Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برخی کشورها واردات و تزریق برخی واکسن‌های کرونا را متوقف کردند اما هنوز هم این واکسن‌ها به کشور ما وارد می‌شود، گفت: متاسفانه در کشورمان از ظرفیت طب ایرانی در درمان کرونا استفاده‌ای نمی‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر زهرا شیخی در یک برنامه تلویزیونی با بیان این‌که واکسن ایرانی کرونا به خوبی در حال پیشرفت است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، گله‌هایی در زمینه واکسن کرونا از مسئولان دارد؛ برخی کشورها، واردات و تزریق برخی واکسن‌های کرونا را متوقف کردند اما ما می‌بینیم هنوز هم این واکسن‌ها به کشورمان وارد می‌شود!

توقف استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا در نروژ در پی بروز عوارض جانبی

وی با بیان این‌که البته باید به بحث واردات نیز پرداخته می‌شد، افزود: باید توجه مسئولان به واکسن ایرانی کرونا معطوف شود؛ ما می‌بینیم که توجه به توان داخل کشور در مردم نیز شکل گرفته است؛ با رسیدن واکسن ایرانی کرونا مشکلات حل می‌شود و فشار روانی نیز از روی مردم برداشته می‌شود؛ باید اهمیتی که به واردات واکسن کرونا داده شده است و پیش‌پرداخت‌ها و اولویت‌ها و اصراری که برای واردات واکسن کرونا وجود دارد، معطوف به تولید داخلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر مجلس، دریافت هزینه از مردم برای تزریق واکسن کرونا با بحث عدالت اجتماعی منافات دارد، متذکر شد: بعضاً دیده می‌شود که برخی مسئولان اجرایی بر واردات واکسن کرونا تأکید می‌کنند در حالی که تعداد مردمی که واکسن خارجی را ترجیح می‌دهند، کمتر از کسانی است که به تولید داخلی اعتقاد بیشتری دارند؛ اگر از توان داخلی حمایت بهتری صورت گیرد، در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم هم تولید داخل داشته باشیم و هم توان صادرات آن را داشته باشیم.

رئیس کمیته طب ایرانی در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا، واکسیناسیون است، خاطرنشان کرد: راه عمده تقویت سیستم دفاعی بدن، اصلاح سبک زندگی است؛ استفاده از درمان‌های داخلی در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در حال حاضر 96 طرح کارآزمایی بالینی طب ایرانی داریم که متأسفانه در عمل از این ظرفیت استفاده نشده و اگر سبک زندگی اصلاح شود، سیستم ایمنی مردم تقویت می‌شود و از سوی دیگر در صورت ابتلای افراد به بیماری نیز راهکارها و درمان‌هایی وجود دارد؛ مردم موافق طب ایرانی هستند و امیدواریم مسئولان نیز به طب سنتی توجه داشته باشند.

مجوز مصرف اضطراری واکسن آسترازنکا صادر شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا طب ایرانی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه لازم است اتکای دیپلماسی ایرانی را بر صدور خدمات فنی و مهندسی استوار کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به تقویت گروه‌های فنی-مهندسی دارد و انتظار می‌رود وزارت خارجه این موضوع را در حد گسترده‌تری دنبال کند تا بسترهای مورد نیاز برای صدور خدمات فنی-مهندسی علاوه بر آسیا به آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از «راهبرد معاصر»؛ رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت گفت: ۴۰۰ نفر از مهندسان حوزه سدسازی در سریلانکا  فعالیت می‌کنند و سدی پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی ساخته شده که اثرات خوبی در این کشور داشته است.


وی افزود: این اقدام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که غرب تلاش می‌کند نشان دهد کشورمان تحریم است، اما می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان یکی از افتخارات مهندسی را اداره کنیم. افتتاح سد در سریلانکا نمونه‌ای می‌شود از توان صنعت فنی و مهندسی ایران که کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.


جمهوری اسلامی ایران به لطف انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف راه سازی، پل‌سازی، مسیرهای ریلی و ... توانمندی‌های بالایی دارد که اقدامات مهندسان ایرانی در سریلانکا نشان می دهد می توانند در سایر کشورها که نیاز به تخصص ایرانیان دارند، خدمات ارائه کنند.

پیش تر نیز شاهد افتتاح پروژه مشابه سریلانکا در تاجیکستان بودیم که سد و تونل آبی به دست نیروهای توانمند فنی و مهندسی ایرانی ساخته شده بود، موضوعی که توانست کمک بزرگی به دولت تاجیکستان برای مهار و استفاده بهینه از آب کند


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا به دست آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و موضوع مهم انتقال خدمات فنی- مهندسی ایران به «راهبرد معاصر» گفت: بهره برداری از سد و نیروگاه برقی اومااویا در سریلانکا با افتتاحیه ای که انجام شد، گویای این واقعیت مهم است مهندسان و متخصصان ایرانی در آن سوی مرزها شناخته شده اند و نشان می دهد ایران میان پنج کشور دنیا در زمره برترین سازندگان توربین نیروگاهی جهان قرار دارد.


وی افزود: اینکه ایران بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی را بومی سازی کرده و توان فنی ایران در حوزه های شبکه آبیاری، زهکشی، تونل و سد سازی بسیار افزایش یافته سندی است ناظر بر توانایی و ظرفیت گروه های فنی و مهندسی ایران که خوشبختانه امروز توانسته اند چنین پروژه بزرگی را در سریلانکا اجرا کنند.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: پیش تر نیز شاهد افتتاح پروژه مشابه سریلانکا در تاجیکستان بودیم که سد و تونل آبی به دست نیروهای توانمند فنی و مهندسی ایرانی ساخته شده بود، موضوعی که توانست کمک بزرگی به دولت تاجیکستان برای مهار و استفاده بهینه از آب کند.


ظهره وند گفت: مصادیق اینچنینی گویای واقعیت مهمی است، اینکه دولت سیزدهم توجه جدی به تقویت گروه های فنی-مهندسی دارد؛ بنابراین انتظار می رود وزارت امور خارجه این موضوع را در حد گسترده تری دنبال کند تا بسترهای مورد نیاز برای صدور خدمات فنی-مهندسی علاوه بر آسیا به آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آفریقا زمینه مساعدی برای انتقال خدمات فنی و مهندسی ایران وجود دارد، از این فرصت باید استفاده شود؛ زیرا کشورهای آسیایی نسبت به آفریقایی توسعه یافته هستند و دسترسی آسان تری نسبت به دریافت خدماتی اینچنینی دارند، بنابراین باید به سمت افزایش انتقال خدمات فنی و مهندسی به آفریقا و آمریکای لاتین که تشنه دریافت چنین خدماتی هستند حرکت کرد.


ظهره وند با تأکید بر اینکه توان مهندسان ایرانی باید در عرصه رسانه های بین المللی، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به بهترین نحو ممکن پوشش خبری داده شود، گفت: در سایه دیپلماسی رسانه ای صدور خدمات فنی–مهندسی از ایران برای دریافت تقاضاهای بعدی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین باید به دقیق ترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود، لذا لازم است دفاتر خبری و سیاسی ایران برای فعالیت های بعدی و ایجاد تقاضا و دریافت خدمات فنی-مهندسی روی جزئیات پروژه متمرکز شوند.


وی افزود: با تصویربرداری از پروژه و نوع تعامل مهندسان و دولت ایران با کشور مقصد اطلاع رسانی و زمینه های لازم برای تقاضاهای مشابه از سایر کشورها به ایران فراهم شود.


ظهره وند به دستاوردهای اقتصادی صدور خدمات فنی–مهندسی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین پرداخت و عنوان کرد: در ازای صدور خدمات فنی- مهندسی می توان به صورت پایاپای مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز و طلا وارد کرد. این تعامل به تأمین برخی اقلام مورد نیاز ایران و رشد و توسعه کشورهای هدف با دریافت خدمات فنی–مهندسی از کشورمان منجر می شود.


کارشناس مسائل بین الملل معتقد است: مفهوم دیگر این سیاست حذف دلار از روابط تجاری با برخی کشورها و نه دور زدن تحریم هاست، زیرا تحریم ها آثار منفی خود را به دلیل درون زایی و خوداتکایی اقتصاد ایران از دست داده اند.


وی گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تحریم های ما مرتبط با شبکه نقل و انتقالات پولی است و در تجارت خارجی برای واردات اقلام مورد نیاز باید دلار داشت، این نوع تبادلات می تواند زمینه ساز حذف دلار و کاهش نیاز به دلار در مبادلات تجاری ایران شود.


ظهره وند توضیح داد: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین موجب حذف برخی واسطه ها مانند انگلیس می شود. توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین موجب حذف واسطه ها و تقویت ساختار مبادلات تجاری کشور خواهد شد.


وی تصریح کرد: تقویت طرح های انتقال خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف زمینه ساز جلوگیری از مهاجرت فارغ التحصیلان و نخبگان، اشتغالزایی و بالا بردن سرانه درآمد مردم می شود. توسعه چنین طرح هایی تزریق خون جدیدی به اقتصاد کشور است، زیرا زمینه های لازم برای رشد و رونق اقتصادی ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا