Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:59:41 GMT

رونمایی از نسخ خطی مرمت‌شده در موزه منطقه‌ای جنوب شرق

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۸۱۰

رونمایی از نسخ خطی مرمت‌شده در موزه منطقه‌ای جنوب شرق

منصوره ملاالهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه‌ مجازی عکس‌های تاریخی از محوطه‌ها و بناهای تاریخی، نمایشگاه مجازی آثار منقول شاخص تاریخی فرهنگی، نمایشگاه مجازی آثار ناملموس و آثار منقول استان که سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: به همین مناسبت نیز دوره آموزشی آشنایی با میراث فرهنگی و حفظ آثار تاریخی از طریق برنامه شاد برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین دوره آموزشی مدیریت بحران در موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز برگزار می‌شود.

ملاالهی با اشاره به رونمایی از ۳ نسخه خطی مرمت‌شده موزه منطقه‌ای جنوب شرق در هفته میراث‌فرهنگی، بیان کرد: از سکه‌های مرمت‌شده مکشوفه از محوطه‌های تاریخی استان نیز در این هفته رونمایی می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: معرفی مجازی موزه منطقه‌ای جنوب شرق و موزه باستان‌شناسی شهرسوخته نیز در دستور کار این حوزه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان، گرامی‌داشت یاد و خاطره کارکنان فقید میراث‌فرهنگی و شهدای خدمت و تقدیر از فعالان فرهنگی و کارکنان حوزه میراث فرهنگی از برنامه‌های دیگری است که در هفته میراث‌فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/75009


 

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری نسخ خطی سیستان و بلوچستان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی خبر داد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران و موزه های ستادی در تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی خبر داد
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت