Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در تاریخ پنجم ماه مه، یک تسلا مدل 3 در یک بزرگراه در فونتانا با یک دستگاه کامیون واژگون‌شده تصادف کرد که بر اثر آن، راننده تسلا کشته شد و راننده کامیون و یک موتورسوار که برای کمک به راننده کامیون توقف کرده بود، زخمی شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پلیس، نوشت که تحقیقات مقدماتی مشخص کرده که دستیار راننده تسلا یا همان سیستم رانندگی خودکار پیش از تصادف فعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال پلیس با تصحیح بیانیه قبلی، تصریح کرده: «هنوز تصمیم نهایی در مورد حالت رانندگی تسلا گرفته نشده است.»

از سوی دیگر دو فیلم از رانندگی مردی که در حال رانندگی تسلاست و دستانش روی فرمان خودرو  قرار ندارد در حساب ادعایی تیک‌تاک استیون هندریکسون 35 ساله منتشر شده است.

در یکی از فیلم‌ها او می‌گوید: «من بدون تسلای کاملا خودران، پس از یک روز طولانی و خسته از کار، چه کنم؟» در یک ویدیو دیگر نیز او گفته است: «بعد از کار از لس‌آنجلس به خانه برگشتم، خدا را شکر، خودران است. بهترین اتومبیل تاریخ!»

تسلا به‌عنوان دستیار راننده، از ویژگی‌های «رانندگی خودکار» یا «رانندگی خودران» نام برده است که به گفته کارشناسان می‌تواند باعث گمراهی مصرف‌کنندگان شود و آنها باور کنند که این خودرو می‌تواند به تنهایی رانندگی کند. تسلا در وب‌سایت خود نوشته است، ویژگی رانندگی خودکار، این اتومبیل را مستقل نمی‌کند. هندریکسون در حساب فیسبوک خود هنگام رانندگی با سیستم اتوپایلوت (رانندگی خودکار) در حال فیلمبرداری بود و می‌گفت: «نگران نباشید. روی  اتوپایلوت هستم.»

بیشتر بخوانید:

جنجال بر سر تصادف مرگبار تسلا | پلیس ادعای ایلان ماسک را بررسی می‌کند

«اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها» در حال تحقیق در مورد بیش از 12 تصادف تسلا از جمله تصادف فونتانا و یک خودروی دیگر در تگزاس در ماه گذشته است که منجر به کشته شدن دو نفر شد.

از سال 2016 دست‌کم 3 وسیله نقلیه تسلا که با سیستم رانندگی خودکار کار می‌کردند، تصادف‌های مهلکی داشته‌اند.

کد خبر 601394 برچسب‌ها خودرو - جهانی ایلان ماسک شرکت‌ خودروسازی تسلا خودرو مدرن، لوکس و هوشمند تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی ایلان ماسک شرکت خودروسازی تسلا تصادف رانندگی خودکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم

یک راننده نیسان که با تریلی در مسیر زنجان تصادف کرده و به طور معجزه آسایی دچار هیچ آسیبی نشده بود، سوژه خبرنگار صدا و سیما شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم
  • تصادف در محور روستایی بوکان ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • ایلان ماسک: سیستم کمک‌راننده تسلا احتمالاً به‌ زودی وارد چین می‌شود