Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:02:26 GMT

اهدای خون بیش از ۹۲۰۰ اصفهانی در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۹۴۹

اهدای خون بیش از ۹۲۰۰ اصفهانی در ماه رمضان

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: در فروردین ماه امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کروند و از این تعداد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شد و در ماه رمضان نیز بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در فروردین ماه، اظهار کرد: در فروردین ماه امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند و از این تعداد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه ذخیره بانک خون حدود شش روز و در حد مطلوب است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان مطلوب است و مشکل خاصی نداریم، با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد، همواره نیاز به خون داریم و از اهداکنندگان درخواست می‌کنیم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه و خون خود را برای کمک به افراد نیازمند به خون اهدا کنند و زندگی آن‌ها را نجات دهند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی و پلاسمای کوویدی، نیاز دارند، بنابراین لازم است، افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از یک ماه از بهبود آن‌ها گذشته به مرکز جامع انتقال خون خواجو برای اهدای پلاسمای کوویدی مراجعه کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه ۶۱ درصد از اهداکنندگان خون در استان اهداکنندگان مستمر هستند، افزود: اهداکنندگان مستمر حداقل در سال دو بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، با توجه به اینکه ۹۷ درصد اهداکنندگان خون مردان و سه درصد زنان هستند، از بانوان درخواست می‌کنیم مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

کد خبر 493856

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون سازمان انتقال خون مرکز انتقال خون اهدای خون و پلاسما اهداي خون بانك خون دعوت به اهدا خون کرونا و اهدای خون پلاسمای کوویدی اهدای پلاسمای کوویدی اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا اهدای خون در ماه رمضان شرایط اهدای خون آمار اهدای خون در ایران روند اهدای خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نفر موفق به اهدای خون انتقال خون استان هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر علیرضا خسروپناه گفت: بر حسب نیاز‌های درمانی شهرستان دزفول، پنج پزشک فوق تخصص در رشته‌های ریه کودکان، جراحی پلاستیک و ترمیمی، قلب کودکان، روماتولوژی بزرگسالان و گوارش کودکان، کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از رشته‌های یاد شده، سه رشته برای نخستین بار است که در شهرستان دزفول فعال شده، افزود: پیش از این در شهرستان دزفول، پزشکان فوق تخصص ریه، قلب و گوارش ویژه کودکان نداشته ایم و این رشته‌ها برای نخستین بار است که به شهرستان دزفول تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: پزشکان فوق تخصص جدید حاضر شده در دزفول را نعمتی برای شمال استان خوزستان دانست و یادآور شد: شهروندان دزفول و شمال استان خوزستان تا پیش از این برای مراجعه به پزشکان فوق تخصص، مجبور بودند به مرکز استان و یا شهر‌های بزرگی مثل تهران شیراز و اصفهان مراجعه کنند.

دکتر خسروپناه ضمن اشاره به تعرفه‌های دولتی ویزیت این پزشکان فوق تخصص و استقرار در کلینیک ویژه یازهرا (س) دزفول خاطرنشان کرد: بیماران برای اخذ نوبت می‌توانند طی روز‌های آینده بصورت اینترنتی به آدرس nobat.dums.ac.ir مراجعه و نوبت خود را ثبت نمایند.

دیگر خبرها

  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • استقبال نه‌چندان خوب هواداران اصفهانی از بازی سپاهان و ذوب‌آهن +فیلم
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد