Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:09:12 GMT

انتقاد سلیمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۰۹۹

انتقاد سلیمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام

یک عضو هیات رییسه مجلس از رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی لایحه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی انتقاد کرد و آن را مصداق برخورد سلیقه ای دانست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۱۲ قانون اساسی درباره اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام در اخطاری گفت: این اصل اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام را به صورت کامل مشخص کرده که بر اساس آن مجمع باید زمانی ورود کند که مصوبه‌ای محل اختلاف مجلس و شورای نگهبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بررسی لایحه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و بیان کرد: درباره این لایحه مجمع تشخیص صرفا باید درباره موادی را بررسی کند که محل اختلاف مجلس و شورای نگهبان است نه اینکه برخی مناطق را تصویب و برخی دیگر را رد کند. این کار مصداق برخورد سلیقه ای است و مجمع برخلاف اصل ۱۱۲ قانون اساسی مستقیم قانونگذاری کرده است.

سلیمی از رییس مجلس خواست که به مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر دهد تا این گونه به موضوعات ورود نکند، اختیارات مجمع را قانون اساسی مشخص کرده است.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت که در این رابطه در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام علیرضا سلیمی مناطق آزاد تجاری مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم مصلحت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 5 فیلم مصلحت به کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی محصول سال 1399 است. «مهدی» پسر آیت‌الله مشکاتیان که یکی از مقامات بلندپایه‌ قوه‌ قضائیه است، مرتکب قتل می‌شود، اما از پذیرفتن آن سر باز می‌زند و اطرافیان پدرش به خاطر «مصلحت» انقلاب، سعی می‌کنند کسی دیگر را به جای او متهم جلوه دهند. فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، نازنین فراهانی، سهی‌بانو ذوالقدر، مهدی فریضه، علی دل‌پیشه، حسن تسعیری، مجید جعفری، وحید نفر، شهاب عباسیان، امیر شمس و محمدرضا سروستانی در این فیلم مقابل دوربین روزبه رایگا بازی کردند. فردین خلعتبری موسیقی متن این فیلم را ساخت و سیاوش کردجان این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد