Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  قطعی پنج روزه اینترنت در بخش «بنت» شهرستان نیکشهر و قطعی‌های مکرر ماه‌های گذشته آن، سریال قطعی‌های اینترنت در بخش‌های «آشار و ایرافشان» شهرستان مهرستان که گاهی به مدت ۱۰ روز می‌رسد، قعطی‌های مکرر خطوط همراه در شهرستان سرباز، سرعت پایین اینترنت در اکثر روستا‌های منطقه بلوچستان مانند شش پارچه آبادی «سرگوست» که دو روستای آن اصلاً دسترسی به اینترنت ندارند و از همه مهم‌تر تردد اجباری روزانه کودکان و دانشجویان برای تحصیل مجازی به بالای کوه و یا مراکز شهری در اکثر شهر‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر‌هایی هستند که هر روزه در بلوچستان با آن مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید باورش هم برای پایتخت‌نشینان سخت باشد که در شهری از همین میهن خودمان، اینترنت برای پنج روز و حتی در مواردی ۱۰ روز قطع می‌شود آن هم فقط به دلیل یک نقص فنی!

بیشتر گفته‌های رسمی نیز نشان از قطعی اینترنت به دلیل انسانی دارد، یعنی افرادی به هر دلیل مانند سرقت، عمداً کابل فیبر نوری را قطع می‌کنند؛ البته عوامل دیگری مانند حوادث جوی و یا افت شبکه فیبر نوری و قدیمی شدن تجهیزات در این ماجرا دخیل هستند که قرار است با زمینی شدن فیبر نوری تمامی این مصائب به پایان برسد؛ اگرچه زمان دقیقی هنوز برای این موضوع مشخص نیست.

قطعی پنج روزه اینترنت در بنت

برای نمونه هفته گذشته عضو شورای شهر بخش بنت گفته بود: به علت قعطی پنج روزه اینترنت و خطوط ارتباطی در بخش «بنت»، مغازه‌های کسبه پنج روز تعطیل شده و این کابوس پرتکرار هر روزه مردمان بلوچستان است؛ هفته‌های قبل نیز به همین ترتیب و به عبارتی هر از چند گاهی اینترنت ما قطع می‌شود.

پرویز کدخدایی افزود: قطعی‌های اینترنت در بخش ما زیاد است و از طرفی نیز نجابت مردم بنت باعث بی‌خیالی برخی مسئولان شده؛ در حالی که اکنون پنج روز است که مردم بنت نه اینترنت دارند و نه خطوط ارتباطی که خوشبختانه بالاخره وصل اینترنت و خطوط ارتباطی انجام شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که با دو نیرو نمی‌شود خدمات‌رسانی کرد و از طرفی شهرستان نیکشهر، بخش بنت، شهرستان فنوج، بخش لاشار، شهرستان قصرقند، بخش آهوران و شهرستان ایرانشهر را همگی یک مسئول یعنی رئیس مخابرات ایرانشهر اداره می‌کند و دو نیروی پیمانی نیز در حال خدمات‌رسانی به «بنت» مستقر هستند.

کدخدایی گفت: این دو نیرو نیز فنی نیستند و بنت فعلاً نیروی فنی ندارد؛ بیشتر حجم انتقادات نیز به مخابراتی است که می‌خواهد بدون نیروی متخصص در اینجا معجزه کند؛ فیبر نوری بنت نیز اگرچه در حال زمینی شدن است، اما هنوز بعد از دو سه ماه که کار مثلاً پیشرفت داشته، فقط هشت کیلومتر حفر شده و همچنان بقیه ۸۵ کیلومتر مانده است.

بر اساس این گزارش، قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان با توجه به شیوع بیماری کرونا، این روز‌ها به شدت به چشم می‌آید چرا که روزانه کودکان و دانشجویان زیادی هستند که با توجه به نبود زیرساخت کافی مجبور هستند برای تحصیل یا به مرکز شهر یا شهر همجوار سفر کنند و یا اینکه کلاً قید تحصیل را بزنند که آمار‌های رسیده نیز نشان از افزایش ترک تحصیل‌های کودکان در پی همین دست موضوعات حکایت دارد.

مخابرات تقصیری ندارد

در این زمینه با رئیس مخابرات ایرانشهر که حوزه تحت پوشش وی بخش زیادی از جنوب استان است تماس گرفتیم تا از چند و، چون ماجرا بیشتر مطلع شویم، وی که ادعا دارد در این ماجرا مخابرات تقصیری ندارد، گفت: قطعی‌های اینترنت نه به مخابرات بلکه به قطعی‌های تعمدی مرتبط است.

درویش رئیسی اظهار داشت: در زمینه این قطعی‌های تعمدی نیز برای نمونه ما موفق شده‌ایم سارقان کابل فیبر نوری را بازداشت کنیم و خوب است مردم نیز در این زمینه با ما همکاری بیشتری داشته باشند؛ ما برای این دستگیری زحمات زیادی کشیدیم تا بتوانیم سارقان را بازداشت کنیم، اما باید سارقان بقیه قطعی‌های تعمدی نیز بازداشت شوند.

او با اشاره به اینکه همکاری مردم در شناسایی و بازداشت سارقان کابل فیبر نوری که به صورت هوایی تعبیه شده‌اند تأثیرگذار است، ادامه داد: البته در موضوع قطعی کابل فیبر نوری که باعث قطع خطوط ارتباطی و اینترنت مردم بنت شده بود، افت شبکه فیبر نوری باعث این اتفاق شد و همکاران من نیز پنج شبانه‌روز تلاش کردند تا توانستند مجدد ارتباط را وصل کنند.

رئیسی ادامه می‌دهد: همکاران من برای وصل اینترنت بخش بنت در سه گروه کار شبانه‌روزی انجام دادند و هجمه‌هایی نیز که علیه مخابرات به دلیل قطعی اینترنت وجود دارد واقع‌بینانه نیست. باید توجه داشت که زمینی کردن فیبر نوری نه وظیفه ما، بلکه خدمتی است که توسط شرکت زیرساخت در حال انجام است و ما در این میان فقط یک اپراتور هستیم.

بر اساس گفته‌های رئیس مخابرات ایرانشهر دوای درد سیستان و بلوچستان زمینی شدن فیبر نوری است که بعد از سفر آذری جهرمی وزیر ارتباطات به بلوچستان تأمین کابل فیبر نوری برای زمینی شدن ارتباط اینترنت در دستور کار قرار گرفت، اما با این وجود پیشرفت کار آنطور که به نظر می‌رسد خیلی کند است؛ در حالی که اگر این اتفاق یعنی زمینی شدن فیبر نوری انجام شود، بسیاری از قطعی‌های مکرر اینترنت و خطوط همراه و به همراه آن کابوس‌های سریالی قطعی‌های اینترنت مردم بلوچستان به پایان می‌رسد.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعی اینترنت روستاهای سیستان وبلوچستان وزارت ارتباطات سیستان و بلوچستان قطعی های اینترنت کابل فیبر نوری قطعی اینترنت خطوط ارتباطی پنج روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در محل فرمانداری شهرستان کنارک که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود تذکرات مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری، اما روز گذشته شاهد گرفتار شدن سه دستگاه اتوبوس در سیلاب بودیم که با تلاش متولیان امر و عنایت الهی آسیبی متوجه فردی نشد و مسافران نجات یافتند.

وی عنوان کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.

کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هر چه سریع‌تر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور