ۳ نفر از افراد همراه وی کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است و تنها برخی از رسانه‌های غیررسمی صفحات مجازی عاملین حمله را به ایران منتسب می‌کنند که فعلا این ادعا صحت ندارد. 

ملا عبدالمنان نیازی در زمان حکومت طالبان استاندار هرات و بلخ بود. وی پس از مرگ ملاعمر به همراه ملا محمد رسول از گروه طالبان منشعب شده بود و با شبکه خود در شهرستان‌های گذره و ادرسکن استان هرات فعالیت داشت.
از جمله اتهامات او مشارکت در صدور و اجرای دستور کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مقر کنسولگری مزارشریف در سال ۱۳۷۷ و پس از آن اجبار مردم هزاره به پذیرش مذهب غیر از تشیع و یا ترک افغانستان و قتل آنها می‌باشد. همچنین برخی تحلیلگران انفجارهای انبارها و حامل های سوخت در گذرگاه اسلام قلعه و هرات را به وی منتسب می‌کردند.

ملا نیازی در مصاحبه با روزنامه صبح کابل در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۰ دشمنان خود را ایران، پاکستان و روسیه خوانده بود و اظهار کرده بود که با آمریکا و دولت افغانستان مشکلی ندارد! او در ادامه‌ی مصاحبه مدعی حمله به خودروهای ایرانی در شهرستان‌های شیندند و قلات‌نظر شده بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین پاکستان دولت افغانستان گروه طالبان طالبان آمریکا روسیه ایران ملا عبدالمنان کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- سه موشک روسی روز چهارشنبه به یک ساختمان مسکونی هشت طبقه در مرکز شهر چرنیهیف در شمال اوکراین اصابت کرد و اصابت کرد و حداقل ۱۳ نفر کشته شدند.

به گزارش فرارو، سرویس‌های اورژانس اوکراین اعلام کردند که دست کم ۶۱ نفر از جمله دو کودک در حمله صبحگاهی زخمی شدند. چرنیهیف در حدود ۱۵۰ کیلومتری (۹۰ مایلی) شمال کی‌یف، پایتخت اوکراین در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس قرار دارد و جمعیتی در حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر دارد.

آخرین بمباران روسیه در حالی رخ داد که جنگ به سومین سال خود کشیده شده و به نقطه حساسی نزدیک شده است.

در طول ماه‌های زمستان، روسیه هیچ پیشروی چشمگیری در طول ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) خط مقدم نداشت و در عوض بر جنگ فرسایشی تمرکز کرد. تحلیلگران نظامی می‌گویند، با این حال، کمبود مهمات توپخانه، نیرو‌ها و خودرو‌های زرهی اوکراین به روس‌ها این امکان را داده است که به تدریج به جلو حرکت کنند.

یک عنصر حیاتی برای اوکراین، تعلیق موافقت واشنگتن برای بسته کمکی است که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین است. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، یکشنبه گفت که تلاش خواهد کرد این بسته را در این هفته به جلو ببرد.

به گفته مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، نیاز اوکراین اکنون شدید است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از کشور‌های غربی خواسته است تا سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری را برای کشورش فراهم کنند. او درباره حمله چرنیهیف گفت: اگر اوکراین تجهیزات دفاع هوایی کافی دریافت می‌کرد و عزم جهان برای مقابله با روسیه نیز کافی بود، این اتفاق نمی‌افتاد.

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان
  • برادرزاده اسماعیل هنیه کشته شد
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی