Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام اکبر طالبی، بازرس کل استان یزد در جلسه معارفه هیأت بازرسی مستقر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نظارت و بازرسی را امری ضروری برشمرده و بیان کرد: نظارت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که مدیر شجاعت و جسارت و فرصت و مجال خدمت به مردم را از دست دهد، بلکه باید پیشگیرانه و همراه با ارائه طریق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در ادامه با اشاره به تأکید ریاست قوه قضائیه و رویکرد جدید سازمان بازرسی در دوره تحولی قوه قضائیه بر توجه به ترک فعل‌ها و شناسایی گلوگاه‌های فساد و حمایت از مدیران ریسک پذیر ادامه داد: امروز اگر شاهد نابسامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه‌ها هستیم حاصل برخی ترک فعل‌هایی است که یک مدیر و مسئول از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بالاخص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی، بی توجهی و سهل انگاری و یا غفلت کرده است، این هنر نیست که مدیری بدون درگیری جدی باچالش‌های حوزه مدیریتی در حاشیه خدمت کند بلکه هنر مدیر آن است که در دوران تحریم با جسارت، صلابت و تمام قوت به میدان مبارزه با تحریم و بیش از آن مبارزه با فساد در درون مجموعه خود بیاید.

بازرس کل استان یزد تصریح کرد: پیشگیری و حفظ سلامت کاری مدیران نخستین اولویت کاری سازمان بازرسی است،  این مهم در سال گذشته از طریق ارائه آموزش، تذکر تلفنی و کتبی و ارسال نامه‌های هشداری و غیره انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین دستگاه‌هایی که تاکنون بازرسی کل استان موفق به حضور در آن‌ها نشده از ما مشاوره می‌خواهند که نشان دهنده اقتدار تشکیلات سازمان بازرسی و نقش مؤثر این سازمان در پیشگیری از تخلفات است.

او افزود: فعالیت و اشتغال در عرصه منابع طبیعی بسیار مهم است، چون با سرمایه ملی که میراث آیندگان است، سر و کار دارند و اگر خدای نکرده عدم نظارت و دقت کامل و سهل انگاری باعث شود که به عرصه منابع طبیعی ضرر وارد شود، آیندگان ما را مورد شماتت قرار می‌دهند.

بازرس کل استان یزد یکی از علل بروز فساد در مجموعه هایی، چون منابع طبیعی با در اختیار داشتن سرمایه‌های عظیم ملی را عدم شفافیت به معنای واقعی کلمه در فرآیند‌ها و نامتناسب بودن عملکرد‌ها با وضع موجود و نیاز امروز دانسته و بیان کرد: یکی از تدابیر و اقدامات مؤثر در ایجاد شفافیت و جبران بخشی از نیروی انسانی، تشکیل سامانه‌های الکترونیکی و بهره گیری از فناوری‌های روز است که در آن سامانه‌ها اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌ها منعکس و قابلیت رصد هوشمند است.

طالبی ادامه داد: در صورت عدم توجه به این موارد باید در آینده معادل حقی که از بین رفته، باز هم از بیت‌المال هزینه شود تا آن مورد اصلاح شود و در آن صورت نیز باید بدون هیچ ملاحظه‌ای سیاسی، گروهی یا قومی با متخلفان برخورد شود.

بازرس کل استان یزد با اشاره به این که از بین رفتن قبح گناه از خطرناکترین عوارضی است که برای دین یا شخصیت مذهبی بوجود می‌آید، گفت: شخصی که گناه می‌کند، دفعه اول از خدا و بنده خدا می‌ترسد، ولی در تکرار گناه باعث می‌شود، قبح گناه از بین رفته و زمینه لغزش و سقوط انسان بیشتر شود.

ایشان با اشاره به تعامل منابع طبیعی با سایر دستگاه‌های مرتبط در حوزه زمین بیان نمودند: برای انجام وظیفه و مأموریت سازمانی و حفظ حقوق بیت المال و کمک به رفع مشکلات مردم باید تعامل سازنده و مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط وجود داشته باشد.

او در پایان خاطر نشان کرد: هر کجا موفقیتی شامل حال نظام شده است با حضور مردم بوده است و هر سیستمی اگر بخواهد اکتفا به توانایی ظاهری خود کار کند با شکست روبرو است، لذا قسمت عمده پیشرفت‌ها توسط مردم و با حضور مردم بوده است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه نیروی انسانی بازرس کل استان یزد سازمان بازرسی منابع طبیعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳

شاخص هم‌وزن در روز جاری با ۲۸۰۰ واحد رشد به ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص قیمت هم وزن با یک هزار و ۵۷۳ واحد رشد به ۴۳۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۰۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی، بیشترین اثر را بر شاخص بورس گذاشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران حدود ۲۲۵ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نماد‌های آریا، تجلی، دماوند و توسن بیشترین اثر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات