Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی در مورد خسارات مالی شیوع کرونا به برخی از مشاغل گفت: شیوع کرونا ضربه سنگینی به بسیاری از مشاغل از جمله صنعت سینما، گردشگری و حتی حوزه ورزشی کشور وارد کرد.  به دلیل سیاست گذاری نادرست و اشتباهات در کنترل ویروس کرونا نتوانستم از بسیاری از مشاغل هنری،  ورزشی و گردشگری در شرایط ناخوشایند کرونا حفاظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشتر آسیب‌های وارده به مشاغل هنری از جمله سالن‌های نمایشی و سینماها و باشگاه‌های ورزشی خصوصی بوده است؛ بماند صنعت نو پای گردشگری که متولی اصلی آن وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است و هر از چندگاهی آماری از خسارات کووید١٩ به این صنعت منتشر می‌شود.  نحوه کنترل کرونا در سیاست رنگ بندی، محدودیت و تعطیلی اماکن تفریحی و ورزشی خلاصه شد که همگی به نوعی هزینه‌های سنگینی برای اینگونه مشاغل به همراه داشت.

برنامه ریزی درستی در کنترل بیماری کرونا  نبوده است

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: تاکنون شاهد چهار موج متفاوت شدت گیری بیماری در کشور بودیم که با هر اوج گیری در اولین گام بدون برنامه‌ریزی اقدام به تعطیلی چنین مشاغلی شد. این سیاست گذاری اشتباه در طول یکسال اخیر خسارات جبران ناپذیری به این مشاغل وارد کرده تا جایی که حتی شاهد تغییر کاربری این اماکن از جمله سالن‌های سینما و باشگاه‌های ورزشی بودیم. در صورتی که اگر برنامه ریزی درستی در کنترل بیماری کرونا صورت می‌گرفت، بدون شک نظاره‌گر چنین شرایط نابسامانی در خصوص برخی از مشاغل نبودیم.

یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون فرهنگی حمایت از هنرمندان و ورزشکاران است که در طول بیش از یکسال شیوع کرونا آسیب جدی دیده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سیاست‌های حمایتی بدون کمک‌های دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا امکان پذیر نیست و همچنین یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون فرهنگی حمایت از هنرمندان و ورزشکاران است که در طول بیش از یکسال شیوع کرونا آسیب جدی دیده‌اند.  امیدواریم سیاست‌های جدی در دستور کار متولیان امر بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت ورزش و جوانان غیر از رنگ بندی و تعطیلی در دستور کار این وزارتخانه‌ها باشد و روند مداوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی این اماکن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که نتوانیم در عرصه هنر و حتی ورزش کشور منبع درآمد مشخصی را برای هنرمندان و ورزشکاران در نظر بگیریم، بدون شک شاهد ظهور دلالان در سایه تجارت به نام ورزش و هنر کشور خواهیم و هنرمندان و ورزشکاران به مشاغل کاذب دیگری روی خواهند آوردند که در ظاهر مشکلی ندارد؛  اما در باطن خسارات جبران ناپذیری به صنعت سینما و ورزش کشور وارد خواهد کرد که همگی به سیاست‌های نادرست کنترل بیماری کرونا باز می‌گردد.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: سیاست گذاری سینما کرونا هنرمندان و ورزشکاران شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل دفتر توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان کشور در کارگاه آموزشی حقوق ورزشی و باشگاه داری نوین به میزبانی استان گفت: در محدوده هر باشگاه ورزشی مسولیت مستقیم برعهده موسس باشگاه است و موسسین باشگاه باید از قوانین مرتبط با باشگاه‌ها مطلع باشند تا با چالش مواجه نشوند.
سیروس احمدی افزود: سامانه صدور مجوز‌ها تغییراتی داشته است تا مراحل صدور و تمدید باشگاه‌ها تسهیل شود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات ورزشی استاندارد در باشگاه‌های ورزشی گفت: باشگاه‌های ورزشی ملزم به استفاده از تجهیزات ورزشی استاندارد و سالم هستند تا برای ورزشکاران آسیبی ایجاد نشود.

دیگر خبرها

  • اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه