Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، «درخواست برای استخدام کارنامه سبزهای ماده 28»، یکی از پر امضاترین پویش‌های فارس من در طول روزهای اخیر است، این کمپین با هدف تلاش برای استخدام داوطلبانی است که در آزمون استخدامی دستگاه های متمرکز آموزش و پرورش توانسته اند نمره قبولی و حتی بالاتر را اخذ کنند اما با این حال، نتوانسته اند به سیستم آموزشی کشور راه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور خبرگزاری فارس میزگردی با حضور مدیران این پویش برگزار کرد تا با آن‌ها گفت وگویی داشته باشد. متن زیر حاصل این  میزگرد است که با هم آن را می‌خوانیم؛

داوطلبان تنها به خاطر ظرفیت کم در آزمون رد می‌شوند

محمد آزادبخت، داوطلب کارنامه سبز ماده 28:

از چند سال پیش آزمونی به نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد که آموزش وپرورش هم جزء این دستگاه‌ها بود، شرایط این استخدامی مانند بومی گزینی و بسیاری دیگر تغییر می‌کند. اغلب داوطلبان به علت ظرفیت پایین چند سال است در این آزمون رد می‌شوند. بعضی از آن‌ها متاهل و برخی دیگر هم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند، آن‌ها از آزمون پشت آزمون خسته شده‌اند، اما از طرفی هم می‌بینیم آموزش و پرورش نیاز مبرم و شدیدی به نیرو دارد، این را تمام مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند.

 

زن و زندگی را رها کرده ام برای آزمون!

 چرا کسی که کارنامه سبز بوده  باید در شرایط کرونایی چندماه دیگر در جلسه آزمون حضور پیدا کند آن هم با هزاران مشکل؟ من متأهلم و سرپرست خانواده،  چرا باید زندگی را رها کنم و بدون درآمد چند سال بنشینم تا در آزمونی حضور یابم که پایان آن منجر به قبولی یک نفر می شود؟

 خواهش می‌کنم، التماس می‌کنم، شما (آموزش و پرورش) که نیازمند نیرو هستید چرا این ظرفیت استخدامی را برای همین آزمون به عنوان یک تکمیل ظرفیت استفاده نمی‌کنید نه به عنوان یک آزمون مجدد بدون برگزاری آزمون، چرا که تمام مستندات در سازمان سنجش و  آموزش و پرورش محفوظ است.

نامه کارنامه سبزها به مجلس

مدتی است که ما مقابل مجلس دست به تجمعاتی زده‌ایم، کارنامه سبزها به آقای قالیباف، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نیروی انسانی پیام داده‌اند تا موضوع استخدامشان را پیگیری کنند. نمی‌دانم چرا نیرویی که با عشق، هیجان و شوق آمده است که استخدام شود چرا باید پشت درب‌های مجلس با نیروی انتظامی درگیر شود؟

مریم شفیع نیا:

 فارغ التحصیل دکتری هستم، چندین باز آزمون استخدام داده و سه بار دعوت به مصاحبه شده‌ام، اما می‌گویند ضریب قبولی شما یک درصد است. ما یکسال در خانه به خاطر یک درصد و تک ظرفیتی درس می‌خوانیم بعد از آن، به مصاحبه دعوت می‌شویم آن هم به خاطر آن یک درصد ما را رد می‌کنند!

یکی از ایراداتی که وجود دارد همین مسأله تک انتخابی بودن در منطقه است،  ما یک فرصت داریم و یک منطقه بیشتر را نمی‌توانیم انتخاب کنیم، باید انتخاب‌های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم قبول شویم نه آن‌که برویم یکسال دیگر درس بخوانیم همین مسأله و مشکل دوباره پیش بیاید...واقعا وقتمان تلف می شود، روحمان آزار می‌بیند  و می‌بینم به خاطر یک یا دو رصد هم باید رد شویم،‌ این ناعدالتی است.

ما کارنامه‌سبزی هستیم و باید در ذخیره‌ بمانیم

سمیه موسوی:

 من ایراداتی دارم به آموزش و پرورش، این‌که قانونی که گذاشته را اجرا نمی‌کند، طبق قانون ما کارنامه‌سبزی هستیم و باید در ذخیره‌ها بمانیم، اگر آن شهرهایی که ما انتخاب کرده ایم و نیرو بخواهند نباید آزمون استخدامی برگزار شود و ما را استخدام کنند اما در عمل این اقدام صورت نمی‌گیرد و باعث می‌شود من  و بسیاری دوستان مانند خانم شفیع نیا در آزمونی که سال گذشته از آن عبور کرده ایم دوباره شرکت کنیم.

با هزار مکافات پول کتاب‌هایمان را تهیه می‌کنیم

می‌خواهم قانونی که خودشان گذاشته اند را روایت کنم، آن هم ذخیره ۲ سال ما، نه آن‌که دوباره از ما آزمون بگیرند و از بچه و زندگی خود بگذریم و با هزار مکافات پول کتاب بدهیم و باز هم همین آش و همان کاسه...

یک دوقلو دارم که با تمام سختی مادر بودن در آزمون استخدامی شرکت کردم، چرا؟ همسرم کارگر است و درآمدمان کفاف زندگیمان را نمی‌دهد، آن هم با ماهی سه یا چهار میلیون در این تهران، آن هم اجاره نشین.

در کنکور رتبه‌ام سه رقمی بود، واقعا دهه شصتی نسل سوخته بودیم، آن موقع هیچ پذیرشی برای تربیت معلم وجود نداشت، رتبه سه رقمی کنکور را به دست آودریم و نشستم در خانه حالا با هزار مکافات من بچه ام را میخواباندم و از ۱۰ شب تا صبح درس می خواندم، بالاخره بدون اینکه سهمیه بومی داشته باشم باز خودم را رساندم، حالا من حداقل درخواستم این است که به عنوان قانونی که خودشان گذاشته‌اند نگه دارند یا برای سال دیگر استخدام مان کنند.

 آزادبخت:

یک موضوعی که این روزها خیلی روی آن بحث می‌شود، موضوع کارنامه سبزهاست. همه جا صدایش پیچیده و من به نمایندگی از بسیاری از داوطلبان اینجا حضور پیدا کردم که صدای اعتراض بچه‌ها را به گوش مسئولان برسانم.

متأسفانه ما هر ساله به هر دلیلی باید بیاییم در آزمون استخدامی با کلی مشکلات اقتصادی و مانعی که جلو راه هم ما هست باید آزمون را بدهیم، روزی ۱۲ و ۱۳ ساعت درس بخوانیم، آزمونی که در واقع منابعی ندارد، ما می‌گوییم کنکور یکی از سخت ترین آزمون هاست، کنکور منابع مشخص دارد.

یکی از داوطلبان در راه همین آزمون‌ها از دنیا رفت

قانون قوانین استخدامی را مطالعه کرده ام، ماده ۱۰ آن می‌گوید هر فرد داوطلبی می‌تواند سه شهر را در آزمون انتخاب کند اما این قانون برای ما اجرا نشد و ما امسال در شرایط کرونایی آزمون را دادیم. ما در راه آزمون تلفات هم می‌دهیم، آقای سجاد منصوری یکی از داوطلبانی بود که امسال در آزمون قبول شد اما زمان مراجعه برای مصاحبه به تهران، در بین راه تصادف کرد و یک هفته پس از آن، در کما جان باخت.

ما به دلیل تصمیمات غلط آقایان، چند وقتی است که مقابل مجلس تجمع می‌کنیم از سراسر کشور، داوطلبان حضور پیدا می‌کنند تا حقشان را به دست آورند.

آموزش و پرورش می‌گوید ۴۰هزار نیرو امسال بازنشسته می‌شود، از طرفی هم با کمبود نیرو مواجه هستند، این سازمان برای جبران کمبود نیرو نمی‌تواند نیروهای بازنشسته را راهی خانه کند و از طرفی هم ما را استخدام نمی کند! ما که آزمون اصلح داده‌ایم و نمره کتبی و حد نصاب را رسانده‌ایم، چرا ما را نمی‌توانند پذیرش کنند؟

مجبوریم راهی شهر تهران شویم

هرساله ما باید شهرستان‌های تهران را برای محل خدمت انتخاب کنیم، باید از خانواده و شهرستان و زندگی کودکی خود بگذریم و سختی را با جان و دل بخریم، این یک اجبار است که به خاطر تصمیم‌های غلطی که عده‌ای می‌گیرند و شهرهای محل زندگی ما ظرفیت ندارد.

یکی از شرایط آزمون امسال بومی گزینی است، این یک مشکل است برای ما، سال گذشته این گونه نبود و با این حال این مشکل توانسته برای ما درسرساز باشد. این یک تصمیم یکباره‌ای بود که گرفته شد و حالا اولویت با بومی است و باید ۱۰ سال در آنجا سکونت داشته باشی. این حقوق دو میلیون و هشتصدهزار تومان برای ما رقمی است آن هم با این گرانی‌های امروز، من بیرون کار می‌کنم با ماهی ۵ میلیون تومان، اما به معلمی علاقه دارم و می‌خواهم ثمره زحمات و تلاش‌هایم را ببینم.

با معاون وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای داشتیم و از علت عدم جذب کارنامه سبزی‌ها سوال کردم، گفتم چه دلیلی دارد که می‌خواهند سی هزار نفر دیگر وارد آموزش و پرورش بشنوند، در حالی که تکلیف ما هنوز معلوم نیست؟

خانم شفیع نیا:

 بهار و بهمن ماه در برف و کولاک در گردنه‌های سخت غرب کشور، من و همسرم  در برف ماندیم، شب را در ماشین خوابیدیم آن هم در آن سرما، اما در این شرایط آزمون دادیم. چرا باید این شرایط را تحمل کنم و بیاییم در آزمون رد شویم؟ این پروسه چندسالی است که تکرار می شود و واقعا دیگر خسته شدیم... دیگر آنقدر در این آزمون رد شدیم که خجالت می‌کشم!

سعی کرده ام در کنار همسرم با همکاری جهاد کشاورزی مجوز طرح کشت گیاهان دارویی را بگیرم، ما امروز گیاهان دارویی را کشت می‌کنیم  و این یک کارآفرینی است.کشاورزی را به خاطر سرگرمی انجام می‌دهم چرا که درآمد آنچنانی ندارد.

 ۳۷ سال عمرم را در رشته ادبیات گذاشتم، درس خوندم، جایگاه من کشاورزی نیست باید در جایگاه خودم قرار گیرم علاقه‌ای که دارم باید بروم آنجا کار کنم که عمرم را صرف کرده ام. باید در جایگاه خودم قرار گیرم نه اینکه بروم کشاورزی، دستان مرا ببینید آیا این جایگاه من است، من ناراحتم از آنکه امروز مرا با مدارک بالای فوق  لیسانس و دکتری استخدام نمی‌کنند.

 سونامی معلمان بازنشسته در راه است، جوانان چرا استخدام نمی‌شوند؟

 امرایی:

ما خسته شدیم از آزمون پشت آزمون، ما خسته شدیم، ما متاهلیم، بچه داریم، از شهرهای دور آمده ایم تا درس بخوانیم و آن هم با هزینه‌های آنچنانی و با معدل‌های بالا. چرا به خاطر تکمیل ظرفیت ما را باید رد کنید؟ ما دیگر نمی‌توانیم در آزمون شرکت کنیم.

پدرم فرهنگی است و بازنشسته، می‌گوید ۸۰ درصد از معلمان و فرهنگیان منطقه خود را می شناسم که در سال ۹۸ بازنشسته شده اند اما آنها را نگه می دارند. این سونامی بازنشتگی نگران کننده است و باید پرسید چرا از نیروهای جوان استفاده نمی‌کنید؟

شفیع نیا:

 شما که نمی خواهید در این اوضاع خطرناک ما را استخدام کنید ما را نکشانید برای  آزمون، همان اول بگویید نه  آن‌که با ۲ درصد ما را  مردود کنید.

گویا آموزش و پرورش نمی‌خواهد سیستم آموزشی را تقویت کند

 آزادبخت:

چرا نمی‌خواهید سیستم آموزشی را  تقویت کنید، خانم شفیع نیا دکترای ادبیات دارد چرا نمی‌خواهید ایشان قبول شود، شماهایی که نیروی معلم کم دارید و بازنشسته‌ها درحال افزایش هستند، چرا نیروی جوان را استخدام نمی‌کنید؟

آقای امرایی:

 امروز جلوی مجلس شعارهایی که بچه ها می دادند را تکرار می‌کنم، «یک نیروی بازنشسته به جای ما نشسته»، دیگری می‌گفت: «در به روی ما بسته شد بازنشسته خسته شد». باید بگویم نهضتی بیاید استخدام شوند، سرباز‌معلم بیاید با ما آزمون بدهند، با ما رقابت کنند آن هم یک رقابت سالم. بیایید به خاطر خطری که ما را تهدید می‌کند خطرکرونا، ما را یاری کنید.

بسم الله، اگر بخواهید به مملکت کمک کنید، اگر بخواهید اشتغال زایی شود، بچه ها خوب تربیت شوند، اگر بخواهید جوان گرا باشید بسم الله، این گوی و این میدان، کارنامه ما دست شماست اگر لیاقت علمی داریم ما را استخدام کنید.

میزگرد از: مهدی امیری پور

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارنامه سبز فارس من آزمون استخدامی آزمون استخدام آموزش و پرورش ما را استخدام آزمون رد برای ما خسته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور

۱۱ مرحله ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در مرحله اول ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه ۱۴۰۲، داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی را از سایت وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

در مرحله دوم دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام باید از روی سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور صورت بگیرد و داوطلبان موظف هستند شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را بطور کامل مطالعه کنند.

در مرحله سوم داوطلبان باید سریال ثبت نام را به تعداد گروه آزمایشی و گروه علاقه‌مندی (هنر و زبان‌های خارجی) را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند و هزینه خرید آن را پرداخت کنند. در مرحله چهارم داوطلبان باید با ورود به سایت سنجش آموزش کشور و سامانه آزمون سراسری ۱۴۰۳ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در واقع داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری با استفاده از کد ملی و رمز دریافتی از طریق پیامک سازمان سنجش می‌توانند ثبت نام خود را در نوبت دوم نیز انجام بدهند و در مرحله بعد داوطلبان باید صفحه عضویت در سامانه آزمون سراسری ۱۴۰۳ را تکمیل کنند و متقاضیان جدید نیز در این صفحه وارد و به ثبت نام خود اقدام نمایند.

بارگذاری عکس جدید متقاضیان با فرمت مشخص در صفحه تصویر کاربر مرحله پنجم ثبت نام است که متقاضیان جدید باید برای شرکت در این آزمون نسبت به بارگذاری این عکس اقدام نمایند. در مرحله ششم ثبت نام بندهای مربوط به اطلاعات هویتی متقاضیان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ باید تکمیل شود.

همچنین وارد کردن اطلاعات مربوط به نوع نظام آموزش تحصیلی داوطلب همراه با کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی دریافت شده از درگاه وزارت آموزش و پرورش ضروری است و در گام هفتم ثبت نام درج کد سابقه تحصیلی دیپلم و کد سابقه تحصیلی پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی الزامی عنوان شده است. همچنین عنوان مدرک تحصیلی، کد دانش آموزی و معدل کل باید از سوی داوطلب درج شود.

انتخاب گروه آزمایشی اصلی از سوی داوطلب در صفحه مربوط به اطلاعات آزمون از دیگر مرحله ثبت نام در کنکور است که داوطلب باید گروه آزمایشی مورد علاقه خود را انتخاب کند و عدم امکان تغییر گروه آزمایشی اصلی و گروه علاقمندی برای همه داوطلبان پس از پایان زمان ثبت نام ذکر شده است.

در مرحله نهم ثبت نام نوع سهمیه‌ها مشخص شده است و در صورت انتخاب سهمیه غیر از سهمیه مناطق داشتن مدرک مورد نیاز و کدهای دریافتی از ارگان‌های مربوطه ضروری است. همچنین اطلاعات مورد نیاز برای متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران غیر از سهمیه مناطق باید تکمیل شود.

در مرحله دهم ثبت نام داوطلبان کنکور باید در خصوص عدم معلولیت یا معلولیت و نوع آن اطلاعات خود را در صفحه اطلاعات تکمیلی مشخص کنند و در نهایت داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مرحله پایانی و یازدهم لازم است ثبت نام باید خلاصه پرونده ثبت نام را مشاهده کرده و در صورت صحیح بودن این اطلاعات را تایید کنند.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از سه شنبه هفتم فروردین ماه منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ /کدام وزارتخانه بیشترین استخدام را دارد؟
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ | بیشترین استخدام‌ها در این ۲ وزارتخانه خواهد بود
  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • مهاجم جوان پرسپولیس مخالف استخدام خارجی!
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان