Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:36:48 GMT

گزارش خبرنگار غزه از چهارمین روز حملات رژِیم صهیونیستی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۶۷۰

گزارش خبرنگار غزه از چهارمین روز حملات رژِیم صهیونیستی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر؛ غزه - باسل ابوحسان: اشغالگران برای چهارمین شب متوالی به وسیله قایق‌های جنگی و توپخانه‌های خود خانه‌های غیرنظامیان، راه‌ها و برج‌ها را بمباران می‌کنند.

بنابراین فجایع در غزه تکرار می‌شود و می‌بینیم که شمار زیادی از شهروندان فلسطینی در شمال و شرق غزه به مدارس پناه برده اند؛ مدارسی که وابسته به سازمان «آنروا» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجاوزات اسرائیل موجب مهاجرت این آورگان به این مکان‌ها شده است. برای سخن گفتن در خصوص این فجایع با یکی از آوارگان صحبت می‌کنیم تا بیشتر در جریان رویدادها قرار بگیریم.

چه اتفاقی برای شما افتاده است و شرایط کنونی را چطور توصیف می‌کنید؟

ما آواره شده ایم و خانه‌هایمان دیگر امن نیست … ما فرزندان خود را در حالی که خواب بودند از منازل خارج کردیم و به اینجا آوردیم.

ما در خانه‌های خود نشسته بودیم که دیدیم موشک‌ها به سمت منازلمان شلیک می‌شوند.

درحال حاضر هیچ امنیتی وجود ندارد.. نه خانه‌ها امن هستند و نه خیابان‌ها.. ما مردم غیرنظامی و بی گناه هستیم و از هیچ قدرتی برخوردار نیستیم.

ما صاحبِ حق هستیم اما بمباران می‌شویم و حقمان سلب می‌شود.. دولت‌های عربی کجا هستند؟ کرامت عربی کجاست؟ ملت‌های عربی کجا هستند؟ آیا اگر همین اتفاقات در سرزمین آنها رخ می‌داد بازهم سکوت می‌کردند؟

اگر از سوی خداوند مورد سوال قرار گیرند که برای مردم فلسطین چه کردند چه پاسخی دارند؟

آیا این تجاوزات و جنایت‌ها علیه اهالی غزه موجب تسلیم شدن آنها می‌شود؟ آیا این حملات موجب می‌شود تا فلسطینیان مسجدالاقصی را رها کنند؟

ما جان خود را می‌دهیم اما از قدس دست نمی کشیم … ما تحت هیچ شرایطی نه از سرزمین خود و نه از قدس دست نمی کشیم… محال است که قدس را رها کرده و آن را به دشمن واگذار کنیم

فرزندان ما زنان ما و مردان ما جملگی از قدس دفاع می‌کنند.

آیا آنچه که دیشب اتفاق افتاد مشابه حوادث سال ۲۰۱۴ است؟ مقصودم آوارگی فلسطینیان در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی است...

رژیم اسرائیل نمی‌تواند ما را وادار به تسلیم کند … آنها هرچقدر هم که بر سر ما بمب بریزند تا ما را فرار دهند باز هم جان خود را فدای فلسطین و قدس می‌کنیم

یعنی این جنایات موجب قدرتمندتر شدن فلسطینیان می‌شود؟

تمام این جنایت‌ها ما را قدرتمندتر می‌سازد.. هر شهید و مجروحی بر عزم ما می‌افزاید.. و به اذن خدا پیروز می‌شویم همانطور که در هر نبردی پیروز بوده ایم

اینها تصاویری است که اراده و قدرت فلسطینیان را نمایش می‌دهد.

اینجا کودکانی هستند که قاعدتاً باید عید سعید فطر را جشن گرفته باشند اما با این حال، آنها در این مدرسه پناه گرفته اند و با مصیبت‌های زیادی که اشغالگران ایجاد کرده اند، مواجه هستند

ما روزهای عید را سپری می‌کنیم اما آنها ما را بمباران می‌کنند.. ما تنها می‌خواهیم از حق آزادی خود برخوردار باشیم.. ما هم می‌خواهیم زندگی کنیم اما آنها چنین چیزی نمی‌خواهند

این سخنان کودکان فلسطینی نشان می‌دهد که مسأله فلسطین در قلب و عقل فلسطینیان اعم از کوچک و بزرگ و زن و مرد، قرار دارد.

این جنایت‌ها موجب می‌شود تا این سوال را از جامعه جهانی بپرسیم که چه اقدامی در برابر صهیونیست‌ها انجام خواهند داد؟

ما اکنون درباره حدود ۱۲۰ شهید صحبت می‌کنیم که در میان آنها زنان و کودکان هستند؛ همچنین خسارت‌های مادی زیادی به ویژه به زیرساخت‌ها در غزه وارد شده است.

با این حال، علیرغم تمامی این تحولات و جنایت‌های متجاوزان در پنجمین روز متوالی، می‌بینیم که فلسطینیان پیام مقاومت را مخابره می‌کنند و می‌گویند که به ایستادگی‌شان ادامه می‌دهند.

شما اکنون کودکان فلسطینی را در اینجا در این مدرسه مشاهده می‌کنید.. آنها علیرغم شرایطی که دارند لبخند بر لبشان دیده می شود… عزم آنها برای مقاومت و ادامه ایستادگی جزم است.

در این لحظات ما می‌بینیم که مرزهای شرقی و شمالی نوار غزه به صورت مستمر توسط صهیونیست‌ها بمباران می‌شوند و هیچ سخنی از وساطت دیگران دیده نمی‌شود زیرا اسرائیلی‌ها با هرگونه میانجی گری مخالفند.

کد خبر 5213059

منبع: مهر

کلیدواژه: غزه فلسطین رژیم صهیونیستی انتفاضه رمضان 2021 ایالات متحده امریکا نوار غزه عراق روسیه جنبش حماس قدس اشغالی لبنان اسرائیل ایران افغانستان عربستان سعودی جنایت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، به فاصله چند ساعت از سخنرانی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) «امان» پایتخت اردن شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی است.

بر این اساس مردم اردن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به درخواست ابوعبیده برای افزایش اقدامات خود در حمایت از فلسطینیان در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، مردم اردن شعارهایی از جمله «ابوعبیده این را گفت، غزه و ما سربازان او هستیم» و «ملت اردن ای ملت بزرگ، ای کابوس اشغالگران» را در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سر دادند.

پیش از این نیز اردنی‌ها بارها علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زده بودند.

کد خبر 6087065

دیگر خبرها

  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان