Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:33:28 GMT

توسعه مزارع گلرنگ در زهک

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۳۸۳

توسعه مزارع گلرنگ در زهک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امیری رئیس جهاد کشاورزی زهک گفت: کشت گلرنگ بهترین کشت در تناوب با کشت گندم و جو است چرا که ریشه‌هایی عمیق‌تر از گندم و جو دارد و مواد غذایی را از لایه‌های پایین‌تر خاک دریافت می‌کند و از طرفی با توجه به سایه‌ای که ایجاد می‌کند، امکان رشد برخی گیاهان هرز را می‌گیرد و زمین برای کشت گندم و جو در مرحله بعد آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اجرای طرح آبرسانی با لوله به ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دشت سیستان و همکاری آستان قدس رضوی، امکان توسعه مزارع گلرنگ را امسال در زهک فراهم کرد که پیش بینی می‌شود ۷۰ تن روغن از این میزان محصول استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی زهک با بیان این که در هر هکتار، ۳۰ تا ۴۰ کیلو گلچه‌های گلرنگ هم برداشت می‌شود، افزود: از گلچه‌ها می‌توان در صنایع غذایی و دارویی استفاده کرد.

امیری گفت: اگر بتوان در شمال سیستان و بلوچستان، حتی سه هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری را به کشت گلرنگ اختصاص داد، تحولی عظیم در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سیستان وبلوچستان کشت گلرنگ مزارع گلرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری