Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:از دیروز تا امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۱۵ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر محمد فتحی اظهار کرد: مجموع کل  موارد بستری شامل ( قطعی ، محتمل و مشکوک ) ، از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۴۲ هزار و ۳۱۹  نفر  می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۹۰۲ نفر شامل موارد ( قطعی ، محتمل و مشکوک )، در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد ، ابتلای  ۴۸۵  نفر به بیماری  کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

این مسئول افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۳۸۴۹ نفر رسیده است.

دکتر فتحی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۷ هزار و ۵۵۵ نفر از مراکزدرمانی ترخیص شده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز کرونا کرونا ویروس کووید آمار ابتلا به کرونا آمار فوتی های کرونایی آمار مرگ و میر کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می‌دهند التهاب شدیدی که کووید در سایر اندام‌ها مانند ریه‌ها ایجاد می‌کند، به نظر می‌رسد به طور غیرمستقیم باعث آسیب قلبی مرتبط با عفونت می‌شود.

دکتر «ماتایس نهرندورف»، نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «پس از عفونت کووید، سیستم ایمنی می‌تواند با ایجاد التهاب جدی در سراسر بدن به سایر اندام‌ها آسیب وارد کند و این علاوه بر آسیبی است که خود ویروس مستقیماً به بافت ریه وارد کرده است».

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافت قلب گرفته شده از ۲۱ بیمار را که به دلیل نارسایی ریوی مرتبط با کووید جان باختند، تجزیه و تحلیل کردند. این نمونه‌ها با نمونه‌های ۳۳ بیمار که به دلایل غیرمرتبط با کووید جان خود را از دست دادند، مقایسه شد.

تیم تحقیق به طور خاص بر روی سلول‌های ایمنی به نام ماکروفاژهای قلبی تمرکز کردند. این سلول‌ها به طور معمول با حفظ متابولیسم و پاکسازی باکتری‌های مضر به سالم نگه داشتن بافت قلب کمک می‌کنند، اما می‌توانند در پاسخ به حمله قلبی یا نارسایی قلبی باعث التهاب مضر شوند.

محققان دریافتند که عفونت کووید، تعداد کل ماکروفاژهای قلبی را در بافت قلب انسان افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که از روال عادی خود خارج شده و التهابی شوند.

نهرندورف گفت: «این التهاب می‌تواند قلب را ضعیف کند.»

مطالعه روی موش آنچه را که محققان در نمونه‌های بافت انسانی یافتند تأیید کرد. به گفته محققان، موش‌های آلوده به کووید، پاسخ‌های ایمنی به اندازه‌ای قوی داشتند که باعث تغییر همان ماکروفاژ قلب از مفید به مضر شود.

نهرندورف گفت: «این یافته‌ها را می‌توان به‌طور کلی‌تر نیز به کار برد، زیرا نتایج ما نشان می‌دهد که هر عفونت شدید می‌تواند امواج شوک را در کل بدن ارسال کند.»

تیم تحقیق همچنین دریافتند که مسدود کردن پاسخ ایمنی در موش‌ها با درمان آنتی بادی، جریان ماکروفاژهای التهابی قلبی را متوقف کرده و از آسیب قلبی جلوگیری می‌کند.

به گفته محققان: «سرکوب التهاب از طریق درمان‌ها ممکن است در به حداقل رساندن این عوارض مؤثر باشد».

نهرندورف گفت، با این حال، اقدامات پیشگیرانه برای کمک به بیماران مبتلا به کووید برای جلوگیری از آسیب قلبی باید روی انسان آزمایش شود.

کد خبر 6062489

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • جدیدترین آمار تصادفات نوروزی؛ تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند