Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@13:42:15 GMT

زمان بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای ۷۵ ساله‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۱۲۵

زمان بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای ۷۵ ساله‌ها

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت توضیحاتی درباره نحوه فراخوان واکسیناسیون برای سالمندان ۷۵ سال به بالا توضیح داد و گفت: تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می‌شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جعفرصادق تبریزی، ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان ۷۵ سال به بالا از دیروز، درباره نحوه ثبت نام سالمندان در سامانه salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir گفت: تنها کافی است سالمندان وارد به سامانه شده و کد ملی و شماره تماس خود را ثبت کنند. شماره تلفن اعلام شده باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم با آن تماس برقرار کنیم (تلفن یا پیامک) و الزاما نیازی نیست خط تلفن به نام خود سالمند باشد.

وی درخصوص زمان بروز رسانی سامانه برای ثبت نام افراد ۷۵ سال به بالا، تصریح کرد: پس از اینکه پیامک برای کسانی که لیست آن‌ها را داریم ارسال شد و برای واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه برای ثبت نام مابقی کسانی که در لیست نبودند آغاز می‌شود. یعنی فعلا تنها افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند ثبت نام کنند و احتمالا از آخر این هفته ۷۵ سال به بالا هم بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

تبریزی ادامه داد: تا دیشب ۶۷ هزارنفر از طریق سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کردند که تزریق واکسن برای حدود ۲۷ هزار نفر از آن‌ها انجام شد، حدود ۱۴۹۰۰ نفر نوبت دهی شدند و پیامک برایشان ارسال شده است. بالای ۵۰ درصد (۳۴ هزار نفر) کسانی که در سامانه ثبت نام کردند از تهران بزرگ هستند. جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال کشور حدود یک میلیون و ۱۶۰ نفر است و از این تعداد تا دیروز حدود ۷۵۰ هزار نفر یا ۶۵ درصد واجدین شرایط را واکسینه کردیم که درصد و پوشش خوبی است و امیدواریم این میزان پوشش به بالاتر از ۷۰ یا ۷۵ درصد برسد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا از دیروز، اظهار کرد: جمعیت این گروه سنی (۷۵ تا ۷۹ سال) در کشور حدودا ۹۳۰ هزار نفر هستند و امروز صبح اول وقت آمار را بررسی کردم و حدود ۱۳۰ هزارنفر فرد ۷۵ سال به بالا واکسن دریافت کردند. ان شاءلله تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک واکسینه می‌شوند و احتمالا آخر هفته برای جامانده‌ها سامانه بازگشایی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مراکز ما محدودیت تعداد تزریق روزانه ندارند؛ البته، چون هنوز واکسن به تعداد کافی به دستمان نرسیده بود مقداری با احتیاط حرکت می‌کردیم، ولی امروز صبح حدود یک میلیون واکسن و امشب هم ۱.۵ واکسن دریافت می‌کنیم و به این طریق واکسیناسیون را انجام می‌دهیم. مجددا چهارشنبه این هفته و هفته آینده هم حدود ۲ میلیون واکسن به دستمان می‌رسد که گروه‌های سنی بعد را هم پوشش می‌دهد.

وی در خاتمه افزود: تاکنون سامانه salamat.gov.ir هیچ مشکلی نداشته است و به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت سامانه ثبت نام ۷۵ سال به بالا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.
دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.
زمانبندی سامانه انتقال دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
شنبه ۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم
شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو
یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء
دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو
چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد انجام م می‌شود.
سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.
همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.
در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

دیگر خبرها

  • گل‌ها احتمالا باستانی‌تر از دایناسورها هستند؛ اما زمان دقیق تکاملشان معلوم نیست
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان