Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام دبیری روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به موضوع اخیر آزار حیوانات در تبریز و محکوم کردن آن، افزود: برخورد قاطع با متخلفان در خصوص ساماندهی وضعیت سگ های بی صاحب در این شهر ضروری است.

وی با بیان اینکه هیچ انسان سالمی حیوانات را آزار و اذیت نمی کند، اظهار کرد: شهرداری باید با متخلفان برخورد قاطع کند و اگر پیمانکار، این کار را انجام داده است باید قرارداد آن فسخ و با این فرد برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیری همچنین با اشاره به روز روابط عمومی و انتظارات مدیریت شهری از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: اقدامات بسیاری در تبریز انجام شده که بسیاری از آنها در کشور الگو بوده و انتظار می رود روابط عمومی ها عملکردها را به صورت شفاف به مردم ارائه کنند.

حامیان حیوانات باید به صورت نظام‌مند و ثبت‌شده در فرمانداری فعالیت کنند

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه این کمیسیون در حوزه محیط زیست اقدامات و دیدگاه هایی داشته و همواره خلاء مدیریت جامع شهری در تبریز  مشهود است، گفت: حیوانات شهری فقط سگ‌ها نیستند باید پرسیده شود کلاغ ها و لک لک های تبریز کجا رفته اند.

عبداله تقی پور افزود: همواره بر زنده گیری و عقیم سازی مناسب سگ های بی صاحب تاکید شده است و حامیان حیوانات باید به صورت نظام مند و ثبت شده در فرمانداری فعالیت کنند اما این افراد به صورت خودجوش اقداماتی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به دهه های گذشته و برخوردها با حیوانات شهری، در زمان کنونی خلاء آموزش شهروندی در این زمینه دیده می‌شود و باید مسائل شرعی، اجتماعی و اخلاقی از یکدیگر تفکیک شود و شهرداری باید این موضوعات را تبیین کند.

تقی پور با محکوم کردن اتفاقات اخیر در خصوص سگ های بی صاحب، ادامه داد: بر اساس استراتژی مدیریت حیوانات شهری باید به صورت استاندارد تمام حیوانات شهری مدیریت شود و حقوق حیوانات در تبریز رعایت شود.

برخورد با جمع‌آوری غیرمرسوم سگ‌های بی‌صاحب 

شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های تابعه در مورد جمع آوری غیرمرسوم سگ های بی صاحب صادر نشده است و با افرادی که این کار را به شکل غلط انجام داده اند، برخورد می‌شود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه فردی حامی حیوانات بوده و از اولین روز مسوولیت در شهرداری تبریز رویه‌های مرسوم نادرست را جمع آوری کرده است، افزود: زنده‌ گیری با طناب را جمع آوری و از آخرین روش جمع آوری در دنیا که بیهوشی است و هزینه بالایی دارد، استفاده می شود تا این حیوانات کمترین آسیب و اذیت را ببینند.

وی اظهار کرد: دستور داده شده است با پیمانکار مربوطه که اقدام به جمع آوری سگ ها از طریق روش های غیرمرسوم کرده است شدیدا برخورد و قطع همکاری شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه درباره حیوانات و به ویژه سگ های بی صاحب چندین دیدگاه وجود دارد، گفت: تعدادی از شهروندان معتقدند حیوانات بی آزارند و می‌توانند در کنار انسان‌ها در سطح شهر زندگی کنند اما تعداد دیگری از مردم نیز از حضور حیوانات در سطح شهر ترس دارند و در تماس‌هایی با شهرداری و سامانه ۱۳۷ می‌خواهند که سگ‌های بی صاحب جمع آوری شوند.

شهین باهر با تاکید بر اینکه برخی افراد نیز  از احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند،  از نحوه برخورد چند روز اخیر با سگ های بی صاحب در تبریز ناراحت بوده و از شهروندان بابت رفتار پیمانکار جمع آوری سگ های بی صاحب غذرخواهی کرد.

وی یادآوری کرد: در نشست اخیر با تشکل‌های غیردولتی مقرر شد مکانی برای نگهداری این حیوانات شهری احداث و از تجربیات این تشکل‌ها نیز استفاده شود.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته در فضای مجازی فیلم و عکس هایی از کشتار تعدادی سگ بی صاحب در داخل یک دستگاه نیسان متعلق به شهرداری تبریز منتشر شد که این موضوع منجر به تجمع و اعتراض حامیان حیوانات در این شهر شد.

برچسب‌ها شورای شهر تبریز شهرداری تبریز مراکز جمع آوری سگ های ولگرد حیوان آزاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر تبریز شهرداری تبریز شورای شهر تبریز شهرداری تبریز حیوان آزاری اخبار کنکور سگ های بی صاحب حیوانات شهری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست

محمودرضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان اظهار کرد: پیرو انتشار خبری مبنی بر اجرای عملیات جمع آوری نخاله از سطح شهر آبادان در مورخ ۲۹ فروردین که در متن خبر آمده بود ۵ هزار سرویس نخاله از ابتدای سال از سطح شهر جمع آوری گردیده، دارای اشتباه نگارشی بود و سهوا این اتفاق رقم خورده است.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان، افزود: این تعداد سرویس نخاله طی بازه زمانی یکساله از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲) تاکنون از سطح شهر آبادان جمع آوری گردیده است و به اشتباه در خبر قبلی سال جاری ذکر شده بود که اصلاح می‌گردد.

وی بیان کرد: نیروهای خدوم این معاونت به همراه نیروهای سازمان مدیریت پسماند با استفاده از ماشین آلات شهرداری طی ۶ ماه گذشته با توجه به اجرای طرح ضربتی نخاله برداری، بالغ بر ۲ هزار سرویس نخاله را جمع آوری کرده‌اند که در مجموع این آمار به ۵ هزار سرویس نخاله رسیده است.

یوسفی، به محل دپوی نخاله‌های شهری نیز اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از این نخاله‌های جمع آوری شده در مسیر جاده علی بن ابی طالب (ع) محل دپوی نخاله‌ها و زباله‌ها جهت دفن پسماندها و بخشی دیگر در محل های دپو سطح شهر، زمین‌های آبگیر و مشخص شده توسط مناطق سه‌گانه و همچنین طبق خواست شهروندان با توجه به آدرس‌های درخواستی تخلیه می‌شوند.

وی ادامه داد: همانگونه که در خبر قبل هم اشاره شده این عملیات با استفاده از نیروها، دستگاه‌ها و ماشین آلات شهرداری آبادان از جمله چهار دستگاه لودر، ۱۰ دستگاه کمپرسی، هشت دستگاه خاور و... اجرایی گردیده است.

خبرنگار: رانیا مرشدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227992 برچسب‌ها ایسکانیوز استان خوزستان

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق