Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی در دستور کار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته جاری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ( 26 تا 29 اردیبهشت ماه ) نشست هفتگی خود را برگزار می کنند و بر این اساس لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه در امنیت ملی و سیاست خارجی، طرح/لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در امنیت ملی و سیاست خارجی 26 اردیبهشت از سوی اعضای این کمیسیون بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت لایحه جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه‌ و عواید سرمایه‌ای در امنیت ملی و سیاست خارجی، طرح/لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه (۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ (۱۳۶۰)  و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی در امنیت ملی و سیاست خارجی از دیگر دستورکارهای نشست 26 اردیبهشت اعضای این کمیسون است.

 

همچنین اعضای کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه 26 اردیبهشت به بررسی   لایحه تصویب مقاوله نامه مشاوره سه‌جانبه (استانداردهای بین‌المللی کار) ۱۹۷۶ (۱۳۵۵) " در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه تصویب مقاوله نامه حداقل سن ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ (۱۳۲۶) " در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه موفقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان در امنیت ملی و سیاست خارجی، لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق در امنیت ملی و سیاست خارجی و جمع بندی نهایی طرح ها و لوایح ارجاعی می پردازند.

 

این گزارش می افزاید: اعضای این کمیسیون برای دوشنبه 27 اردیبهشت مروری بر آخرین اخبار و تحولات  و بررسی نهایی و جمع بندی طرح ها و لوایح مطروحه در کمیته روابط خارجی و بررسی طرح/لایحه طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی در امنیت ملی و سیاست خارجی ، طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به کشور ایران، طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی، طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی و بررسی نهایی و جمع بندی طرحها و لوایح مطروحه  را در دستورکار دارند و در کنار آن طرح/لایحه اصلاح قانون بسیج سازندگی در امنیت ملی و سیاست خارجی، طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی و جمع بندی نهایی طرح های مطروحه را مورد بررسی قرار می دهند.

 

28 اردیبهشت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مروری بر آخرین اخبار و تحولات و بررسی نهایی و جمع بندی طرح ها و لوایح مطروحه را در دستور کار دارند و برای انتهای هفته (29 اردیبهشت) نیز نشست هیات رییسه کمیسیون و رؤسای کمیته ها را در برنامه کاری خود دارند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امنیت ملی و سیاست خارجی طرح ممنوعیت مقاوله نامه جمع بندی طرح لایحه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است

‌وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای صربستانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیر عبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان درخصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقای همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ما است.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس تلفنی، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت: جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان همچنین بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

کد خبر 746763

دیگر خبرها

  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست