Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@12:23:42 GMT

توصیه های بهداشتی به دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۰۶۰

توصیه های بهداشتی به دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم

جعفری گفت: دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم از منزل ماسک به همراه داشته باشند و در طول مدت امتحان از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به محض اینکه کمی بی احتیاطی نسبت به کرونا داشته باشیم شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا خواهیم بود و براین اساس در طول یک سال گذشته چندین موج کرونا را تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: اگر ضوابط برگزاری آزمون توسط مدرسه، دانش آموز و اولیای دانش آموزان رعایت شود خطر ابتلا به کرونا در این مدارس به مراتب از مهمانی رفتند و یا به بازار رفتن بهتر است.

 

جعفری بیان کرد: در محل برگزاری آزمون صندلی ها حداقل 180 سانتی متر با هم فاصله دارد و دانش آموزان باید حتما از زمان خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و در محله مدرسه و یا آزمون ازدحام نداشته باشند.

 

وی بیان کرد: توصیه ما به والدین دانش آموزان این است که پشت درب مدرسه ازدحام نداشته باشند و والدین نیز باید بدانند فرزندانشان در چه شرایط از نظر سلامتی قرار دارند و مدارس نیز تمهیداتی بیاندیشند که دانش آموزانی که دارای علامت هستند در یک اتاق و مکان مجزا آزمون دهند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: مدت زمان برگزاری آزمون نهایی امتحانات پایه نهم و دوازدهم حداکثر دو ساعت در نظر گرفته شده است و دانش آموزان پس از آزمون نباید در مدرسه ازدحام ایجاد کنند و در طول آزمون هم از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: توصیه بهداشتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان آزمون پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه