Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه پولتیکو گزارش کرد، شرکت فیسبوک در پی بالا گرفتن درگیری در منطقه، در حال تعامل با مقامهای اسرائیلی و هم مقامهای فلسطینی بر سر اشاعه گفتمان نفرت و تحریکات به ارتکاب خشونت در این شبکه اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه پولتیکو، نیک کلگ و جوئل کاپلان، لابی‌گرهای ارشد فیسبوک به همراه چند مقام اجرایی ارشد شبکه تیک تاک از طریق پیام‌رسان زوم پنجشنبه با بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل با هدف بحث بر سر ترویج اطلاعات غلط و تهدیدات به ارتکاب خشونت در شبکه‌های اجتماعی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق اعلام شرکت فیسبوک، کلگ و کاپلان برنامه دیدار با مقامهای تشکیلات خودگردان فلسطین طی چند روز آینده را دارند.

با تشدید حملات نیروهای اسرائیلی به نوار غزه و افزایش شمار کشته‌ها، فیسبوک خودش را در مرکز یک نزاع خشونت‌باری که به سمت یک جنگ تمام عیار می‌رود، یافته است. شایعاتی در فضای مجازی به ویژه از طریق پیامرسان واتس‌اپ متعلق به فیسبوک به سرعت در حال پخش است که شامل یک سری هشدارهای غلط از جمله درخصوص برنامه ریزی فلسطینی‌ها برای حمله به شهروندان اسرائیلی و همینطور تدارک سربازان اسرائیلی برای حمله به نوار غزه است.

اندی استون، سخنگوی فیسبوک اظهار کرد: ما در پاسخ به خشونتها در تلاشیم اطمینان حاصل کنیم خدمات ما مکانی امن را برای جامعه ما فراهم می‌کنند. ما به حذف محتواهای ناقض استانداردهای خودمان که اجازه به گفتمان نفرت یا تحریک به خشونت نمی‌دهند ادامه داده و فعالانه به اشاعه و تشریح گفتگو بر سر این سیاستها خطاب به سیاستگذاران خواهیم پرداخت.

در نشست مقامهای فیسبوک با بنی گانتس همچنین جوردانا کاتلر، یک مشاور سابق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مدیر سیاست عمومی حوزه اسرائیل و آوارگان یهودی در این شرکت و همچنین از کارمندان سابق حزب لیکود حضور داشت. این شرکت تایید کرد که قصد دارد همچنین مدیر سیاست عمومی حوزه خاورمیانه و شمال آفریقای خود را به نشست اینترنتی با مقامهای تشکیلات خودگردان فلسطین اعزام کند.

فیسبوک در آمریکا از بابت فراهم کردن زمینه اشاعه اطلاعات غلط و تهدید به خشونت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ این شرکت چندی پیش حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از بابت ابراز حمایتش از حمله اغتشاشگران در ششم ژانویه گذشته به کنگره آمریکا معلق ساخت. حساب کاربری او همچنان که فیسبوک به بررسی تصمیم اخیر کمیته نظارتی خود می‌پردازد معلق مانده است. این شرکت با فشارهای مشابهی همچنین از سوی مقامهای اسرائیلی و فلسطینی همچنان که دو طرف صحبت از دروغ پراکنی و دامن زدن به بیگانه ستیزی از سوی طرف مقابل در این شبکه اجتماعی کرده‌اند، مواجه شده است.

فیسبوک در روزهای اخیر از بابت موارد متعدد حذف پستهای فعالان و شهروندان فلسطینی از جمله حذف محتواها درباره مسجدالاقصی خشم بسیاری را برانگیخته است.

مقامهای اجرایی تیک تاک نیز در نشست با گانتس شرکت کردند و یک سخنگوی این شرکت گفت، که این پیامرسان محتواهای مرتبط با منطقه که ناقض سیاستهای آن علیه خشونت، گفتمان نفرت و رفتار مبتنی بر نفرت بوده‌اند را حذف کرده است.

کیتی راسبارو، سخنگوی توئیتر نیز اظهار کرد، این شرکت نسبت به حذف پستهای ناقض قوانینش علیه محتواهای مبتنی بر نفرت "هوشیار" است. توئیتر در نشست با گانتس شرکت نداشت. یوتیوب متعلق به گوگل نیز به پرسش درباره اینکه آیا برنامه شرکت در نشست با مقامهای رژیم صهیونیستی یا فلسطینی را داشته، پاسخ نداد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين فيس بوك بنی گانتز فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما بخش تصویری میدل ایست آی در مصاحبه‌ای اعلام کرد وزارت بهداشت غزه می‌گوید اسرائیل، اعضای بدن فلسطینی‌های کشته شده را به سرقت می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اشرف القدره، این اولین بار نیست که ما مطلع می‌شویم اشغالگران اسرائیلی اعضای بدن شهدای (فلسطینی) را جدا می‌سازند و به سرقت می‌برند. آن‌ها این اعضا را به جای دیگری منتقل می‌کنند و سپس اجساد را به نوار غزه می‌آورند و به ساکنان آنجا تحویل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره که اسرائیلی‌ها با اعضا بدن این شهدا چه می‌کنند؟ گفت: اشغالگران اسرائیلی به هر منطقه و مکانی که وارد می‌شوند دست به کشتار و قتل العام جمعی می‌زنند و سپس این اجساد را به منطقه‌ای نامعلوم در اسرائیل می‌برند و اعضای این اجساد را می‌دزدند؛ و همچنین تحقیقاتی مرتبط با آزمایش‌هایی در خصوص دی. ان. آ؛ و امثال آن انجام می‌دهند. سپس آن‌ها این اجساد را به نوار غزه باز می‌گردانند. اما آن‌ها متاسفانه این اجساد را به صورت متلاشی شده و یا با اعضای به سرقت رفته باز می‌گردانند.

القدره افزود: ممکن است اعضای به سرقت برده شده توسط رژیم اشغالگر فلسطین در تحقیقات علمی و کار‌های دیگری مورد استفاده قرار گیرد. خوب آنچه ما را در خصوص تحویل این اجساد نگران کرده است و باید اسرائیل در خصوص آن در مجامع بین المللی رسوا شود این است که هزاران تن از این اجساد هنوز قابل شناسایی نیستند. ما امروز راجع به ۳۴ هزار جسدی که سخن می‌گوییم آن‌هایی هستند که به بیمارستان منتقل شده اند، اما ما از طرف اسرائیل اجسادی دریافت می‌کنیم که قابل شناسایی نیستند؛ بنابراین ما با شمار اجسادی سرکار داریم که آن‌ها را دریافت می‌کنیم و به خاک می‌سپاریم و ما به عموم اعلام می‌کنیم که ما این اجساد را از اشغالگران یا صلیب سرخ یا دفتر هماهنگی فلسطین دریافت کرده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: شاید ۸۰ تا صد جسد در هر دفعه دفن می‌شود؛ بنابراین این اجساد بدون نام و نشانشان و بدون این که خانواده‌های آن‌ها بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند دفن می‌شوند. با در نظر گرفتن سرنوشت هزاران نفری که مفقود هستند و آن‌هایی که در غزه شهید شده اند این مساله باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع در نوار غزه می‌شود؛ بنابراین ما کاملا با شرایط رنج آور و سختی درخصوص فلسطینیان ساکن غزه روبرو هستیم خصوصا زمانی که آن‌ها در مورد سرنوشت فرزندان خود بی خبر هستند. آنها نمی‌دانند فرزندانشان به قتل رسیده اند یا توسط اشغالگران اسیر شده اند؛ بنابراین سازمان‌های بین المللی نخست باید سرنوشت این مفقودان و اسرای اسیر شده به دست اشغالگران اسرائیلی را آشکار کنند و بعد با ایجاد کمیته‌های بین المللی در خصوص جنایات جنگی اشغالگران اسرائیلی تحقیق کنند.

القدره افزود: آنچه رخ داده، در حین انجام جنایات آن ها، مخفی و پوشیده مانده است. معلوم نیست این افراد توسط جوخه مرگ به قتل رسیده اند یا در حین شکنجه یا در حین انجام انواع مختلف جنایات، جان خود را از دست داده اند. اشغالگران این جنایات را در منطقه مسکونی انجام می‌دهند؛ بنابراین کاری که اشغالگران اسرائیلی با گور‌های جمعی انجام می‌دهند هدفش این است این جنایات را مخفی کنند و از عدالت جامعه جهانی فرار کنند. به همین دلیل تلاش‌ها برای کشف گور‌های جمعی تسریع شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم
  • رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد