Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@03:07:17 GMT

مصر پیشنهاد آتش‌بس چندساعته داد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۷۰۸

مصر پیشنهاد آتش‌بس چندساعته داد

یک منبع آگاه در قاهره به خبرگزاری تاس گفت: مصر برای تحقق آتش‌بس موقت در چارچوب یک توافق فراگیر درباره آتش‌بس تلاش می‌کند. این آتش‌بس باید شامل تعهدی درباره کنترل تحرکات شهرک‌نشینان و توقف مصادره املاک فلسطینی‌ها و قتل و حملات علیه غیرنظامیان همراه با تضمین پایبندی گروه‌های فلسطینی به حفظ آرامش باشد.

این منبع اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی خواهان اعمال فشار بر اسرائیل با هدف از بین بردن دلایل تنش نظامی مثل عملیات یورش به مسجد الاقصی از سوی پلیس و شهرک‌نشینان و تضمین احترام به آزادی مذهبی در شهر قدس و توقف ساخت شهرک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منبع مذکور توقف عملیات نظامی به میزان تحقق اهداف و پایان حملات موشکی به شهرهای اسرائیل بستگی دارد. تماس‌ها همچنین در عرصه بین المللی با کمیته چهارجانبه میانجیگران بین المللی و در چارچوب شورای امنیت که قرار است امروز(یکشنبه) نشستی را برگزار کند، ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند مصر امروز پیشنهاد آتش‌بس انسانی در نوار غزه به مدت چند ساعت را برای نجات زخمی شدگان از زیر آوارها و بیرون آوردن اجساد شهدا و انتقال بیماران بدحال به بیمارستان‌های مصر داد.

این منابع می‌گویند رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به توقف کامل حملات گروه‌های فلسطینی مشروط کرده است.

همچنین عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر با یوسی کوهن، رئیس دستگاه موساد تماسی را درباره آتش‌بس برقرار کرد. طرف اسرائیلی می‌خواهد تظاهرات در کرانه باختری طی دوره آتش‌بس متوقف شود.

310 310

کد خبر 1515534

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حمله رژیم صهیونیستی به غزه غزه مصر رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین حماس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: حملات اسرائیل به مدارس غزه «سیستماتیک» است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دیروز به خبرنگاران گفت: حملات اسرائیل به مدارس و دانشگاه‌ها در نوار غزه "سیستماتیک" است.

آندره آ دومنیکو، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین گفت: آموزش برای ایجاد صلح اساسی است ... آموزش امید به آینده است.

دفتر سازمان ملل پیشتر گزارش داده بود که حدود ۹۲ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می‌شود و حدود ۳۹۲ مدرسه (۷۹ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه) آسیب دیده اند، از جمله ۱۴۱ مدرسه که به شدت آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده است.

وی همچنین حملات نگران‌کننده به بیمارستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پس از حمله اسرائیل به مجتمع پزشکی الشفا، تیم‌های سازمان ملل به آنجا رفتند و با «صحنه‌ای از وحشت» مواجه شدند.

دومنیکو با تاکید بر اینکه ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه برای زنده ماندن در حال مبارزه هستند، گفت که علیرغم تلاش‌های سازمان ملل، "واقعیت این است که ما نمی‌توانیم اقدام چندانی برای مقابله با آوارگی و قحطی در داخل غزه انجام دهیم. "

ارتش اشغالگر اسرائیل از ۷ اکتبر با حمایت آمریکا و اروپا به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه داده است. این اشغال بیش از ۳۳۸۹۹ فلسطینی را شهید و ۷۶۶۶۴ فلسطینی را در نتیجه بمباران زخمی کرده است که اکثریت قریب به اتفاق آنها کودکان و زنان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیشنهاد دهشتناک و ضد انسانی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مورد اسرا فلسطینی
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین+ فیلم
  • سازمان ملل: حملات اسرائیل به مدارس غزه «سیستماتیک» است
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند