Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@22:55:41 GMT

علت‌های ایجاد فشار خون بالا را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۸۴۸

علت‌های ایجاد فشار خون بالا را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وب دا خوزستان، ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز جهانی فشار خون نامگذاری شده است. علت‌های عمده ایجاد فشار خون بالا عبارتد از:

۱ - ارث: در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به فشار خون بالا، احتمال ابتلای سایر افراد خانواده زیاد است.

۲ - سن: با افزایش سن به دلیل احساس بروز فشار خون بالا افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ - چاقی: افرادی که وزن بالاتر از حد طبیعی دارند، شانس بیشتری برای ابتلا به فشارخون بالا دارند.

۴- فعالیت بدنی کم

۵ - مصرف الکل

۶ - مصرف زیاد نمک

۷ – قرص‌های ضد بارداری خوراکی: بانوانی که از قرص ضد بارداری خوراکی استفاده می‌کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارند مخصوصاً اگر همزمان سیگار بکشند.

۸ - جنس: تا سن ۴۵ سالگی، فشار خون بالا در مردان شایع‌تر است. در ۴۵ تا ۵۴ سالگی خطر در دو جنس برابر است. بعد از ۵۴ سالگی خطر ابتلا به فشار خون بالا در زنان بیشتر می‌شود.

۹ - ابتلا به بیماری‌های دیابت، بیماری مزمن کلیه، تیروئید، غدد فوق کلیه یا چربی خون بالا، احتمال بروز فشار خون بالا را بیشتر می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فشار خون سلامت فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • مداح: نباید برای کیانی فشار روانی ایجاد شود
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین