Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کارشناس سیاسی صداوسیما دوقطبی‌های کاذب را شگرد نوظهور رسانه‌های فارسی‌زبان برای تخریب انتخابات دانست و گفت: برای نمونه ایجاد دوقطبی طرفدران و مخالفان مذاکره یا دوقطبی موافقان و مخالفان آزادی جزو مصادیق این دوقطبی‌نمایی کاذب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسن عابدینی در نشست «رسانه و افزایش مشارکت در انتخابات» که به صورت وبیناری توسط سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه 3 گروه از رسانه‌های معاند روی انتخابات از همین حالا کار می‌کنند، اظهار داشت: گروه نخست رسانه‌های وابسته به نظام سلطه از جمله آسوشیتدپرس، یونایتدپرس، رویترز، فرانس‌پرس هستند که مأموریت دارند تصویرسازی دروغینی از ایران برای افکار عمومی جهان ارائه ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در همین راستا مشاهده می‌کنیم که در روزهای نزدیک به انتخابات سیل درخواست برای آمدن به ایران از سوی چنین رسانه‌هایی به شدت افزایش می‌یابد و شبکه‌های تلویزیونی از جمله بی‌بی‌سی ورلد، سی‌ان‌ان اینترنشنال و حتی فاکس‌نیوز تمایل دارند که خبرنگاران خود را به ایران بفرستند.

عابدینی ادامه داد: گروه دوم رسانه‌های هستند که قصد دارند تصویر‌سازی دروغینی از جهان به ویژه کشورهای منطقه برای ایرانیان ارائه کنند و خبرگزاری‌ها و تلویزیون‌های فارسی‌زبان در این چارچوب حرکت می‌کنند و گروه سوم رسانه‌هایی هستند که بنا دارند تصویری دروغین از ایران برای ایرانیان ارائه دهند که شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی، من‌وتو و ایران اینترنشنال جزو این دسته محسوب ‌می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 298 تلویزیون و رسانه‌ فارسی‌زبان در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری تصریح کرد: در حالی که 2 کشور چین و هند در کنار هم نصف جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما یک تلویزیون چینی‌زبان یا هندی‌زبان برای مردم از بیرون کشور برنامه پخش نمی‌کند؛ اما 80 میلیون ایران مورد هجمه این همه شبکه فارسی‌زبان قرار دارند.

شگردهای تخریب انتخابات

کارشناسی سیاسی سازمان صداوسیما در ادامه تردیدافکنی درباره نظارت شورای نگهبان و سلامت انتخابات و دوقطبی‌سازی کاذب را 3 شگرد اصلی رسانه‌های یادشده دانست و گفت: برای نمونه در حوزه تردیدافکنی به قدری خبر، گزارش، تحلیل و گفت‌وگو با کارشناس تولید و منتشر می‌کنند که تردید در مورد صحت نظارت بر انتخابات در ذهن مردم نشت پیدا کند.

عابدینی افزود: همچنین موضوع سلامت انتخابات که در هر دوره‌ای یکی از دستاویزهایی است که رسانه‌های فارسی‌زبان به آن می‌پردازند و همواره برگزاری سالم و نتیجه آرای را زیر سؤال می‌برند.

وی ایجاد دوقطبی‌های دروغین و کاذب را شگرد نوظهور و جدید رسانه‌های فارسی‌زبان برای تخریب انتخابات و نتایج آن دانست و تصریح کرد: برای نمونه ایجاد دوقطبی کاذب طرفدران و مخالفان مذاکره و یا دوقطبی موافقان آزادی و موافقان محدودیت که هیچ‌کدام هم واقعیت ندارند، جزو روش‌های تخریب انتخابات توسط چنین رسانه‌هایی است.

عابدینی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در چنین شرایطی روی دوقطبی‌های واقعی کار کنند، درباره مصادیق چنین دوقطبی‌هایی عنوان کرد: برای مثال دوقطبی برنامه‌محوری یا شعارمحوری و یا دوقطبی مدیریت میدانی و مدیریت کارتابلی از جمله دوقطبی‌های واقعی هستند که در شرایط فعلی باید توسط رسانه‌ها مطرح شده و برای مردم توضیح داده شوند.

اخبار کوتاه از انتخابات ریاست جمهوری/ 25 اردیبهشت 1400عرف تشریح کرد: اقدامات بهداشتی ستاد انتخابات کشور برای روز رأی‌گیری45 داوطلب شناخته‌شده کاندیداتوری در انتخابات 1400 چه‌کسانی هستند؟+ اسامی

رسانه‌ها چگونه می‌توانند مشارکت انتخاباتی را بالا ببرند؟

این فعال رسانه در نهایت با یادآوری اینکه رسانه‌ها در 2 حوزه ایجابی و سلبی می‌توانند زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند، گفت: حوزه ایجابی باید بر این موضوع متمرکز باشد که انتخابات می‌تواند زمینه برای گشایش و رفع مشکلات کشور را فراهم کند و چنانچه می‌تواند با برنامه و روش‌های موجود بر مشکلات اقتصادی فائق شود.

عابدینی همچنین با اشاره به نقش سلبی رسانه‌ها در جلب مشارکت عمومی اضافه کرد: در این حوزه رسانه‌های داخلی می‌توانند با افشای سناریوهای دشمن درباره تخریب نهادهای اصلی کشور در روزهای انتخابات زمینه افزایش مشارکت را به وجود آورند. برای نمونه در حالی که در کشورهای مختلف مدل‌های متفاوتی برای احراز صلاحیت‌ها وجود دارد، چرا دشمن احراز صلاحیت نامزدهای ما را به هر روشی تخریب می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین انتخابات استانداری قزوین انتخابات تخریب انتخابات فارسی زبان ایجاد دوقطبی برای نمونه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برگزار شد.

این نشست با حضور محمدمهدی جوکار رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه آزاد اسلامی، محمدجواد فرهنگ مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و جمعی از رؤسای دانشکده‌ها، مدیران بین‌الملل و مسئولان آموزش زبان فارسی واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور با هدف تبیین دستورالعمل ابلاغ شده جدید مرکز آموزش زبان فارسی، راهبری امور آموزشی و هم‌اندیشی پیرامون برنامه‌های آینده مرکز در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • جوسازی رسانه‌های معاند برای ترمیم شکست سنگین اسرائیل؛ ریزپرنده‌ها آبرویشان را بُرد
  • جوسازی رسانه‌های معاند برای ترمیم شکست سنگین اسرائیل/ ریزپرنده‌ها آبرویشان را بُرد
  • ۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • در راستای حفظ قند پارسی / شکر بودن شرط دارد
  • ادمین اکانت‌های فارسی زبان صهیونیست‌ها چه کسی است؟