Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاجی میرزایی با اشاره به طرح کوچ گفت: با بهره گیری از ظرفیت وزارت ورزش و وزارت بهداشت توانستیم طرح کوچ را اجرایی کنیم.

به گزارش برنا؛ مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان" صبح امروز ۲۶ اردیبهشت باحضور محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش، مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان، سعید نمکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری؛ رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: سوگوار کودکان شهید افغانستان و غزه هستیم. دنیای امروز ما با تمام تجلیات عاجز است. تکنولوژی نمی تواند آرامش و صلح را به مردم ارایه دهد.

او افزود: بنده حضور وزارت ورزش و وزارت بهداشت و درمان را در مراسم رکن عالی میدانم چون این ترکیب می تواند ارمغان بسیار خوبی برای جامعه داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه امروز در کنار هم جمع شده ایم تا نیروی انسانی توانمند داشته باشیم، تاکید کرد: بدین ترتیب این نیروها بتوانند ارزش‌های خود را پاس بدارند و توانایی یادگیری داشته باشند . پرورش نسلی سالم در اولویت اقدامات وزارت بهداشت است و وزارت ورزش رسالت توسعه نشاط را دارد همچنین در مدرسه هویت و بنیان‌های تمدن شکل می گیرد.

او با اشاره به طرح کوچ افزود: این طرح یک نمونه از اهداف آموزش و پرورش است. چاقی یک پدیده نگران کننده و مخاطرات فراوان را به دنبال دارد.

وزیر آموزش و پرورش  ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت وزارت ورزش و وزارت بهداشت توانستیم طرح کوچ را اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزن چاقی درمان و آموزش المپیک آموزش و پرورش کودکان افغانستان غزه وزارت ورزش وزارت بهداشت و درمان جامعه نیروی انسانی وزارت بهداشت مدرسه تمدن حاجی میرزایی طرح کوچ وزیر آموزش و پرورش وزارت ورزش و وزارت بهداشت آموزش و پرورش حاجی میرزایی طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور