Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:59:56 GMT

آیا جهان از جنایات اسرائیل در غزه آگاه نخواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۸۲۷

آیا جهان از جنایات اسرائیل در غزه آگاه نخواهد شد؟

آیا اسرائیلی ها از حضور خبرنگارانی از حضور خبرگزاری های آمریکایی و فرانسوی و شبکه الجزیره قطر در این ساختمان خبر نداشتند؟ این اولین سوال است که مدیرعامل آسوشیتدپرس در نخستین واکنش به این حمله پاسخ آن را اینگونه داد: "اسرائیل از مقر این دفتر مطلع بوده است". وی این را هم اضافه کرده که "آنها مدتهاست که محل دفتر ما را می دانند و اطلاع دارند که روزنامه نگاران در آنجا در حال کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بنابراین اسرائیلی ها می دانستند که خبرنگاران و عوامل اجرایی این رسانه ها در ساختمان جلا سرگرم چه کاری بودند؛ اطلاع رسانی در باره آنچه در غزه در جریان است! و عملا و عامدانه دست به حمله به نهاد رسانه و قوانین مرتبط با آن زده اند.

اما در این ارتباط سوالاتی وجود دارد که پاسخ های آن کمک بیشتری به فهم آنچه گذشته می کند و از جمله مهمترین سوالات اینکه "هدف از زدن این ساختمان چه بوده؟ و دیگر اینکه چرا نتانیاهو با اینکه می داند این اقدام نقض فاحش قوانین و کنوانسیون های بین المللی است، دست به این کار زده است؟

پاسخ به سوال اول را آقای گری پروت مدیر آسوشیتدپرس در غزه می دهد که این حمله را نگران کننده توصیف کرد و گفت که آنچه امروز اتفاق افتاده است، موجب می شود که جهان کمتر از آنچه در غزه اتفاق می افتد، آگاه شود.

گری پورت سپس این را هم اضافه کرده که "ما از اینکه ارتش اسرائیل ساختمانی را که در آن دفتر AP و سایر سازمان های خبری در غزه مستقر هستند هدف قرار داد و تخریب کرد، وحشت کرده‌ایم."

به این ترتیب، هدف رژیم صهیونیستی از انجام این حمله را بهتر می توان درک کرد؛ آن هم زمانی که افکار عمومی جهان به شدت حساس شده است.

اما سوال دوم؛ با اینکه نتانیاهو می داند چنین اقدامی نوعی خودزنی است، چرا به آن دست زد؟

رژیمی که به قطعنامه های بین المللی بی اعتنا است در جنایت دیگری ساختمان محل استقرار خبرنگاران در غزه را هدف قرار داد

یکی از پاسخ های این سوال را باید به تجربه زیست ۷۳ ساله رژیم نامشروع اسرائیل ارجاع داد؛ رژیمی که تاکنون به دفعات بسیاری زیادی قطعنامه ها، قوانین و کنوانسیون های بین المللی را در ارتباط با حقوق بشر و مسائل آوارگان نقض کرده است.

این رژیم هیچگاه به اولین قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل (۱۹۴) که متضمن حق بازگشت آوارگان به  خانه های خود در سرزمین مادری است، عمل نکرده است تا باری بزرگ یعنی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار آواره در خارج از سرزمین های اشغالی، روی دست جامعه بین المللی بماند.

دلیل دیگری که می توان بر این اقدام ضد بشری صهیونیست ها برشمرد، تلاش این رژیم برای غرق افکارعمومی در بی خبری از رویدادهای جاری در غزه است که می توان آن را کشتار جمعی تلقی کرد. در  یک هفته گذشته تا ظهر امروز یکشنبه ۱۵۳ تن از فلسطینی ها به شهادت رسیده اند و صدها تن دیگر زخمی شده اند و خانه و  کاشانه هزاران نفر ویران شده است.

در این میان دلیل دیگری هم می توان مد نظر قرار داد و اینکه نتانیاهو با فروافتادن در باتلاق غزه ، این بار دچار وحشت و سراسیمگی شده است، چرا که تصور نمی کرد با سد محکم مقاومت فلسطین روبه رو شود.

اگرچه هیمنه اسرائیلی ها قبلا در جنگ ۳۳ روزه غزه در سال ۲۰۰۸ میلادی شکسته شده بود، اما ابعاد جنگ جاری و تغییر معادلات و مختصات صحنه درگیری، نتانیاهو و سران افراط و خشونت طلب اسرائیل را به وحشت انداخته است؛ به گونه ای که به نظر می رسد با سرعت بیشتری به سمت شکست نهایی گام بر می دارند و در نوار غزه با انهدام ساختمان محل استقرار خبرنگاران خودزنی می کند.

با اینحال صهیونیست ها غافل از این هستند که رسانه های آزاد و مستقل جهان و بویژه رسانه های مقاومت امروز برد قابل ملاحظه ای دارند و اجازه نخواهند داد اسرائیلی ها در بی خبری مطلق کار سرکوب و کشتار فلسطینیان را پیش ببرند.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل نوار غزه پرسش از خبر رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل نوار غزه شورای امنیت سازمان ملل اسرائیل نوار غزه پرسش از خبر رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور اسرائیلی ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز معمار ۱۴۰۳ چه روزی است + تاریخ در ایران، زندگینامه شیخ بهایی و فلسفه

روز معماری (Architecture) هر سال مصادف با سوم اردیبهشت و همزمان با بزرگداشت شیخ بهایی است.

به گزارش ایمنا، مِعمار یا آرشیتِکت (Architect) ناظر، برنامه‌ریز، طراح و هماهنگ کننده کلیه مراحل و نقشه‌های معماری و طراحی، نقشه‌های محاسبات سازه‌ای و نقشه‌های تاسیساتی ساخت یک بنا است. منظور از معماری کردن، ارائه خدمات در رابطه با طراحی ساختمان‌ها و فضای داخلی و اطراف ساختمان‌هایی است که انسان‌ها در آن سکونت دارند یا از آنها استفاده می‌کنند. با توجه به اثر گذاری تصمیمات معمار بر امنیت مردم نیاز است که آموزش‌های تخصصی تئوری و عملی را پشت سر بگذراند تا صلاحیت لازم را کسب نماید.

تاریخ روز معماری در ایران

روز معماری در ایران هر سال، مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی است.

تاریخ روز معمار در تقویم شمسی برابر با دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. تاریخ روز معمار در تقویم قمری برابر با ۱۳ شوال ۱۴۴۵ است. تاریخ روز معمار در تقویم میلادی برابر با ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ است.

شیخ بهایی کیست؟

محمد بن عزالدین حسین بن عبدالصمد حارثی عاملی متخلص به بهایی و معروف به شیخ بهایی از عالمان عصر صفویه همه‌چیزدان، حکیم، علامه فقیه، عارف، منجم / ستاره‌شناس، ریاضیدان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند نامدار سده ۱۰ و ۱۱ هجری است که، در حدود ۹۰ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک بر جای مانده‌است. شیخ بهایی در ۱۷ محرم سال ۹۵۳ ق در بعلبک (از شهرهای لبنان) به دنیا آمد. او زمانی که سیزده سال داشت، همراه با پدرش به ایران مهاجرت کرد. هرچند در برخی منابع، سن او را در زمان مهاجرت هفت سال اعلام کرده‌اند. شیخ بهایی در اصفهان از دنیا رفت؛ اما مزار او در شهر مشهد قرار دارد.

تاریخچه روز معماری در ایران

در سال ۱۳۸۳ انجمن مفاخر معماری ایران مراسمی را در روز ۳ اردیبهشت مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی برپا کرد و پیشنهاد کرد تا این روز به نام روز معماری شناخته‌شود. سال ۱۳۸۵ هم‌زمان با درگذشت سید هادی میرمیران در روز ۲۹ فروردین که خود از پیشنهاد دهندگان تعیین روزی به نام روز معمار بود بنا شد تا در روز ۳ اردیبهشت مراسمی برای اعطای جایزه میرمیران برگزار شود. نخستین دوره اعطای این جایزه از سال ۱۳۸۶ برگزار شد. سال ۲۰۰۹ از سوی یونسکو به نام سال بزرگداشت شیخ بهایی نامگذاری شد و از این سال (۱۳۸۸) روز ۳ اردیبهشت به‌طور نیمه رسمی به عنوان روز معماری در ایران پذیرفته‌شده ولی در تقویم رسمی ایران این روز با عنوان روز کارآفرینی درج شده است. در حال حاضر در ایران دو روز معمار متداول بوده، هر ساله در این روز در کنار روز جهانی معماری، مراسم و همایش‌هایی در رابطه با معماری یا بزرگداشت معماران در مجامع فرهنگی و هنری و علمی ایران برگزار می‌شود.

تاریخ روز جهانی معمار روز جهانی معماری در سال ۱۴۰۳ مصادف با دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۳ ربیع الثانی ۱۴۴۶ و نخستین دوشنبه ماه اکتبر برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۴ است. روز معمار جهانی

اتحادیه بین‌المللی معماران از سال ۲۰۰۵ با هدف «یادآوری به جهانیان برای مسئولیت جمعی‌شان برای آینده سکونت بشر» نخستین دوشنبه ماه اکتبر هر سال را به عنوان روز بین‌المللی معماری نام‌گذاری کرد. این روز پیش از این به عنوان روز جهانی اسکان بشر از سال ۱۹۸۶ از سوی سازمان ملل متحد نام‌گذاری شده بود. هر ساله در این روز مراسم‌هایی در رابطه با حق انسان‌ها در رابطه با داشتن مسکن مناسب و نیز همایش‌هایی در رابطه با معماری برگزار می‌شود.

معروف‌ترین معماری‌های جهان

ساختمان‌های چشمگیر بسیاری در جهان وجود دارد که برخی از آنها شناخته شده تر و قابل توجه تر از بقیه هستند.

تاج محل

تاج محل یکی از زیباترین و معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است که جزئیات آن باورنکردنی است. مکان: آگرا، هند

برج ایفل

برج ایفل یک مکان نمادین در پاریس است. مکان: پاریس، فرانسه

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرا در سیدنی یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است که به ویژه به دلیل معماری مدرنش مشهور است. مکان: سیدنی، استرالیا

کولوسئوم

کولوسئوم بدون شک یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است. مکان: رم، ایتالیا

بیگ بن

بیگ بن یکی دیگر از ساختمان‌های نمادین است که اغلب در طیف وسیعی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیده شده است. برج ساعت یکی از چندین ساختمان معروف لندن است و در واقع بخشی از کاخ وست مینستر است. یک واقعیت جالب دیگر در مورد بیگ بن این است که فقط خود ساعت است که بیگ بن نامیده می‌شود. نام اصلی برج ساعت الیزابت تاور است. مکان: لندن، انگلستان

ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است. مکان: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

برج‌های دوقلوی پتروناس

زمانی که برج‌های دوقلوی پتروناس در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد، به بلندترین ساختمان جهان تبدیل شد. مکان: کوالالامپور، مالزی

انگکور وات

انگکور وات سالانه حدود ۲ میلیون بازدید کننده دارد و یکی از معروف‌ترین معابد در جهان است. مکان: انگکور، کامبوج

پارتنون

یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان پارتنون است. از آتن اغلب به عنوان مهد تمدن مدرن یاد می‌شود و پارتنون یکی از معدود بناهایی است که هنوز از دوران یونان باستان پابرجاست. مکان: آتن، یونان

برج خلیفه

برج خلیفه در اواخر سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، اما به سرعت در سراسر جهان به شهرت رسید زیرا امروزه بلندترین ساختمان جهان است. برج بزرگ خلیفه دارای ارتفاع خیره کننده ۸۲۹.۸ متری از سطح دریا است و از اینجا منظره چشمگیری از دبی خواهید دید. مکان: دبی، امارات متحده عربی کد خبر 746085

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • الجزیره: دعوت به خویشتن‌داری مقابل اسرائیل، لفاظی ریاکارانه است
  • مشکل اساسی بشر خودفراموشی است / جنایات غزه ثمره جاهلیت مدرن
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • عملیات وعده صادق دفاع در مقابل تجاوز اسرائیل بود
  • اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد
  • روز معمار ۱۴۰۳ چه روزی است + تاریخ در ایران، زندگینامه شیخ بهایی و فلسفه