Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی از آغاز ارزیابی نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان مرکزی برای انتخابات شورای شهر خبر داد.

سید احمد حسینی در خصوص روال کاری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان مرکزی در انتخابات پیش رو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از انتخابات سال ۱۳۹۶، سیاسیون بزرگ کشور درصدد این برآمدند که ظرفیت جریان انقلاب را حفظ کنند و در کنار هم نگهدارند و مسلما یک جریان باید این وحدت را رقم می زد، بر این اساس تعدادی از احزاب و افراد در تهران شورایی به نام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که از ساختار اصولگرایی کاملا جداست، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در راستای تشکیل این شورا و به جهت کارایی بالا، ایرادات و اشکالات گذشته که در روند کاری جریاناتی مانند جمنا بود رفع شد، احزاب و گروه‌های بیشتری جذب شدند و شاکله‌ای متفاوت شکل گرفت، افزود: این شورا در کشور یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و در پی جمع‌آوری خواست و مطالبات مردم از کف جامعه و میدان است، در فرایند فعالیت این جریان، تصمیم‌گیری از بالا به پایین نیست، بلکه مباحث از پایین به بالا دنبال می‌شود و تجربه‌ای جدید را رقم زده است.

حسینی تصریح کرد: ۶۰ درصد اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را احزاب تشکیل می‌دهند چراکه کارکرد و تفکر سیاسی در دست احزاب است و شورا نیز این روند درست را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پیش از تشکیل این شورا، افرادی که خود را قیم مردم می‌دانستند، تصمیم می‌گرفتند که در انتخابات از چه فردی و با چه شرایطی حمایت کنند و در واقع سبد انتخاب مردم، سبدی کم رونق به لحاظ کمی و کیفی بود، افزود: با تشکیل شورای ائتلاف برنامه و کارایی فرد قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر در اولویت قرار گرفت و در واقع این شورا، نوع و روال انتخاب را تغییر داد و با در نظر گرفتن سهمی برای جوانان، استفاده از نخبگان اجرایی و سیاسی که به مراکز قدرت و ثروت متصل نبودند، روال انتخاب را متحول کرد.

مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: این تغییر و تحولات در انتخاب بسیار موفق و رضایت‌بخش بوده است و از روال کار دفاع می‌کنیم. در انتخابات مجلس یازدهم، شورای ائتلاف دو کاندیدا در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان داشت که موفقیت خوبی کسب کرد و سبد آرا در انتخابات مجلس پر بود و این پر بودن و موفقیت از جایی نشات می‌گیرد که مردم احساس کردند در فضای سیاسی استان اتفاقی جدید در حال رخ دادن هستند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۸۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شد و طرحی که بر اساس آن کار انجام شد از سوی مردم بسیار مورد اقبال قرار گرفت، گفت: در انتخابات مجلس با توجه به رویه و روال کار شورا از افرادی که دارای سابقه و تجربه بودند، گذر شد چراکه خروجی شورا اهمیت بیشتری داشت، روش شورا کاملا علمی و قابل اندازه‌گیری است و شاخص‌ها و حفظ رویه بیش از هر چیزی اهمیت دارد. بسیاری تلاش کردند این رویه را تغییر دهند، اما ایستادگی شد و همین امر باعث شد که از برخی گزینه‌های شناخته شده عبور شود تا به گزینه‌ای برتر دست یابیم.

حسینی افزود: تا پیش از اعمال رویه شورای ائتلاف، نامزدهای جوان اجازه طرح ایده‌ها و برنامه‌های خود را نداشتند، از طرفی پس از ورود افراد به پارلمان ملی یا محلی، پیگیری بابت اقدامات و اجرای برنامه‌های آنها وجود نداشت، از ظرفیت علمی و نخبگان استان هم استفاده نمی‌شد، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۰ نفر از نخبگان و اساتید دانشگاهی استان در جلسات مصاحبه کاندیداهای شورا حضور داشتند و برنامه‌های نامزدها را با اشتیاق بررسی می‌کردند.

وی تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته و در فضای سیاسی استان مرکزی نمونه یا مصداقی نداشتیم که فردی به خاطر یک جریان از ادامه روند انتخابات کنار برود و در واقع شاهد فضای گذشت و ایثار نبودیم، اما با اجرای این طرح فضایی رقم خورد که بیش از ۳۰ نفر به نفع جریان انقلاب کنار ‌رفتند و فضا را به فردی بهتر ‌سپردند و در واقع مردم از سردگمی بیرون آمدند و با لیست‌های قارچ‌وار مواجه نبودند. در واقع با اینکار یکپارچگی در لیست‌های انتخابات رقم خورد و با کمترین هزینه‌های انتخاباتی بهترین گزینه‌ها معرفی شدند و در واقع تمامی این تجربیات مثبت در انتخابات پیش روی شورای شهر نیز عملیاتی می‌شود.

مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شاخص‌ها و سوالات تدوین شده برای جلسه مصاحبه کاندیداها به راحتی قابل پاسخگویی نیست، گفت: سوالات طرح شده برای مصاحبه به شکلی است که قطعا امکان پاسخگویی به آنها توسط خود کاندیدا به تنهایی وجود ندارد بلکه فرد باید تیم مشاوره داشته باشد، در واقع شورای ائتلاف اعتقاد دارد که برای ورود به عرصه پارلمان ملی و محلی، فرد باید دارای تیم مشاوره متشکل از نخبگان و دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف باشد تا مباحث غیرکارشناسی مطرح نکند.

وی اظهار کرد: در انتخابات مجلس یازدهم، برخی گزینه‌های جوان برای پاسخ به سوالات تا ۱۵ مشاور به کار گرفتند تا بتوانند مصاحبه‌ای موفق داشته باشند و از طرفی گزینه‌هایی هم بودند که سابقه کاری خود را بر پاسخ به سوالات ارجح دانستند و شورا از آنها عبور کرد. در واقع شورای ائتلاف در انتخاب گزینه‌ها شجاعت سیاسی دارد چراکه تلاش می کند به سمت فضای عقلانی، علمی و بصیرت‌افزا برای مردم و نامزدها حرکت کند. در انتخابات شورای شهر نیز این رویه دنبال خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه شورا به دنبال انجام یک کار جهادی سیاسی است، گفت: سعی بر این است که ظرفیت‌های موجود به خوبی شناخته شده و از آنها نهایت استفاده و بهره‌برداری و معرفی شود و برای تحقق این هدف انقلابی تمام امکانات بسیج می‌شود تا مردم بهترین انتخاب را داشته باشند. خوشبختانه تاکنون در این مسیر یک وحدت و هماهنگی بین نیروهای انقلاب رقم خورده است که مردم از سردرگمی رها شدند و احزاب که کارکرد آنها تسهیل امور برای مردم است در این مسیر به خوبی پیش رفته اند، البته فعالیت‌ها خالی از ایراد و اشکال نیست و سعی شده است که برای انتخابات شورای شهر نواقص رفع شود.

وی در خصوص برنامه‌ریزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهرها با تاکید بر اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اهمیت انتخابات شوراها کمتر از دیگر انتخابات نیست، گفت: در شورای شهر با زندگی مردم، معیشت و رفاهیات در ارتباط هستیم به همین دلیل اهمیت بالایی دارد و قطعا شورای ائتلاف به همان اندازه که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کرد برای انتخابات شوراها نیز کوشش خواهد کرد و شورای ائتلاف شهرستان‌ها نیز پای کار آمده‌اند.

مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شورای ائتلاف شهرستان‌ها مسئولیت انتخابات شورای اسلامی شهرها را به عهده دارند و شورای ائتلاف استان در واقع نقش نظارتی اعمال می‌کند، افزود: جوانانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک رویه عقلانی و علمی را پایه‌ریزی کردند، برای انتخابات شوراها نیز به میدان آمده‌اند، نزدیک به یک سال است که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان مرکزی مشغول به انجام کار کارشناسی به جهت رفع ایرادات رویه علمی شورای ائتلاف بود، غربالگری در بین کارشناسان امر انجام گرفت و در این دوره با اطمینان خاطر نسبت به حضور افراد و رویه شورای ائتلاف کار پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: در روش ارزیابی نامزدها از ظرفیت دانشگاهی و نخبگان علمی نهایت استفاده می‌شود چراکه در مصاحبه با نامزدها کار علمی در حال انجام است و به هیچ عنوان به سراغ کار سیاسی نمی‌رویم. جلسات مصاحبه برای حضور اصحاب رسانه آزاد است و می‌توانند رویه شورا و ارزیابی نامزدها را شاهد باشند.

حسینی با بیان اینکه مصاحبه نامزدها از پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و کارشناسان امر به صورت مشخص از ابتدا تا پایان مصاحبه همه نامزدها در جلسات حضور خواهند داشت و اعضا ثابت هستند، گفت: پس از ثبت‌نام نامزدها و مشخص شدن افراد، ۷۸ نفر از نامزدها تحت عنوان جریان انقلاب شناسایی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر معادل ۷۵ درصد جذب ائتلاف شدند، به طور کاملا اختیاری تعهدنامه‌ شورا را امضا کردند و از این تعداد پس از انجام مصاحبه و پاسخگویی دو ساعته به ۳۰ سوال کاملا تخصصی در موضوعات مختلف که زیر نظر کارشناسان و اساتید دانشگاهی و نخبگان صورت گرفت، ۲۲ نفر انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای ارزیابی نامزدها فرم‌هایی مشخص تهیه شده است و امتیازدهی از هزار خواهد بود تا دقت عمل بالا باشد. علاوه بر ارزیابی عملکرد فرد، طرح و ایده‌های نامزد، بررسی می‌شود تا مشخص شود که آیا فرد امتیاز حداکثری را بدست می آورد تا در چینشی که برای ۱۱ عضو شورا در نظر گرفته شده جای می‌گیرد یا خیر، به عنوان مثال ممکن است ۵ نفر از نامزدها که بیشترین امتیاز را دریافت کرده‌اند در حوزه عمران و شهرسازی متخصص باشد، مسلما تمامی این ۵ نفر در لیست نهایی جای نمی گیرند چراکه شهر فقط در حوزه عمران و شهرسازی نیاز به متخصص ندارد، به همین دلیل براساس کمیسیون‌های تخصصی شورا افراد انتخاب می‌شوند و در نهایت یک لیست ۱۱ یا ۱۳ نفره برای انتخابات شورای ششم معرفی می‌شود.

حسینی بیان کرد: متاسفانه در این دوره اسامی بانوان در بین نامزدها کم است به طوری که از ۵۰ نفر سه نفر خانم هستند، اما بیش از ۷۰ درصد گزینه‌ها جوان و کمتر از ۴۵ سال هستند و فقط دو نفر سابقه عضویت در دوره‌های قبل شورا را دارند.

وی با بیان اینکه جریان نیروهای انقلاب هیچ عقد اخوتی با هیچ فردی نبسته است و اعضای شورای ائتلاف که در انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اراک ثبت نام کرده و به لیست ائتلاف پیوسته اند هیچ تفاوتی با سایر نامزدها ندارند، گفت: تنها خواسته شورا از نامزدها خدمت به مردم است و به هیچ عنوان درخواست و مطالبه دیگری از این افراد وجود ندارد، شورا فارغ از نگاه سیاسی با حضور متخصصان و ممتحنین غیرسیاسی و کارشناس امور متخلف، تنها با یک روش علمی و عقلانی مسیر را پیش می‌برد.

وی اظهار کرد: گفته می شود که شورای ائتلاف به بحث انتخاب شهردار در شورای ششم ورود کرده است، این ادعا به هیچ عنوان درست نیست، زمانی که هنوز شورایی انتخاب نشده است مسلما نمی‌توان انتخاب شهردار را مطرح کرد، شورای ائتلاف به دنبال کاسب کاری سیاسی نیست بلکه فقط انتخابی همراه با تعهد و تخصص را دنبال می‌کند و فقط انتظار این است که شورای ششم با روشی که شورای ائتلاف به آنها رسیده است و بر اساس همین رویکرد علمی و منطقی به یک فرد متخصص و متعهد به عنوان شهردار آینده برسند.

مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: شورای ائتلاف به عملکرد شورای شهر در همه ابعاد از جمله انتخاب شهردار نظارت خواهد داشت، خواسته ما قطعا خواست و مطالبه مردم است و مسیر تحقق مطالبات مردم را مدنظر داریم و آماده همکاری با احزاب و گروه‌های مختلف در قالب روش و رویه شورا هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 انتخابات شوراهای شهر و روستا استان مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس انتخابات شوراها ارزیابی نامزدها شورای ائتلاف شورای ائتلاف انتخابات شورای برای انتخابات شورای شهر رویه شورا گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است

سید احمد پورفرجی رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به آیه صریح "فبشّر عباد الّذین یستمعون القول فیتّبعون احسنه" و با تأکید بروز اختلاف در جبهه انقلاب بر سر ماندن یا نماندن شهردار اهواز اظهار کرد: حضور آقای امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای ارزشی و انقلابی شده است بالاخره وی خواهد رفت چه در زمان کوتاه مدت و چه بلند مدت؛ ولی اختلافات داخلی ایجاد شده بین نیروهای انقلابی ماندگار می‌شود و فراموش نخواهد شد.

پورفرجی با تاکید بر اینکه "ما نباید شهر را فدای یک نفر کنیم"، بیان کرد: نگاه شورای ائتلاف به فرد نیست بلکه نگاه ما به مردم و مطالبات مردمی است و از این رو ما ملزم به انجام نقد منصفانه برای رضای خدا و مطالبات مردم هستیم. تکلیف شرعی این نیست که ما تلاش کنیم یک نفر را در شهر نگه‌داریم، بلکه تکلیف ما این است که کلانشهر اهواز باید در شأن مردم باشد.

اعضای غایب شورا مقصرِ اختلال در خدمات‌رسانی به مردم

وی گفت: البته آنچه ما در میدان مشاهده می‌کنیم نشان می‌دهد که کار خاصی برای شهر اهواز انجام نشده، و فضای عمرانی و خدمات شهری موجود زیبنده کلانشهر اهواز نیست، و باید در این زمینه تجدید نظر انجام شود. حالا این تجدیدنظر یا باید توسط شهردار انجام شود و یا اینکه مدعی‌العموم یا استاندار به این موضوع ورود کنند تا این مسئله در یک بازه زمانی حل شود که یا شهردار استعفا دهد و یا اینکه به صورت دیگری مشکل حل شود.

وی با اشاره به غیبت برخی اعضای شورای شهر در جلسات شورا گفت: در حال حاضر به دلیل غیبت برخی از اعضا لوایحی بر زمین مانده و مورد تصویب قرار نگرفته است و چنین رویکردی که از سوی این افراد دنبال می‌شود به هیچ وجه شایسته‌ی مردم اهواز نیست چرا که در خدمات‌رسانی به مردم اختلال ایجاد کرده است و در این زمینه اعضای غایب شورای شهر مقصر هستند.

پورفرجی همچنین با بیان اینکه مردم اهواز نسبت به آبگرفتگی‌های اخیر معترض هستند، ادامه داد: علی‌رغم بودجه‌های کلانی که برای رفع معضل آبگرفتگی در اهواز اختصاص یافته است اما این مشکل هنوز به قوت خود باقی است و موجبات نارضایتی شدید مردمی را فراهم کرده است. این معضل باید هر چه سریعتر و به صورت زیربنایی حل شود.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر برای ما محترم هستند، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را قبول کنیم که در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری اقدام قابل توجهی در کلانشهر اهواز انجام نشده است که این اشکال به شهرداری اهواز برمی‌گردد.

مدیر ناتوان باید کنار برود

پورفرجی گفت: اگر مدیری به دلایل مختلف نظیر بیماری یا ناتوانی؛ تعللی در خدمت به مردم داشته باشد، باید شخصا این موضوع را به مافوق خود اعلام کند که نمی‌تواند به مسوولیت ادامه دهد. چرا که مدیران شرعا مکلف به خدمت به مردم هستند و اگر چنین مدیرانی در استان داریم باید خودشان از مدیریت کناره‌گیری کنند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: در مورد شهردار اهواز نیز حرف ما این است که با توجه به اینکه شهردار از خانواده معظم شهداست و دیدگاه انقلابی دارد، از نظر وجدانی، عقلی و شرعی در برابر شهدا مسئول است و باید به این سوال جواب بدهد که آیا مسئولیت شهرداری را به نحو مطلوب انجام داده است؟

وی تصریح کرد: همه مدیران باید بدانند که "جایگاه مدیریتی" در حکم یک امانت محسوب می‌شود که مردم و نظام اسلامی به یک مدیر عطا کرده است و دین اسلام، قرآن، اهل بیت، امام امت و رهبر معظم انقلاب به ما یاد داده‌اند که انسان یا نباید مسوولیتی را بپذیرد و یا اگر مسوولیتی را قبول کرد باید با تعهد، ایثار و به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت کند.

پورفرجی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن اشاره کرد موقعیت و جایگاه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در کشور و استان خوزستان است البته مردم از نقش و جایگاه شورای ائتلاف استان در بین مردم و مسئولین آگاه هستند.

وی با بیان اینکه این تشکیلات به خاطر مردم ایجاد شده است، افزود: اعضای شورای ائتلاف نیز کاملا به وظایف خود آشنا هستند و می‌دانند که باید مطالبات مردمی را در حوزه‌های عمرانی،اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ،بهداشت و...مورد پیگیری قرار دهند.

پورفرجی ادامه داد: مردم نیز باید بدانند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس شرح وظایفی که دارد بدون هیچ ملاحظه‌ای از حقوق آنان دفاع می‌کند و هیچگاه از رسالتی که بر عهده دارد کوتاه نخواهد آمد چرا که هدف این شورا خدمت به مردم است و اگر انتقادی از مسوولین صورت می‌گیرد، برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و خدمت‌رسانی به معنای واقعی کلمه به مردم است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899337

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات