Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:58:49 GMT

چاپ دوم «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ» با تجدیدنظر و اضافات آمد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۷۶۳

چاپ دوم «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ» با تجدیدنظر و اضافات آمد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ» شامل گفتگوی حامد زارع با رضا داوری اردکانی به‌تازگی با تجدیدنظر و اضافات توسط انتشارات ققنوس منتشر و به کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

چاپ اول این‌کتاب فروردین‌ماه ۹۵ منتشر شد و یکی از عناوین مجموعه‌گفتگوهای فلسفی حامد زارع با چهره‌ها و پیشکسوتان حکمت و معرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌مجموعه کتاب‌های «آفاق حکمت در سپهر سنت» (گفتگو با سید حسین نصر) در سال ۹۳،‌ «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ» (گفتگو با رضا داوری اردکانی) در سال ۹۵، «آفاق معرفت در سپهر معنویت» (گفتگو با غلامحسین ابراهیمی دینانی) در سال ۹۶ و «آفاق فکرت در سپهر فطرت» (گفتگو با غلامرضا اعوانی) در سال ۹۸ منتشر شده‌اند که به‌تازگی و طی روزهای گذشته کتاب «آفاق حقیقت در سپهر شریعت» شامل گفتگو با سید مصطفی محقق داماد هم به این‌مجموعه افزوده شد.

«آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ»، گفتگوهای حامد زارع با رضا داوری اردکانی را از سال ۸۸ تا ۹۴ در بر می‌گیرد و ۶ فصل دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: طرحی از زندگی فکری، اندیشه در ایران، علم در ایران، منورالفکری ایرانی، تفکر فلسفی، حاشیه های زیست فرهنگی. گفتگوهای فصل دوم، سوم، چهارم و پنجم این‌کتاب، پیش‌ از انتشار در قالب این‌اثر در شماره‌های مختلف مجله «مهرنامه» منتشر شده‌اند. فصل اول کتاب نیز با وجود این‌که پیش‌ از انتشار کتاب، منتشر شده بود، ساختار و قالبی جدید به خود گرفت و برای اولین‌بار به شکلی که در کتاب آمده، به انتشار رسید.

در فصول این‌کتاب، موضوعاتی چون هویت اندیشی، انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی، پست مدرنیسم، روشنفکری دینی، گفتمان فکری شریعتی، مطهری و سید حسین نصر، گفتمان فکری رضا داوری اردکانی، تاریخ تفکر و امکان های آینده ما، فلسفه اسلامی در ایران زمین، سرنوشت فلسفه در مغرب جهان اسلام، مدینه فاضله و نسبت آن با اوتوپی، وجوه سیاسی و پژوهشی روشنفکری دینی و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

زارع برای چاپ دوم این‌کتاب، مقدمه‌ای نوشته و توضیحاتی کوتاهی درباره نظریات داوری اردکانی که هشتادوهفت‌سالگی را پشت سر می‌گذارد، ارائه کرده است. او مقدمه چاپ اول را فروردین ۹۴ و مقدمه چاپ دوم را خردادماه سال ۹۷ نوشته است.

چاپ دوم این‌کتاب با ۳۲۰ صفحه مصور، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است. چاپ پیشین این‌کتاب ۲۷۲ صفحه داشت.

کد خبر 5213063 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا داوری اردکانی فلسفه اسلامی انتشارات ققنوس حامد زارع چاپ دوم تجدید چاپ تجدید چاپ تازه های نشر درگذشت چهره ها محمدرضا باطنی فلسطین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پیام تسلیت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران علوم انسانی انتشارات معین ترجمه مرکز فرهنگی شهر کتاب دعا و نیایش انتشارات سوره مهر رضا داوری اردکانی منتشر شده چاپ دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

سپهر خلجی در واکنش به ادعا‌ها درباره تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند، اما قرار نیست تغییری در نیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، رییس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد.

سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند، اما قرار نیست تغییری در نیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد